העבודות להקמת הרכבת הקלה בהרצליה החלו השבוע, כאשר חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) החלה בהקמת הדיפו בחלקו הדרומי של אזור התעשייה בהרצליה (בתמונה). בנת"ע מסבירים כי הדיפו הוא מרכז אחסנה, טיפול ותפעול אליו יגיעו הקרונות בפרק הזמן בו הרכבת אינה בשימוש. בדיפו מבוצעים, בין היתר, טיפולים טכניים, בדיקות בטיחות, ניקיונות ועבודות תחזוקה של הקרונות. מדובר בדיפו של הקו הירוק ברכבת הקלה, שיחבר בין חולון דרך תל אביב ועד להרצליה. אורך הקו כ- 39 ק"מ עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות. הדיפו השני של הקו הירוק ממוקם בחולון. התחנה האחרונה בקו אמורה לקום בצומת הרחובות אבא אבן וישעיהו לייבוביץ' באזור התעשייה. על פי לוח הזמנים, הקו אמור להתחיל לפעול בשנת 2028.

לפני למעלה מחודשיים חשפנו לראשונה ב"שרון און ליין" את מאבקם של מאות תושבי הרצליה פיתוח המתגוררים ברחוב אנצו סירני, הנוריות, הנרקיסים והאזור, שהופתעו לגלות כי בכוונת המדינה להקים מסילות דיור וחדרי מנוחה לנהגים ברחוב נעמי שמר, דבר שיביא להרס פארק "אהוד מנור" וכריתת עשרות עצים וותיקים. הנושא אף הגיע לאחרונה לדיון בכנסת שאותו יזם חבר הכנסת יוראי להב הרצנו, תושב הרצליה, בפני ועדה מיוחדת לפניות הציבור.

בחברת נת"ע ציינו היום: "לפי התכנית שאושרה ואישור שניתן מפקיד היערות, נת"ע מתכננת לפתח את האזור ולנטוע עצים לרווחת התושבים. התנגדות של מספר תושבים לתוכנית שפורסמה עלולה להביא לביטול שתי תחנות רכבת שעתידות לשרת את אזור התעשייה בהרצליה. בתחילת החודש, השמיעו התושבים את טענותיהם בפני הוותל. לאחר הדיון ניתנה להם האפשרות להציע אלטרנטיבה לתכנון שאושר, במסגרת אילוצי התכנון שהועברו אליהם. לפיכך ממתינה נת"ע כעת להכרעת הוועדה בעניין".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון און ליין"

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן