תושבים מהרצליה פיתוח זועמים על הכוונה להקים מסילה לחניית רכבות ומבנים שישמשו את נהגי הרכבת הקלה למנוחה וזאת על חשבון פארק "אהוד מנור" החוצץ בין בתיהם לרחוב נעמי שמר. התושבים מתכוונים להגיש התנגדות ובינתיים הפיצו עצומה בנושא

 

שרון יונתן

עשרות תושבים בהרצליה פיתוח יוצאים למאבק על הצלת שטחים ירוקים ועשרות עצים וותיקים בחורשה ירוקה ונעימה שאמורים להיכרת עבור עבודות פיתוח של קו הרכבת הקלה בעתיד.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

תושבי הרחובות אנצו סירני, הנוריות, הנרקיסים והאזור, הופתעו לגלות לאחרונה כי בכוונת המדינה להרוס את פארק "אהוד מנור" היפהפה (בתמונה), החוצץ בין בתיהם לרחוב נעמי שמר וכל זאת על מנת להקים מסילה לחניית רכבות ומבנים שישמשו בעתיד את נהגי הרכבת הקלה למנוחה. מדובר על קו הרכבת הקלה (הירוק) שיחבר בין חולון בדרום להרצליה פיתוח בצפון, כאשר התחנה האחרונה אמורה לקום בצומת הרחובות אבא אבן וישעיהו לייבוביץ'. על פי לוח הזמנים, הקו אמור להתחיל לפעול בשנת 2028.

לאחרונה הבחינו התושבים כי בכוונת נת"ע (נתיבי תחבורה עירונים) להשתלט על שטח החורשה ובכך למעשה להאריך את שטח הקו בכ- 300 מטרים לכיוון צפון על חשבון החיץ הירוק שהם כה אוהבים

התושבים לא ויתרו ובכוונתם להתנגד למהלך זה. בינתיים הם שכרו את שירותיה של עו"ד ענת בירן ופרסמו עצומה באינטרנט בזו הלשון: "פארק אהוד מנור משלב טבע ירוק ופינת משחקים נפלאה. השילוב של החורשה הטבעית עם הגן המטופח הופכים את המקום לפנינה אמיתית. התחנה הסופית של הרכבת הקלה (הקו הירוק) תיבנה ברחוב אבא אבן. נת"ע החליטה להמשיך את הקו כשלוש מאות מטר נוספים ליצירת "מסילת דיור" בעיקר לצרכי מנוחת נהגים. התוספת הזאת תהרוס את פארק "אהוד מנור" ותגרום לכריתת עשרות עצי אקליפטוס בני 40 עד 100 שנים. זה מקומם במיוחד כי 300 מטרים מאותה נקודה קיבלה נת"ע מעיריית הרצליה 60 דונם לשימוש הרכבת ומתקניה (דיפו – ש.י.). מניעת ההרס לא תפגע בשום צורה בתפעול הקו. להיפך, היא תחסוך מיליוני שקלים ותשמור על הטבע והריאה הירוקה. הצטרפו אלינו במאבק על החורשה והפארק".

תושבי הרצליה פיתוח נגד הרס השטחים הירוקים

כאמור, תושבי האזור זועמים על המהלך וטוענים כי חברת נת"ע הוליכה אותם שולל כפי שאומר ל"שרון און ליין" דני סירקין, במאי הטלוויזיה, המתגורר ברחוב אנצו סירני: "כל המהלך של נת"ע מרגיש לנו כמו מחטף כי לא היה פרסום ראוי ומובן. לפני כמה שבועות התעוררנו והבנו שהם עומדים לבנות מול הבתים שלנו תוספת לרכבת הקלה. עיריית הרצליה כבר העניקה להם 60 דונם להקמת הדיפו בחלק דרומי יותר ועכשיו הם רוצים להרוס את החורשה והעצים שכה רבים מתושבי האיזור נהנים מהם. איזה הגיון יש להרוס פארק ירוק שמשרת מאות תושבים למען מנוחה לנהגי הרכבת? איזה מין דבר זה? להרוס פארק כזה בשביל מתקני שרות של הרכבת הקלה זה פשוט חלם. ראינו בתקופת הקורונה כמה הטבע העירוני הוא דבר הכרחי לתושבים ולא ניתן לפגוע בו. לתושבים יש גם טענות קשות נגד עיריית הרצליה מכיוון שלדעתנו היא לא ניסתה להתנגד ולשמור על האינטרסים של תושביה ונתנה לנת"ע את כל דרישותיה. העירייה אמנם אומרת שהיא מתנגדת לכך, שהיא כבולה ולא יכולה לעשות כלום בנדון. מצד שני, לא שמענו על עירייה שהתרפסה בצורה כזאת בפני נת"ע על חשבון תושביה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "לתפיסת עיריית הרצליה עצים הינם נדבך משמעותי וחשוב בנוסף העירוני. העירייה פועלת לשימור העצים הקיימים ולשתילת עצים חדשים. אולם, בנושא העצים הנ"ל הטיפול בתשתיות לאומיות הופקע מידי הרשות והינו בסמכות חברת נת"ע ופקיד יערות ארצי וכפוף להחלטותיו".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

חברת נת"ע מסרה בתגובה: "נת"ע פועלת בתיאום עם הרשות המקומית ומתוך מאמץ לפגיעה מינימלית לערכי טבע וסביבה. יחד עם זאת, ישנם לעיתים אילוצים הנדסיים המחויבים מתוקף הפרויקט. על פי התוכניות, אזור "תעלת הואדי" יפותח תוך שמירה על ערכיות נופית וסביבה ירוקה לרווחת התושבים".

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן