כך אומר ח"כ יוראי להב הרצנו, שיזם את הדיון בכנסת בנושא עתידו של פארק אהוד מנור בהרצליה פיתוח ומוסיף כי לא נבחנו חלופות אחרות בצורה מיטבית ולא ניתנה לתושבים האפשרות למחות נגד התוכנית. דני סירקין, נציג התושבים שנכח בדיון: "יצאנו מאוד מעודדים מהדיון, בעיקר כי ראינו שיש בכנסת אנשים שאכפת להם ורוצים באמת לעזור"

שרון יונתן

פרשת פארק "אהוד מנור" בהרצליה פיתוח הגיעה ביום ראשון השבוע לכנסת, לדיון בוועדה המיוחדת לפניות הציבור. הוועדה התכנסה כדי לדון בהליך קבלת ההחלטות בפרויקט הקמת מקטע לוגיסטי של הרכבת הקלה תוך עקירת עשרות עצים בשטח פארק אהוד מנור, כפי שניתן לראות בסרטון בתחתית הכתבה.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

כזכור, את הנושא חשפנו לראשונה ב"שרון און ליין" לפני כשלושה שבועות, כאשר מאות מתושבי הרצליה פיתוח מתנגדים לבניית מסילות דיור וחדרי מנוחה לנהגים ברחוב נעמי שמר, דבר שיביא להרס פארק אהוד מנור וכריתת עשרות עצים וותיקים.

את הדיון יזם וניהל ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), תושב הרצליה, שאמר בפתח הישיבה: "חשוב לי להדגיש שאנחנו מברכים על שיפור התחבורה הציבורית, הרכבת הקלה היא חשובה ונכונה. יחד עם זאת, סביב עקירת האקליפטוסים עולות שאלות מטרידות בכל הנוגע להליך קבלת ההחלטות. ריאה ירוקה כמו הפארק, חשובה למרקם העירוני ולא פחות מכך חשובה לשמירת האקלים".

יו"ר הוועדה יעקב טסלר (יהדות התורה) אמר: "תפקידנו הוא להקל על הציבור בדמות שיפור התחבורה הציבורית, עם זאת יש דברים שתוך כדי שבאנו לסייע, יצאנו פוגעים. במכוון או שלא במכוון, במקרה הזה פארק נהדר נפגע, צריך לראות איך משלבים, גם משמרים את הפארק וגם מסייעים לציבור. אנחנו לא נגד הרכבת, אנחנו מברכים עליה, אבל צריך לשלב בלי לפגוע".

רקפת תיבי, מנהלת אגף הקו הירוק ונציגת נת"ע, לא ציינה בדיון אילו חלופות נבחנו בשנים 2016-2017 לבניית המקטע הלוגיסטי, ולא ידעה לומר האם נבחנו חלופות אחרות אשר היו מזיקות פחות. זאת על אף שנציגי התושבים בדיון עמדו על לפחות 8 חלופות שניתן היה לבחון עם פגיעה פחותה.

כמו כן, ראש תחום תכנון ומידע במשרד החקלאות ענבר אשכנזי חלפון, התגאתה בהפחתת מספר הכריתות שהיו מתוכננות במקור בכ- 20, וציינה לשבח את התכנון הסופי של הקו. זאת על אף שעדיין מיועדים עשרות עצים ותיקים לכריתה – יותר ממחצית מהעצים בפארק כולו.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

בסיכום הדיון קרא ח"כ יוראי להב הרצנו לקבוע ישיבת המשך לדון בחלופות ואמר: "לא מצאתי שנבחנו חלופות כלל לבנייה של המסילה הלוגיסטית תוך פגיעה פחותה יותר, ולא מצאתי שניתנה לאזרחים היכולת המתאימה למחות כנגד התוכנית. נקיים דיון למעקב אחר התוכנית ולא נרפה עד שקולם של תושבי השכונות ילקח בחשבון בביצוע התוכנית".

דני סירקין, נציג התושבים שנכח בדיון, אמר לאחריו: "צריך לציין לטובה את ח"כ יוראי להב ארצנו שיזם את הדיון וניהל אותו בצורה מדהימה, תוך שהוא מראה שבאמת אכפת לו מעתיד האזור. בדיון התברר כי חלופות אחרות לא נבחנו כראוי. יצאנו מאוד מעודדים מהדיון בעיקר כי ראינו שיש בכנסת אנשים שאכפת להם ורוצים לעזור. בדיון התברר לנו כי נציגי העירייה ידעו על התוכנית, אבל נאלצו להתקפל תחת נת"ע. נכון להיום, אנחנו לא יודעים מתי יחלו העבודות ואנחנו שוקלים הגשת עתירה מנהלית. אנחנו מחכים ומצפים לתמיכה של תושבים רבים שיצטרפו למאבק ויחתמו על העצומה שלנו. נכון שאנחנו גרים ליד הפארק, אבל הוא משרת אלפי תושבים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התנגדויותיה של עיריית הרצליה בנושא פארק אהוד מנור הן ברורות ונחרצות. העירייה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה על מנת לשמר את העצים במקום. יש לציין כי ראש העירייה, משה פדלון, מתנגד למהלך של נת"ע – וחתם באופן אישי על עצומה שכתבו התושבים כנגד מהלכי הכריתה".

המאבק על פארק אהוד מנור

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן