מתחם לוגיסטי המיועד לטיפול מכני בקרונות הרכבת הקלה (דיפו) יוקם מדרום לאזור התעשייה של הרצליה פיתוח, על שטח של כ-60 דונם, בסמוך למפגש של הרחובות דרך אלטנוילנד וישעיהו לייבוביץ. כך אושר על ידי רשות הרישוי של הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל).

מתחברים. קבוצות קיץ לכישורים חברתיים במרכז מתחברים. לפרטים נוספים: 077-2070028

מדובר בדיפו הצפוני של הקו הירוק שאמור לחבר את החלקים הדרומיים של מטרופולין תל אביב (חולון ושולי העיר ראשון לציון) והצפוניים (הרצליה) עם העיר תל אביב, ויתן מענה לפיתוח עתידי דרך המע"ר בצפון מערב תל אביב ומערב הרצליה ומאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, באוניברסיטת תל אביב, חולון, ראשון לציון והרצליה פיתוח. אורך הקו כ-39 ק"מ, מתוכם כ-4 ק"מ תת קרקעיים עם 62 תחנות, מתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות (קרליבך, דיזנגוף, כיכר רבין וארלוזורוב). הקו הירוק כולו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2025.

בועדה לתשתיות לאומיות הסבירו כי ללא הדיפו אין אפשרות לקיים פעילות סדירה של הרכבות לאורך הקו. בשל אורכו של הקו הירוק כולו, שישתרע בעתיד מהרצליה ורעננה בצפון עד ראשון לציון וחולון בדרום, יוקמו עבורו שני מתחמי דיפו, אחד בכל קצה.

היתר הבניה שניתן הינו עבור עבודות עפר ובניית קיר היקפי למתחם. היתר זה מצטרף לאישורי תכנון מפורט שהוצאו בות"ל למספר מקטעים של הקו הירוק בתל אביב, בחולון ובראשון לציון, אשר נמצאים בביצוע. יצוין כי הות"ל פועלת כוועדה אחת לתכנית אחת, כלומר מלווה ומאשרת תכניות החל משלב תכניות המתאר המפורטות  ועד להוצאת היתרי בניה ברשות הרישוי של הות"ל.

מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי-רדאעי, ציינה כי "היתר הבניה לדיפו מהווה צעד נוסף וחיוני בקידום התחבורה הציבורית בישראל בכלל, ורשת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב בפרט".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן