לאחר דיון בבית המשפט ומפגש מול נציגי נת"ע, משרד התחבורה והעירייה, החליטו התושבים למשוך את העתירה תוך שהם מותחים ביקורת קשה על התנהלות העירייה: "המכה הקשה ביותר מבחינתנו הייתה התייחסות העירייה". העירייה בתגובה: "העירייה והצוות המקצועי תמכו בתושבים לאורך כל הדרך וידאגו לתכנון מיטבי של הפרוייקט"

שרון יונתן

בתמונה: ואדי גלילות. התושבים נלחמים לשמירתו

סוף למאבק המשפטי: תושבים מהרצליה פיתוח, המתנגדים להריסת ואדי גלילות ופארק אהוד מנור לצורך סלילת הרכבת הקלה, החליטו למשוך את העתירה שהגישו רק לאחרונה.

ביום שני בשבוע שעבר, בעת דיון בעתירה, הורה השופט לאנשי נת״ע לשבת עם נציגי התושבים ומומחי התחבורה מטעמם. ואכן, למחרת נערכה פגישה בירושלים, בה נכחו נציגי התושבים עם יועץ התנועה מטעמם, עמירם סטרולוב. מהצד השני נכחו מתכנני נת״ע (נתיבי תחבורה עירוניים), אנשי פקיד היערות, נציגי משרד התחבורה ונציגות עיריית הרצליה.

נציגי התושבים גורסים כי לאחר דיון של כשעתיים חברו יחד כל הגורמים הרשמיים והביעו התנגדויות מנומקות לשלל טענותיהם והצעותיהם לצמצום הפגיעה בפארק ובואדי.

התושבים זועמים במיוחד על התנהלות העירייה: "המכה הקשה ביותר מבחינתנו הייתה התייחסות העירייה שבדיון המקצועי הציגה עמדה הפוכה לזו שהציגה רק יום קודם לכן בבית המשפט. בדיון,  העירייה סירבה לכל צימצום או הצרה של מדרכות או שטחים ירוקים למד המסילה שיכלו לצמצם פגיעה בחורשת האקליפטוסים הירוקה וההיסטורית".

התושבים החליטו למשוך את העתירה לאחר שהשופט ארז יקואל כתב מכתב לעו"ד ענת בירן, המייצגת את התושבים, ובו הביע תמיהה האם יש טעם לקיים את הדיון וזאת לאחר שנשלח אליו דו"ח מפורט על מה שעלה בפגישה בין הצדדים.

אחד ממובילי מאבק התושבים: "עו"ד ענת בירן הסבירה לנו שעם חוות הדעת השליליות ובמיוחד עמדתה השלילית של העירייה, ולאור מכתבו של השופט שמהווה למעשה ״רמז עבה״ לגבי תוצאות הדיון הצפוי, לדעתה המקצועית עלינו למשוך את העתירה לפני שנסתכן בהוצאות משפט גבוהות מאוד לכל הצדדים שאותם תבענו. לאחר התייעצות עם שכנים רבים ועם נציגי הבניינים הוחלט לפעול על פי עצת עורכת הדין. נאלצנו למשוך את העתירה ואת צו עצירת העבודות".

למרות זאת, התושבים לא מרימים ידיים: "לצערנו, זוהי סופה של הדרך המשפטית בבית המשפט המחוזי, אבל אנחנו חושבים שנותרה לנו עדיין הדרך הציבורית. מטרתנו עתה היא לעורר הדים, לגייס גופים ירוקים ובעיקר להשפיע על העירייה להפעיל את כוחה מול נת״ע. אנחנו מצטערים מאוד שזהו המצב, שמחנו שיכולנו להציג את עמדתנו בבית המשפט אך לצערנו הסיפור הנוכחי נגמר. קשה היה לראות את הדורסנות וקושי הלב של המדינה אל מול אזרחיה. במיוחד קוממה שרירות הלב של נציגי ופקידי נת״ע שלא היו מוכנים לשבת לישיבה מקצועית עם נציגינו בלא צו שופט, ובפגישה עצמה הציגו רק שקפים ולא גילו גמישות או פתחון לב אמיתי כפי שטענו שכן הציגו. האם כך מתנהל ארגון ציבורי שאמור לדאוג לרווחת הציבור כולו, גם ציבור הנוסעים אבל גם ציבור המשתמשים בפארק ובואדי שהם נכסי טבע נדירים באיזור".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "העירייה והצוות המקצועי תמכו בתושבים לאורך כל הדרך וידאגו לתכנון מיטבי של הפרוייקט, כך שישמר אופיו ויופיו הטבעי של הפארק – לרווחת התושבים".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון און ליין"

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן