פוסט שהעלה אמש ראש עיריית רעננה חשף את שיתוף הפעולה בין ראשי שלוש הרשויות המעוניינים בפינוי שדה התעופה בהרצליה. במטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה ובמטה המאבק להשארת שדה התעופה זועמים על ההחלטה והצהירו כי יתנגדו לה
שרון יונתן
ראשי שלוש הרשויות סביב שדה התעופה בהרצליה (בתמונה), רעננה הרצליה וכפר שמריהו, יוצאים למאבק משפטי על פינויו של השדה ממקומו.
הדבר נחשף בפוסט שהעלה אמש חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, ובו כתב: "הערב קיבלנו שלושת ראשי הרשויות: רעננה, הרצליה וכפר שמריהו, החלטה לצאת במשותף למאבק משפטי ומחאתי נגד שדה התעופה בהרצליה. השדה גורם מזה שנים למטרדי רעש קשים, בעיקר בסופי שבוע, ומהווה סכנה לבטיחותם של מאות אלפי תושבים בהיותו מאופיין בעיקר בבית ספר ללימודי טיסה". יש לציין כי זו הפעם השניה לפחות ששלושת הרשויות מתאחדות למאבק משפטי לאחר עתירה לבג"צ שהוגשה על ידן בתחילת שנות האלפיים באותו נושא.
ברוידא ממשיך: "לאחרונה שוחחתי עם בכירים במנהל רשות שדות התעופה האזרחית וגיליתי אדישות למצוקת תושבי רעננה והאזור. מאז נסגר "שדה דב" בתל אביב, העתיקו בעלי מטוסים פרטיים את פעילותם לשדה בהרצליה והגדילו בכך את כמות ההמראות והנחיתות. שדה התעופה בהרצליה הוכשר בשנת 1948, עבור חיל האוויר בימי מלחמת העצמאות. כיום הוא אינו נועד לצרכים צבאיים וביטחוניים. ברבות הימים ניבנו סביב לשדה התעופה שכונות מגורים ונוספו עשרות אלפי תושבים. מיקומו בלב ליבה של אוכלוסייה, הפך מטרד וסכנה שכן המטוסים הממריאים או נוחתים מנמיכים טוס מעל רעננה. בימים הקרובים אקיים שיחות עם נציגי ועדי השכונות המערביות בעיר לשתפם במאבק".
מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ראש עיריית הרצליה מתנגד להפעלת שדה התעופה. התעבורה בשדה גדלה מאוד בחודשים האחרונים והשדה מהווה סכנה ומדובר בעניין של זמן עד שיקרה אסון אווירי ופגיעה בתושבים. ראש העירייה לוקח חלק במאבק להפסקת פעילות השדה, כפי שקבע בית המשפט". בהמשך לדברים, משה פדלון הדגיש כי לקשור בין ההתנגדות לפעילות האווירית של שדה התעופה לתוכניות הבניה שמקדמת המדינה, אשר גם להן מתנגדת העירייה.
סרג' קורשיא, ראש מועצת כפר שמריהו, אמר בתגובה: "אני שמח לעבוד יחד עם משה פדלון, ראש עיריית הרצליה, וחיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, בכדי להעביר את שדה התעופה הרחק ממרכזי אוכלוסייה אל איזורים פחות מיושבים. המאבק הוא על איכות חיים ועל בטיחות".
התושבים ומשתמשי השדה נגד הרשויות
במטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה ומטה המאבק להשארת שדה התעופה דוחים על הסף את טענותיו של ראש עיריית רעננה ואומרים: "אנחנו תושבי הרצליה הגרים עשרות שנים בצמידות לשדה התעופה מבקשים להשאירו במקומו ולהשאיר את המצב הקיים. השדה הוא חלק אינטגרלי מהרצליה ואיזור השרון. הטענות כאילו יש בעיית בטיחות הן טענות חסרות בסיס עובדתי. נהפוך הוא, בסקר שנערך לפני זמן קצר בקרב תושבי הרצליה רוב ברור של 75% תומכים בהשארת השדה ושאינו מהווה מטרד. קיים שיתוף פעולה עם הנהלת השדה ומשתמשי השדה. מוסדו הליכי השימוש בו באיזון משביע רצון של תושבי הרצליה וניתן להמשיך בדרך זו גם בעתיד".
"אנו מודעים לעובדה שגופים נדלניסטים ובעלי אינטרסים כלכליים שמו את יהבם על השטחים הפתוחים והריאות הירוקות היחידות שנותרו בהרצליה כדי לבנות גושי בטון בעשרות מגדלים של 25-40-65 קומות בצפיפות איומה בחוסר מתן תשתיות הנדרשות. הכל על מנת לגזור קופונים על גבם של תושבי השכונות הצמודות לשדה ותושבי הרצליה והשרון. אנו מתנגדים לפינוי השדה, תוכניות הבניה ההרסניות יגרמו לאסון אורבני ותחבורתי שיפגע אנושות בתושב הרצליה והשרון כולו. תושבי הרצליה פונים שוב לראשי הערים: תהיו קשובים לתושבי האיזור ולא לגורמים נדליסטים ובעלי ההון שמטרתם ידועה".
יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו"ד נתנאל (נתי) פרץ, מסר בתגובה: "האוריינטציה התעופתית של ישראל מהווה פן ניכר מהעוצמה של ישראל בפן הבטחוני והלאומי כשם שהייטק הוא השם השני של ישראל, כך ויותר מכך התעופה. מדינת ישראל גאה בתעשייה זו ושדה התעופה הרצליה הוא לב ליבה של התעופה – בלי שדה הרצליה לא תהיה תעופה בישראל. בשדה התעופה הרצליה רוכשים השכלה תעופתית ובו קיימות 8 אקדמיות ללימודי טיסה, מסמיכים את טייסי חיל האוויר לקראת עבודה באל על ארקיע וישראייר ומבצעים טיסות מיפוי, ניסויי טיסה לתעשיות הביטחוניות, כיבוי, הצלה, ריסוס ותחזוקה למטוסים אלה. עתודה הטייסים לחברות הגדולות מתקיימת מהרצליה (85 אחוז מלימודי התעופה בישראל). אם הייתי ראש עיר הייתי רוצה כמה שיותר שדות ונמלים בעיר שלי. בלב לונדון למשל יש 7 שדות תעופה. הרצליה רעננה והסביבה נהנים מהעסקת התושבים שלהם בשדה התעופה בתעשייה שנבנתה סביב השדה ובתוכו עשרות בשנים. עובדים, השכרת נכסים בסביבת השדה לחברות מדידה רכישת מזון, וציוד תעשייתי וכיוב".
העתקת השדה תהיה בכיה לדורות. לא רק שצריך להשאיר את השדה במקומו, רצוי אף לפתח אותו.עיר נורמלית צריכה להתגאות בכך שיש לה שדה"ת ולא לנסות לסלק אותו.
ראש העיר פדלון🙏בבקשה
להשאיר את שדה התעופה על כנו
חידוש עירוני בשכונות הישנות קודם כל
אנא אל תרמוס לנו את השטחים הירוקים
אנא אל תרים את הרצליה לגבהים חדשים(מגדלים) שאיננו רוצים
הרצליה הייתה ותהיה עיר חוף בזכות השדה לא קמו מגדלים
אנא אל תעשה טעות זו תהיה בכיה לדורות
צודק, גם אני תומך בהשארת שדה התעופה בהרצליה
לכול המתנגדים , יש מלא מקום ברמת הגולן ירוק ויפה , הרצליה היא עיר לא מושב ולא כפר רוצים מחירים נורמלים
צריך לבנות והרבה.
מזעזע. ראשי עיריות הם נבחרי הציבור ובמקרה הזה הם פועלים בניגוד מוחלט למה שהציבור שהם אמורים לייצג רוצה ואף בניגוד למה שטוב לו, עבור בצע כסף בלבד. מעילה באמון! ההיסטוריה תעמיד אותם לדין
כנראה שאדון ראש העיר משמש כבובה לכל יזמי הנדלן ששומעים כבר שנים על השטח ומוכרים שטח שכנראה לעולם לא יהיה מופשר לבנייה במחירים הזויים
מזעזע שקניתי עכשיו דירה ברעננה בפרחים על מנת שאוכל לגור בשקט ומצאנו את עצמינו משכימים קום כל בוקר כאילו שדה התעופה זה חדר השינה שלנו. ברחנו מאבן יהודה שהיה שם רועש לפה שרועש ואף בלתי ניסבל ולא הגיוני שאנשים שמשלמים הון עתק על דירה יגירו באיכות חיים עלובה וירודה כל כך. ברור שצריך להעיף את המטרד הנוראי הזה לשטחים מרוחקים עם צפיפות נמוכה של אוכלוסיה ומהר מאוד!!