שאילתא בעניין זה העלתה חברת המועצה תמי גרוסמן בישיבת מועצת העיר המתקיימת בשעה זו. העירייה השיבה: "מגרשי הספורט אינם מוארים כדי למנוע התקהלויות ותחלואה בשעות האטרקטיביות ביותר לשימוש". יחד עם זאת, ראש העירייה הינחה את צוות "ברקת" לדון בנושא מחר, לבדוק את ההיבטים ולקבל החלטה

 

שרון יונתן

מדוע התאורה במגרשי הספורט בבתי הספר וברחבי העיר לא מופעלת ומאפשרת פעילות בשעות הערב החשוכות למרות שהרצליה מוגדרת כעיר ירוקה? את הסוגייה הזו, המעניינת תושבים רבים, העלתה חברת המועצה תמי גרוסמן בשאילתא בישיבת מועצת העיר המתקיימת בשעה זו (שלישי בערב).

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות
צפו בשידור חי מישיבת מועצת העיר הרצליה

גרוסמן ציינה בשאילתא המפורטת: "משרד הבריאות מאשר פעילות של ספורט עד 20 איש בחוץ. יתרה מזו, לאחר קיום שיחה עם נציג משרד הבריאות נמסר כי אין שום הגבלה וההחלטה באחריות העירייה, כל רשות מחליטה על דעת עצמה כיצד לפעול בנושא. הרצליה, לפי הפרסומים, מוגדרת כעיר ירוקה ולכן החשיבות לאפשר לבני הנוער, צעירים ומבוגרים כאחד האפשרות להוציא אנרגיה במשחקי ספורט הכרחית ואף רצויה בעת הזו".

גרוסמן מוסיפה: "כדי לאפשר זאת בבטחה ולנקוט אמצעי זהירות נוסף העירייה יכולה לייצר מערך רישום דיגיטלי בפיקוח ובו ירשמו בתיאום מוקדם אלו המעוניינים בכך ופתיחת התאורה במגרשי הספורט כבר משעות אחר הצהריים". בסיום השאילתא שאלה גרוסמן את העירייה: "האם בכוונת העירייה לאפשר זאת? במידה ולא, מדוע לא? במידה וכן, מהם לוחות הזמנים לתחילת הפעילות?"

העירייה השיבה: "עוד מתקופת הסגר, כל מגרשי הספורט העירוניים בבתי הספר ובשכונות העיר פתוחים לפעילות חופשית עד שעות החשכה. מגרשי הספורט אינם מוארים כדי למנוע התקהלויות ותחלוא בשעות האטרקטיביות ביותר לשימוש". צוין כי הדבר נכון למעט 3 מגרשים (חט"ב בן גוריון, תיכון חדש, תיכון היובל) בהם התאורה פועלת עד לשעה 20:00 למען הפעילות התחרותית לילדים ולנוער בלבד של ענפי הכדורסל והכדוריד של עמותת בני הרצליה.

עוד נכתב בתשובת העירייה: "כעירייה, אנו מחויבים למנוע הפרות תנאי התו הסגול, כולל שמירה מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם. העירייה מציינת כי בספורט העממי, משרד הבריאות אינו מאפשר פעילות עם מגע גופני. כדי לשמור על הרצליה כעיר ירוקה ולמנוע הדבקות עלינו לעשות הכל כדי למנוע התקהלויות וקרבה בין אנשים".

בעירייה ציינו עוד כי "בהרצליה קיימים כ-50 מגרשי ספורט פתוחים. כדי ליישם כללים אלה נדרש כח אדם רב להשגחה על הקפדת הכללים. ברקת בוחנת כל יום את הסוגייה. אנו מקווים שעם ההקלות בעתיד תתאפשר גם פתיחת התאורה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

כשאלת המשך אמרה גרוסמן: "בגלל שנעשית פעילות מבורכת של אגף תנו"ס, אני לא מבינה את תשובת העירייה. עד לפני חודש היה אור בשעות מאוחרות ודווקא כאשר החשכה כבר מוקדמת זה גורם להרבה ילדים ובני נוער להתקבץ ביחד עד שעות החשכה וכך גורמים למעשה ליותר נזק מתועלת. אפשר לנהל רישום לכל מגרש וכמויות ולפזר את העומסים על פני שעות רבות יותר. מה הבעיה לכבות את התאורה בתשע בערב?"

ראש העירייה, משה פדלון, סיכם: "אני מנחה את צוות ברקת, שמתכנס מחר, לבדוק את ההיבטים ולקבל החלטה".

 

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן