סימון דוידסון, יו"ר איגוד השחייה, חושף את דעתו על ההחלטה להפסיק את אימוני השחייה בבני הרצליה ("החלטה מטורפת והזויה"), מספר איך ניסה לפתור את הבעיה ("מנכ"ל העירייה לא השיב לפניותיי") ומשוכנע שהצעד שעשה היה קריטי ("אלמלא נתנו לשחיינים אפשרות להתאמן במכון וינגייט ענף השחייה בבני הרצליה היה מתפרק")

כמו ההורים והשחיינים בעמותת בני הרצליה, גם סימון דוידסון, יו"ר איגוד השחייה וחבר הועד האולימפי, לא מבין איך קרה שאימוני השחייה של עמותת בני הרצליה הופסקו. תכף תבינו כמה הוא מאוכזב וכועס אבל לפני זה תזכורת קלה: לפני כשבוע וחצי החליטו העירייה ועמותת בני הרצליה להשיב את האימונים בענף השחייה ובעוד שלושה ענפים. אבל, וכאן הסיפור מקבל תפנית, העירייה גם החליטה ששחיינים שאינם תושבי העיר לא יוכלו להמשיך להתאמן. ההורים התנגדו, השחיינים ההרצליינים שבתו לאות סולידריות והעירייה ובני הרצליה החליטו לסגור את פעילות הענף. מה שנקרא – שברו את הכלים ולא משחקים.

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

למזלם של השחיינים הצעירים, מי שנרתם למענם הוא סימון דוידסון, יו"ר איגוד השחייה, שלו יש פינה חמה לאגודת בני הרצליה מאחר ששימש בה כמאמן ראשי משנת 1996 ועד שנת 2008.

בשיחה עם "שרון און ליין" משחזר סימון: "לפני עשרה ימים התחלתי לקבל טלפונים של הורים זועמים בבני הרצליה שסיפרו לי על מה שקרה ועל כך שהעירייה הפסיקה את האימונים עד לתחילת ספטמבר. בצורה מהירה התארגנו ושכרנו לשחיינים מסלולים ומאמנים במכון וינגייט ושם הם יחזרו להתאמן מהיום ועד ה-20 לאוגוסט".

סימון, על כמה שחיינים מדובר?

"בבני הרצליה יש בערך 100 שחיינים תחרותיים בגילאי 13 עד 18. לתכנית האימונים במכון וינגייט נרשמו בערך 80, כך שנמצא פתרון לכל מי שרצה להתאמן עד ל-20 לאוגוסט. יש לציין כי המימון הוא על חשבון ההורים ובמקום לשלם לבני הרצליה על החודש הזה הם ישלמו למכון וינגייט דרך איגוד השחיה".

בני הרצליה ידוע כאחד המועדונים הטובים בארץ בשחייה. איפה מדורג המועדון?

"צריך להבין שבגילאי ילדים ונוער בני הרצליה הוא אחד משני המועדונים המובילים בארץ. עד גיל 14 המועדון הוא המוביל בארץ ועד גיל 18 המועדון במקום השני".

מה דעתך על ההחלטה להפסיק את אימוני השחייה בהרצליה?

"ההחלטה שלא לפתוח את הבריכה ולחדש את האימונים הייתה שגויה וההחלטה לאחר מכן ששחיינים שלא מהרצליה לא יחזרו להתאמן היא מטורפת והזויה. זה דבר שלא קיים באף מועדון אחר בארץ. לא הייתה שום אגודה שהפסיקה את אימוניה על דעת עצמה מבלי לקבל הנחיות ממשרד הבריאות. מה שהכי הזוי זה שבריכת אפולוניה ממשיכה לעבוד רגיל. כלומר, מנויים ממשיכים לשחות ושחיינים צעירים שלמענם נבנתה הבריכה מלכתחילה צריכים לנדוד עכשיו למכון וינגייט כדי להתאמן".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

בעירייה טענו שהדבר נעשה בשל מניעת הדבקה בקורונה. אתה מאמין לזה?

"מה פתאום. זה שטויות ולא קשור. לדעתי, הסיבה היחידה היא כלכלית ולראייה שכבר הודיעו לשחיינים מחוץ להרצליה שבשנה הבאה הם יצטרכו לשלם יותר, שזאת גם החלטה הזויה שלעצמה".

ניסית לדבר עם מקבלי ההחלטות?

"בוודאי. פניתי למנכ"ל העירייה, לסגן ראש העירייה שהוא גם מחזיק תיק הספורט, למנהל מחלקת הספורט בעירייה ולמנכ"ל בני הרצליה. בסופו של דבר, הבנתי שמי שהוביל את ההחלטה היה מנכ"ל העירייה. לצערי, הוא אפילו לא חזר לפניות שלי אליו, כך שאני לא יודע ממנו מדוע התקבלה ההחלטה הזאת. ברגע שהבנתי שאין עם מי לדבר החלטתי שהאיגוד יקח אחריות על השחיינים לחודש הקרוב".

הופתעת מהתנהלות העירייה בנושא?

"הופתעתי מאוד וגם עצוב לי כי מבחינתי המועדון בהרצליה זה בית. כמי שעבד בבני הרצליה ומכיר את ענף השחייה, אני יודע שהמועדון תמיד פעל באווירה משפחתית, נעימה ונוחה, היה כיף להתאמן במועדון וכיף לאמן בו ותמיד המועדון עמד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצוענות וזאת הסיבה להישגים הרבים. לי ברור דבר אחד, אם דוד סגל, מנהל ענף השחייה ב-35 השנים אחרונות, שעזב לאחרונה, היה עדיין בתפקידו, לא היה קורה שסוגרים את הענף בגלל החלטות כלכליות. הוא היה נלחם ולא מאפשר את הדבר הזה".

מה שמעת מההורים, בעיקר אלו שאינם תושבי הרצליה?

"הם וילדיהם נפגעו ונעלבו מאוד. במשך כל השנים השחיניים מחוץ להרצליה היו מספיק טובים כדי להצעיד את המועדון להיות בין הטובים בארץ ולהביא כבוד לעיר ועכשיו אפשר לוותר עליהם או לדרוש מהם תשלום גבוה יותר? בעיניי זאת חוצפה מצד העירייה ובני הרצליה".

אלמלא התערבתם, מה היה קורה?

"אני יכול לומר בשיא הכנות שאלמלא המהלך שלי, ענף השחייה בבני הרצליה היה מתפרק מאחר והורים רבים רצו להעביר את ילדיהם כגוש אחד למועדון דולפין נתניה. הצעד שלי מנע את פירוק אגודת השחייה של בני הרצליה, חד משמעית".

איך כל הפרשה תשפיע על עתיד ענף השחייה בבני הרצליה?

"קודם כל, זה כבר עשה פגיעה תדמיתית קשה מאוד לבני הרצליה. זה דבר שמדברים עליו בכל הארץ ולא מוסיף כבוד לבני הרצליה ולעיר הרצליה. להערכתי, זה יפגע מאוד במועדון מאחר ששלושים אחוז מהשחיינים התחרותיים ירצו לעזוב לאגודות אחרות, בעיקר שחיינים שלא גרים בהרצליה. העונה אמורה להיפתח ב-1 לספטמבר ואני צופה פגיעה קשה. נותר לי רק לקוות שזה ישפיע כמה שפחות".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן