תרגיל המקבילים של ליהיא רז באליפות העולם

כמה ספורטאים אתם מכירים שהתחרו באולימפיאדה כאשר עדיין לא מלאו להם 17 שנים? המתעמלת ליהיא רז מרמת השרון הייתה יכולה להיות רשומה על ההישג הנדיר הזה, אבל מגפת הקורונה חשבה אחרת וגרמה לדחיית אולימפיאדת טוקיו לשנה הבאה.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

ליהיא, שתהיה בספטמבר הקרוב בת 17, לומדת בכיתה י"א בתיכון אלון ברמת השרון במגמה הרב תחומית. בחודש אוקטובר האחרון היא השיגה, באליפות העולם שהתקיימה בשטוטגרט גרמניה, את הקריטריון הבינלאומי להשתתפות באולימפיאדה בטוקיו, אבל משום מה דווקא הקריטריון של הועד האולימפי הישראלי הוא נוקשה יותר וחסר לה כדי להגשים את החלום. למרות זאת, אלמלא הקורונה סבירות טובה שליהיא הייתה משיגה אותו ובכך משתתפת בגיל צעיר באולימפיאדה, הגשמת חלום של כל ספורטאי בעולם.

ליהיא, אחת ממתעמלות הקרקע המוכשרות והמובילות כיום בארץ, מתמקצעת בארבעת המכשירים בהתעמלות קרקע: קפיצות, מקבילים, קורה וקרקע. את דרכה הספורטיבית החלה כבר בגיל 6 בחוג התעמלות במגוונים רמת השרון אצל המאמנת מורן קלפנר, המאמנת אותה עד היום (בתמונה ביחד, ליהיא משמאל).

למרות גילה הצעיר, רשימת הישגיה לא מביישים ספורטאים מבוגרים ממנה בהרבה: זכתה חמש פעמים באליפות ישראל והיא גם האלופה הנוכחית לשנת 2019 בדרגת סניור וכמובן חברה בנבחרת ישראל. אלופת המכביה 2017 בקרקע לבנות בדרגת ג'וניור, מדלית ארד בגמר קפיצות ובגמר הקרקע באליפות אוקראינה הפתוחה, מקום 6 בגמר קפיצות בגביע האתגר העולמי בקרואטיה, וכאמור השתתפה באליפות העולם האחרונה שם השיגה את הקריטריון הבינלאומי להשתתפות באולמיפיאדת בטוקיו. שני ביצועים שלה מהתחרות מופיעים בתחילת וסיום הכתבה.

אם חשבתם שההודעה על דחיית האולימפיאדה גרמה עצב לליהיא אז מתברר שהמצב הוא שונה לגמרי. ליהיא מסבירה: "כשהחל הסגר בגלל הקורונה הייתי בעיצומן של הכנות לתחרויות שתוכננו לחודשים הקרובים, בהן תכננתי להשיג את הקריטריוון שקבע הוועד האולימפי הישראלי ובכך להבטיח את השתתפותי באולימפיאדת טוקיו. עד שהודיעו רשמית על דחיית המשחקים האולימפיים הייתה תחושת לחץ וחשש מהפסקת שגרת האימונים ואי ודאות גדולה בנוגע לעיתוי והמסגרת שבה אוכל להשיג את הקריטריון הישראלי. לכן, כשהודיעו על דחיית האולימפיאדה הידיעה בעצם הביאה הקלה. ברור שהדחייה הייתה מהלך מתבקש ולי אישית הוא אפשר זמן הכנה ארוך יותר לקראת האולימפיאדה שצפויה להתקיים בקיץ הבא".

ליהיא, איך המשכת להתאמן בתקופת הקורונה?

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

"מיד כשהבנתי שלא אוכל להמשיך להתאמן באולם הבאתי הביתה ציוד בסיסי מהאולם ששימש אותי כל התקופה לאימונים. את המכשירים הגדולים לא יכולתי כמובן להביא, אז השתדלתי להשתמש במה שאפשר. לדוגמא, הבאתי מזרן מיוחד המדמה קורה שעליו עבדתי על האלמנטים של תרגיל הקורה שלי. כל יום קיימנו שיחת זום עם המאמנות והן העבירו לנו אימון שכלל כושר, גמישות ואלמנטים בסיסיים. חזרתי להתאמן באולם ב-4 למאי בהתאם להנחיות החדשות, מעט בנות בבת אחת באולם, הקפדה על חיטוי עצמי וחיטוי של המכשירים, שמירה על מרחק בין הבנות".

מהן המטרות הבאות שלך?

"עכשיו אני מתמקדת בחזרה למסלול וממשיכה לעבוד קשה להשגת המטרות שלי. היעדים המיידיים שלי הם "נקיון" של התרגילים ושיפור הביצועים והעלאת דרגת הקושי של התרגילים, כדי שאוכל להגיע לרמת ציונים שתדרג אותי גבוה יותר בתחרויות בינלאומיות ותעזור לי להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה. כרגע המטרה שלי היא כמובן להשיג את "כרטיס הכניסה" לאולימפיאדה. עצם ההשתתפות באירוע כזה בגילי היא דבר ענק. מעבר לשאיפה להיות הכי טובה שאני יכולה ברגע שיא שכזה יש כבוד עצום בלייצג את ישראל באירוע הספורט הגדול בעולם והניסיון חשוב מאד להמשך הקרירה ולתחרויות הרבות בהן אני מתכננת להשתתף ולהצליח".

מתי אמורות להתקיים התחרויות הבאות שלך?

"נכון לעכשיו יש אי ודאות גדולה בכל העולם לגבי לוח הזמנים התחרויות לשנה הקרובה. אני אמורה להשתתף באליפות אירופה ובסדרת גביעי עולם במדינות שונות, אך אין כרגע ידיעה ממשית על מתי ואיך התחרויות יתקיימו".

תרגיל הקפיצות של ליהיא רז באליפות העולם
צילום: האתר הרשמי של פדרציית ההתעמלות העולמית – FIG

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן