סאגת עמותת בני הרצליה נמשכת: ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, הנחה את הנהלת העירייה לייצר מתווה בקרה ותכנון לתקציבי עמותת בני הרצליה.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

החלטה זו מתפרסמת מספר שעות לפני ישיבת מועצת העיר שתתקיים הערב (שלישי) ושתדון בנושא בשל דרישת חברי המועצה מהאופוזיציה וכשבוע לאחר החשיפה שלנו ב"שרון און ליין" על כך שפדלון הורה לעצור את ההקצבה העירונית לעמותת בני הרצליה מכיוון שדירקטוריון העמותה לא אישר לעירייה את שכירת היועצים החיצוניים בתשלום לבחינת הארגון מחדש שאותה רצה פדלון לבצע. לאחר שהבין את המשמעות של החלטתו לעצירת פעילות בני הרצליה, חזר בו פדלון והודיע כי העירייה תעביר לבני הרצליה 80% מההקצבה החודשית. היום, כאמור, החליט להחזיר את התקצוב המלא ונראה כי אמירתו במועצה על ארגון מחדש תישאר בגדר אמירה בלבד.

בהודעה שהוציאה העירייה לפני זמן קצר צוין: "כידוע, עמותת "בני הרצליה" מצויה במצב כלכלי בעייתי ועל אף שהגירעון נמצא במגמת ייצוב, ישנם נושאים כלכליים רבים הטעונים בדיקה ודיון מחודש. לבקשת ראש העיר, הוגש מטעם העמותה דו"ח המפרט את התחייבויותיה בתחומי הוצאות השכר, התפעול והפעולות של הקבוצות השונות".

בעירייה גורסים כי הדו"ח נבחן ע"י סמנכ"ל העירייה והוגשה המלצה לאשר את מלוא התקציב המבוקש על ידי העמותה, בין היתר לאור מסגרת העסקת כוח האדם שאושרה לעמותה בתקופת משבר הקורונה ובכדי להפיג את החשש שלא ישולמו משכורות לעובדים המועסקים בעת הזו".

בעירייה הוסיפו: "עוד סוכם כי על מנת להמשיך ולהעניק לילדי העיר ולשוחרי הספורט בהרצליה את מגוון השירותים הטובים והאיכותיים ביותר ובשל הרגישות הנדרשת בהוצאת כספי ציבור דווקא בעת הזו, יתקיים שיח משותף בין העמותה לעירייה. בכל חודש תתקיים הערכת מצב תקציבית וייבחנו ההוצאות אל מול הצרכים, באופן שיאפשר ניהול יעיל, נכון ומיטבי של התקציב עד להבהרת מצבה הפיננסי של העמותה".

גורם בעמותה: "פעילות העמותה בשנת 2020 הסתיימה מאוזנת וללא גירעון, לראשונה מזה שנים רבות. זאת בעקבות, ארגון מחדש וניהול חדש בשנתיים האחרונות. החלטת ראש העירייה להחזיר את התקצוב המלא היא החלטה נדרשת שכן ההחלטה הקודמת לעצור את התקצוב או להעביר תקצוב חוקי היא החלטה חוקית. כידוע, הגורם היחיד שיכול לשנות בין אם להעלות או להפחית את התקציב העירוני לעמותה הוא מועצת העיר. בעמותה כבר קיים מנגנון בקרה תקציבי, כמו גם ניהול אחראי של ההוצאות והגיע הזמן להפסיק להקים ועדות מיותרות שכל מטרתן הן בזבוז כספי ציבור, דווקא כאשר העמותה קמה על רגילה ונמצאת על דרך המלך".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן