כ-130 ילדים ובני נוער השתתפו ביום חמישי האחרון בפסטיבל ספורט חגיגי שנערך במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא, במסגרת ציון היום האולימפי הבינלאומי. באירוע השתתפו ספורטאים אולימפיים ופראלימפיים מענפים שונים, שפגשו את ילדי מרכז הספורט והבריאות לילדים ולנוער במאיר והעבירו להם פעילויות ספורט מגוונות.

מדובר בשנה השלישית ברציפות שבה הוועד האולימפי בישראל בוחר לציין את היום האולימפי במרכז הספורט לילדים ולנוער במאיר. מרכז רפואי מאיר משמש זה שלושה עשורים כמלווה הרפואי הרשמי של הסגל האולימפי הישראלי, ובשנים האחרונות מתקיימת בו גם פעילות התנדבות קבועה של ספורטאים אולימפיים עם ילדי המרכז.

האירוע נפתח בטקס חגיגי בהשתתפות מנכ”לית הוועד האולימפי בישראל, עדי ביכמן, ומנהל מרכז רפואי מאיר, פרופ’ יעקב חן. במסגרת הטקס התקיים ממסר הלפיד ונשיאת הדגל האולימפי על ידי הילדים, לצד הספורטאים האולימפיים.

בהמשך התנסו הילדים במגוון ענפי ספורט אולימפיים ופראלימפיים, בהם סיף, ג’ודו, טאקוונדו, קשתות, לקרוס, טיפוס, התעמלות וכדורסל בכיסאות גלגלים, בהדרכת הספורטאים עצמם.

בין המשתתפים באירוע היו יובל פרייליך, אופיר שחם, שחר צוברי, שירה ראשוני, איתי שני, רועי דרור, מיכאלה משה, שמאי ימרום, אלכס חזנוב, אלון דור-און, אסף יסעור ומורן סמואל.

מנכ”לית הוועד האולימפי בישראל, עדי ביכמן, אמרה: “היום האולימפי הוא הזדמנות עבורנו להזכיר שספורט הוא הרבה יותר מהישגים ומדליות. אנחנו גאים לציין אותו בפעילות ערכית וחינוכית המשלבת בין עולם הספורט ההישגי לבין נתינה, השראה וחיבור לקהילה. באמצעות המפגש בין ספורטאים אולימפיים לילדים, אנו מבקשים להנחיל את הערכים העומדים בבסיס התנועה האולימפית – מצוינות, חברות וכבוד – ולהמחיש כיצד ניתן ליישם אותם גם בחיי היומיום”.

מנהל מרכז רפואי מאיר, פרופ’ יעקב חן, הוסיף: “שלושה עשורים שמרכז רפואי מאיר מלווה את הספורטאים האולימפיים של ישראל בשגרה וברגעי השיא, ואין עבורנו כבוד גדול יותר מללוות את מי שמייצגים את מדינת ישראל בזירה הבינלאומית ומביאים לכולנו גאווה עצומה”.

פרופסור דני נמט, מנהל מרכז הספורט והבריאות לילדים ולנוער במרכז רפואי מאיר והמנהל הרפואי של הוועד האולימפי בישראל, אמר: “הספורט מקדם בריאות גוף ונפש ומהווה כלי חינוכי רב עוצמה המלמד התמדה, נחישות, כבוד וידידות”.