עמותת .ל.כ.ן (לקידום כדורסל נשים) פנתה במכתב חריף ונוקב לגזבר העירייה ובו טענה לאפליה בחלוקת התמיכות הכספיות על ידי העירייה. בנוסף, התרעמה על כך שעדיין לא הועברו כל הכספים שאושרו לה בועדת התמיכות

שרון יונתן

עמותת ל.כ.ן (לקידום כדורסל נשים) פנתה השבוע לגזבר העירייה, רו"ח גידי טביב, בטענה כי קיימת אפליה זועקת לשמיים בחלוקת תמיכות לאגודות הספורט עבור שנת התקציב 2020. בראש העמותה עומדות אורנה אוסטפלד ורחל אוסטרוביץ' (בתמונה מימין ומשמאל) שלאחר 34 שנים פרשו מניהול קבוצת הנשים והעבירו את זכויות הניהול לעו"ד דליה בושינסקי.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

זאת הייתה הפנייה השלישית של העמותה והשנייה שעברה לעירייה דרך עו"ד אורית פפר, לשעבר גזברית העירייה, המייצגת את העמותה. בתחילת המכתב ציינה פפר: "כאילו לא די בקיצוץ סכומי התמיכות לשנת 2020 ב-23% בעוד שהקיצוץ רוחבי היה כ-10%, הרי שהנך מסרב להעביר את התמיכה למרשתי בעוד קבוצת הכדורגל גברים קיבלה עד לתאריך תחילת חודש מאי, 90% מתקציב התמיכה השנתי המקוצץ וזאת טרם שוועדת התמיכות גדלה על היקף תקציב התמיכה וטרם שהחלוקה אושרה במועצת העיר".

פפר ציינה עוד כי עמותת הנשים בכדורסל, שקיבלה עד תחילת מאי רק 65% מתקציב התמיכות המקוצץ, פנתה מספר פעמים לעירייה בכדי לקבל השלמת תקציב לאחר שניתן לכך אישור מועצת העיר, אך פעם אחר פעם העירייה מתעלמת מהפניות ללא כל הסבר.

פפר ציינה במכתבה כי בשנת 2004 זכתה העמותה בעתירה שהוגשה נגד העירייה ובו נקבע כי אין מקום לאפליה בין ספורט הנשים לספורט הגברים ואף הומלץ לתקצב את קבוצות ספורט הנשים על פי קריטריונים של אפליה מתקנת.

פפר מציינת עוד במכתבה: "לתחושתה של מרשתי (העמותה – ש.י.) היא הפכה לבת ערובה שאינה מקבלת את הכספים לה היא זכאית, רק בשל העובדה שהעיזה והתריסה כנגד סכומי התמיכות שקוצצו לה בקיצוניות ביחס לקיצוץ הרוחבי שבוצע. מרשתי דורשת לכל הפחות את המגיע לה על פי החלטת מועצת העיר באותו היקף שכבר הוזרם לקבוצת הכדורגל גברים. היה והכספים לא יועברו לאלתר, תראה מרשתי בכך מגמה מכוונת של פגיעה בשוויון בין קבוצות הספורט בכלל ובין קבוצות הגברים והנשים וזאת בניגוד לפסיקות קודמות של בית המשפט העליון".

בסיום כותבת עו"ד פפר: "לא יכול להיות ספק שמדובר על אפליה המתעצמת מיום ליום ומתבטאת בפעולות העירייה השונות הפוגעות באופן אנוש במרשתי והנך (לגזבר העירייה – ש.י.), כחבר ועדת תמיכות וכנושא תפקיד בכיר בעירייה, מתבקש לתת את הדעת לכך ולעשות כל מאמץ להפסיק עם פגיעה זו".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

עד היום (רביעי) בבוקר לא זכתה העמותה לתגובה מהעירייה. מהעירייה נמסר בתגובה לכתבה: "התמיכה נקבעת לפי החלטת ועדת תמיכות בהתאם לבדיקה של רואה חשבון חיצוני".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן