במהלך סוף השבוע האחרון, שבמהלכו נפתח מרכז הקניות החדש ליד מתחם סינמה סיטי – ביג פאשן גלילות – נתפסו ונעצרו בו שני שוהים בלתי חוקיים, תושבי השטחים, ששהו במקום כשהם מוקפים בעשרות אלפי ישראלים.
המעצרים בוצעו על ידי משטרת מרחב ירקון, ממחוז תל אביב, שמבצעת פעילות נרחבת לאיתור ותפיסת שב”חים, מעסיקים, מסיעים ומלינים.
הפיקוח העירוני ברמת השרון השתתף גם הוא במבצע תפיסת השב”חים.
100 אלף מבקרים
כפי שפורסם לראשונה במקומון הדיגיטלי, שרון אונליין, ימי ההשקה של מרכז השופינג הענק, מאז יום חמישי 27 בפברואר 2025 ועד יום שבת 1 במרץ, זימנו למקום מעל 100 אלף תושבי השרון, תל אביב והסביבה, ויצרו פקקי ענק בכביש החוף, נתיבי איילון, ורחוב השרף ברמת השרון.
בעקבות זאת אתמול, ראשון 2 במרץ 2025, התקיימה בשטח מרכז הקניות החדש פגישה דחופה של מנהלים במתחם עם נציגי משטרת התנועה ומשטרת מרחב ירקון. נושא הפגישה היה הסדרת התנועה במתחם בסוף השבוע הקרוב.
קצין המשטרה חשף
במהלך הפגישה, חשף אחד מקציני המשטרה, את העובדה שנתפסו בסוף השבוע האחרון במתחם ביג פאשן גלילות שני עובדי קבלן מהשטחים, ללא אישורי שהייה בישראל וללא אישורי עבודה כדין.
על פי בדיקת המקומון הדיגיטלי, שרון אונליין, זו לא הפעם הראשונה שנתפסים באתר ביג פאשן גלילות שב”חים: גם בעבר, לפני פתיחת המתחם לקהל הרחב, נתפסו שם שוהים בלתי חוקיים תושבי הגדה המערבית.
עוד עולה מהבדיקה, כי מדובר בשב”חים שהועסקו על ידי חברות קבלן חיצוניות, לא עבור קבוצת ביג, ולא ברור עבור מי.
ימי חסד שלא בצדק
קבוצת ביג, שנסחרת בבורסה של תל אביב בשווי שוק של מיליארדים, לא פרסמה על אירועים אלה הודעה לציבור.
לפי שעה נראה כי המשטרה, שנוקטת בדרך כלל יד קשה כלפי מעסיקי שב”חים ומלינים בערי השרון ובתל אביב, מעניקה ימי חסד למתחם החדש.
ספק רב אם בצדק – הן כלפי מאות אלפי המבקרים, שזכותם לדעת על תפיסת שב”חים בביג פאשן גלילות בדיוק כמו במקומות הומים אחרים; והן כלפי רשתות אופנה, בתי עסק ומסעדות, שפתחו סניפי דגל בביג פאשן גלילות בהשקעות ענק.

מגרש החנייה של ביג פאשן גלילות. צילום: פרטי
כנראה שאף פעם לא ילמדו פה כלום או שזה מכוון פשוט
כנראה זה נכון שהון ושילטון נפגשים האזרחים תמיד נפגעים!!!
אם המעסיק היה מישהו כמו במקרים אחרים המקום היה סגור ולא משנה הסיבה קודם כל סוגרים וקונסים.