וירוס הקורונה משנה את אורחות החיים, מחייב שינוי בהרגלים, משפיע על המצב הכלכלי ועל מצב הרוח הכללי. שרית זלצר, פסיכותרפיסטית בגישת המיינדפולנס, בטור מיוחד ל"שרון אונליין", כולל 15 דקות של תרגול מוקלט

***

קודם כל, מאחלת בריאות שלמה לכל מי שבהתמודדות עם וירוס הקורונה וכל מחלה פיזית אחרת שמערערת יציבות פיזית ונפשית – לאלה שבבידוד ומתגעגעים למגע ומפגש אנושי, לאלה שמתמודדים עם חרדה ודאגה מפני הידבקות ותוצאותיה ובעצם לכולם. וירוס הקורונה משנה את אורחות החיים, מחייב שינוי בהרגלים, משפיע על המצב הכלכלי ועל מצב הרוח הכללי.

בשבועות האחרונים גם יש טיפולים שמתקיימים און ליין. יש הרבה יתרונות גם בתהליך אונליין, כשאפשר להיפגש בסביבה הביתית – ועל זה אכתוב בהמשך.

לראשונה השבוע העברתי מפגש מקוון, שיעור לקבוצה גדולה. מאתגר ומסקרן להיפגש ב-Zoom. מדובר בשינוי תפיסתי לגבי האופן שבו נפגשים, אבל התכנים והתהליכים נמשכים ובמיוחד כעת. אחד המשתתפים שיתף שפתאום כל מה שאנחנו התעסקנו איתו עד עכשיו נראה קצת אחרת – והוא, שתמיד ממהר, פתאום יושב על השטיח עם הבן הקטנטן שלו ונהנה להיות נוכח ברגע הזה.

בכמה מרכזים חשובים עולמיים, שמדי שבוע מעלים מידע על מחקרים ותובנות בתחום המיינדפולנס, ההכוונה היא להתייחס למצב הרגיש בו אנו נמצאים- עם תבונה.

תמיד חסר לנו זמן, פתאום יש זמן ומה עושים איתו? לפי הסרטונים שאני מקבלת בימים האחרונים, נראה שהבידוד והחשש מווירוס הקורונה מזרז ומפתח יצירתיות וחוש הומור שטובים תמיד בכל מצב.

קראתי על המלצה להתייחס לבידוד כהזדמנות לריטריט שיכול להימשך חצי יום או יותר. ריטריט כדי לפרוש מהשגרה המתרוצצת ולתת לעצמנו זמן להתכווננות מחדש. סוג של ריסטרט למערכת הרגשית, המנטאלית והגופנית.

התרגול של מדיטציית הר יכול לתת תחושה של יציבות במצב של אי וודאות. החוויה משפיעה על הלך הרוח והתחושה הכללית.

אשמח לשמוע אילו מהתרגולים משרתים אותך באופן הכי יעיל ומיטיב עבורך!

שרית זלצר. פסיכותרפיה בשילוב גישת המיינדפולנס (קשיבות) ויצירה
אתר הבית של שרית זלצר: www.saritzeltzer.com

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון און ליין"

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן