כדי להיות בהודיה על הטוב שיש, רובנו צריכים לתרגל זאת: לנווט מחוץ למוח השלילי ולהצליח לגלוש על גלי המחשבה

***

כשיש הרס בהרגלים שלנו, באופן טבעי יש נסיגה לתגובות אימפולסיביות ראשוניות. ברמת החברה יש המון סבל ואנשים שאיבדו ומאבדים מקורות הכנסה ובריאות, מה שקורה מעורר את הפחדים העמוקים שלנו. אנחנו מחפשים מה יתקלקל , החרדה מחפשת מקום להתבסס בו. כדי להיות בהודיה על הטוב שיש, רובנו צריכים לתרגל זאת: לנווט מחוץ למוח השלילי ולהצליח לגלוש על גלי המחשבה…

יחד עם מצב האי וודאות, אפשר להגביר את היכולת להיות בהודיה, ליהנות ולאהוב. במדיטציה המצורפת נחקור יחד איך בזמנים שיש בהם כל כך הרבה סבל, נוכל למצוא עוגן באהבה.

יש כמה דרכים לגלוש על גלי המחשבה:

  1. כשיש לנו התנסות חיובית עלינו להישאר עם החוויה והתחושה כ-15 או 20 שניות, כדי שזו תוטמע (שלוש או ארבע נשימות). 
  2. תשומת לב במידה שיש אנשים בסביבה שלך שמצויים בהודיה – האם אפשר לחוש בחופש הפנימי שלהם? אפשר לתרגל בעצמך, לכתוב כל יום 3 דברים שיש לך עליהם הודיה. חשוב למצוא שותף להודיה. זה מחזק! אפשר עם שותף לתרגול – אפילו באי מייל. רק לכתוב שלושה דברים. אם מתאים אפשר לתרגל עם בן או בת הזוג, אולי בסבב משפחתי עם הילדים פעם ביום. 
  3. להודות למישהו אחר שנוכח בחיינו או שהיה נוכח בעבר. לדמות את פניו ואת התחושה כשאנו מודים לו/לה… 
  4. הנאה יכולה להיות תגובה מיידית ליופי, לאור בשמיים אחרי השקיעה, לפריחה צבעונית על השביל. 

ככל שנתרגל יותר כך נחווה יותר. לדמות רגע שחווית בו יופי, אהבה, מתיקות ברגע, שנהנית ממנו.

שיהיה תרגול נעים ומוזמנים לשתף ברשמים.

שרית זלצר. פסיכותרפיה בשילוב גישת המיינדפולנס (קשיבות) ויצירה
אתר הבית של שרית זלצר: www.saritzeltzer.com

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון און ליין"

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן