תושבים בהרצליה, רעננה ורמת השרון מתלוננים על השינויים במסלול הנסיעה של מספר קווים עירוניים של חברת מטרופולין באזור השרון וגוש דן.

מדובר בשינויים שנכנסו לתוקף בסוף חודש יוני במטרה לשפר ולייעל את השירות לתושבים, אבל מתברר שיש תושבים לא מעטים שטוענים כי השינויים רק הרעו את השירות עבורם.

תושבים בהרצליה קובלים על השינוי שבוצע בקו 29 המיתולוגי שנסע במשך שנים מכפר סבא למרינה בהרצליה. מסוף יוני מסלול הקו לא עובר בימים ראשון עד חמישי בהרצליה ב' ובהרצליה פיתוח. את מקומו לאזורים אלו תפס קו 31, אבל מתברר שתדירותו נמוכה יותר וגורמת לעוגמת נפש אצל התושבים כפי שסיפרה תושבת המתגוררת במרכז הרצליה ועובדת במדיקל סנטר בהרצליה פיתוח: "קו 29 עבד יפה מאוד ובתדירות גבוהה והיום אני מחכה לקו 31 בערך 40 דקות. זה קו שמשרת מבוגרים רבים ולכן נעשה להם עוול. למה זה נעשה כך? איפה ההתחשבות בנו התושבים? למה אני ועוד אנשים מבוגרים צריכים לחכות 40 דקות? אפשר היה למצוא פתרון אחר כמו למשל לתגבר את הקו הזה אבל לא לבטל אותו. זה ממש חוסר התחשבות ואני מאוד מקווה שהעניין הזה יטופל ויחזירו את קו 29".

תושבי שכונת הרצליה ב' זועמים

בין אלו שנפגעו משינוי מסלול קו 29 הם תושבי הרצליה ב' שבמהלך השנים התרגלו שקו זה עובר בשכונה שלהם והיום כבר לא. תושבת הרצליה ב' העלתה פוסט לפייסבוק ובו כתבה: "לאחרונה נערכו שינויים בקווי התחבורה הציבורית. קו 29 אינו עובר ובמקומו עובר קו 31 בתדירות הנמוכה ולעיתים זה מגיע לשעה של המתנה. הבעיה נוגעת לרבים מהשכונה ויש תסכול רב מכך. הבעיה רק תחריף כשהילדים יצטרכו ב- 1 בספטמבר לצאת למוסדות החינוך".

תושבת אחרת הוסיפה: "זה נוראי בהחלט. בייחוד כשהילדים לומדים בבתי הספר מרוחקים והשינויים האלו פגעו בהם בכך שאפילו לא עוצרים בתחנה היחידה שמגיעה לבית הספר. הורים מתלוננים שהם צריכים להסיע את הילדים למרכז העיר, כאשר קודם לכן יכלו להגיע עצמאית. אין חטיבות ותיכונים בשכונה והילדים היו נוסעים באוטובוס. החשש הגדול הוא מה יהיה בתחילת שנת הלימודים". תושב נוסף האיר נקודה נוספת: "הנהגים אינם מכירים את המסלול, השילוט בתחנה נעשה בצורה חלקית כך שכל מי שמגיע לתחנות חושב שיש שני קוים".

למה שינו את מסלול קו 47?

תושבים מרעננה קובלים בעיקר על שינוי המסלול של קו 47, בו היו נוסעים ישירות ממרכז רעננה למרכז ת"א. כעת, לאחר השינויים, הדבר כבר לא כל כך פשוט כפי שהסבירה תושבת העיר: "קו 47 נסע מרעננה דרך הרצליה ורמת השרון דרך הכפר הירוק ומשם למרכז ת"א. הוא שירת המון תושבים מרעננה. כעת, לאחר השינוי הקו בת"א, צריך לרדת מקו 47 ולעלות על קו 48, דבר שמסרבל את הנסיעה לת"א. ואני שואלת: למה כדי להגיע למרכז ת"א צריך שני קווים? פשוט לא מובן. זה היה קו מדהים ולא מובן מדוע עשו הכל כדי להקשות על תושבי רעננה. נסעתי השבוע לת"א בשלושה אוטובוסים. זה פשוט עוול גדול. זאת הרעת תנאים בעיקר לאנשים מבוגרים. במקום שיקלו עלנו, מקשים עלינו וחבל".

תושב רעננה הוסיף: "מדוע ביטלו את קו 47 לביניין עיריית תל אביב ואת קו 147 מהרצליה לבית החולים איכילוב? אלו היו קווים ששירתו אנשים חולים, קשיי יום ומבוגרים. אלו היו קווים מעולים עבורנו עם גישה טובה לבית החולים איכילוב ומשום מה שינו את מסלול הקווים האלו, דבר המקשה מאוד לאותה האוכלוסייה הרלוונטית. אני מבקש מכל הגורמים הרלוונטיים לבטל את רוע הגזרה מעל אוכלוסיית החולים הקשישים".

תגובות משרד התחבורה וחברת מטרופולין

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: משרד התחבורה משקיע רבות בשיפור וייעול התחבורה הציבורית בכל הארץ ובאזור השרון בפרט. במסגרת זאת, פועל המשרד בשיתוף עיריית הרצליה, לשדרוג שירותי התחבורה הציבורית בעיר וביצע לאחרונה שיפורים משמעותיים. יודגש כי כל השינויים תואמו עם עיריית הרצליה, והם תוצר של שיתוף פעולה הדוק שכלל מפגשי שיתוף ציבור שהתקיימו בשלוש השנים האחרונות ותרמו רבות להכנת התכנית. קו 29 הפך לקו מהיר ויעיל המשרת את כל האזור, ובכלל זה תושבי הרצליה, ומאפשר הגעה מהירה אל אזור התעסוקה המערבי והמרינה. אזור הרצליה ב' מקבל שירות אוטובוסים באמצעות קו חדש (קו 31), הפועל בתדירות של 20 דקות בשעות השיא ו-30 דקות בשעות השפל.

מדובר באזור בעל רמת צפיפות נמוכה עד נמוכה מאד, עם ביקוש דל לתחבורה ציבורית, ובמשרד התחבורה אף התקבלו תלונות ובקשות להפחית את תדירות האוטובוסים העוברים במערב העיר. הבקשה לתוספת שירות בשעות הבוקר המוקדמות ובלילה נענתה ושעות פעילות הקו יוארכו השירות מיום ראשון הקרוב (15 באוגוסט). קו 47 שינה מסלול בשל עבודות הרכבת הקלה בתל אביב. ניתן להגיע מרעננה למרכז תל אביב באמצעות קו 347 של מטרופולין, שהוא קו מהיר ותדיר וקווים נוספים מרעננה המגיעים לדרך נמיר, עם החלפת אוטובוס לקו עירוני לכל יעד בתל אביב.

מחברת מטרופולין נמסר בתגובה: ״החלטות בגין שינויי קווים אינן מתקבלות על ידי החברה המפעילה ואין לה סמכות בעניין. ככל שיוחלט אחרת, מטרופולין תפעל בהתאם".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון און ליין"

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן