סוף השנה מתקרב ועימו גם סאגת אישור התקציב השנתי ברשויות המקומיות. כמדי שנה, עיריית הרצליה היא בין הרשויות הראשונות בארץ שמביאות את תקציב העירייה לשנה הבאה לאישור מועצת העיר.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

בשבוע שעבר אושר התקציב בוועדת הכספים והוא יובא לאישור המועצה בישיבת המועצה שתתקיים ביום שלישי הבא (7 לדצמבר). בשל הרוב שיש לראש העירייה, משה פדלון, בקואליציה העירונית – 13 חברי קואליציה מול 8 חברי אופוזיציה, התקציב צפוי לעבור.

על פי ספר התקציב שהגיע לידי "שרון און ליין", תקציב עיריית הרצליה (הרגיל) לשנת 2002 יעמוד על 1,089,000 מיליארד שקלים וזו הפעם השניה ברציפות שהתקציב הרגיל חוצה את רף מיליארד השקלים לאחר שתקציב 2021 עמד על 1,030,000 מיליארד שקלים.

גם בשנה הבאה יתבסס תקציב העירייה ברובו על הכנסות עצמאיות (ארנונה, אגרות וכדומה) שיעמדו על 74% מסך כל הכנסות העירייה לעומת 26% שיגיעו ממשרדי הממשלה. בספר התקציב צוין כי נתון זה מעיד על העצמאות הכלכלית של העיר. התפלגות ההוצאות היא: 53.6% עבור פעולות ו- 45.6% עבור שכר.

כרגיל, הנתח העיקרי בתקציב העירוני מופנה לתקציב החינוך שיעמוד על 391 מיליון שקלים לעומת 370 מיליון שקלים בשנת 2021. מתוך תקציב זה, מקבלת העירייה 218 מיליון שקלים ממשרדי הממשלה, כך ששאר הסכום, העומד על 173 מיליון שקלים, המהווה 44% מסך תקציב החינוך, מגיע מתקציבה.

תקציב הרווחה יעמוד על 121 מיליון שקלים (72 מיליון שקלים מהמדינה ו- 49 מיליון שקלים מהכנסות העירייה) ותקציב תרבות נוער וספורט יעמוד על 84 מיליון שקלים.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

תקציב הפיתוח (התקציב הבלתי רגיל) יעמוד על 475 מיליון שקלים לעומת 456 מיליון שקלים, תקציב הפיתוח המקורי בשנת 2021.

הפרויקטים המובילים שיקודמו בשנת 2022 הם: השקעה במוסדות חינוך, מבני ציבור ועבודות פיתוח תשתיות במתחם גליל ים, הקמת חניון מרינה לי, עבודות של כבישים ותשתיות באזור תעשייה מערבי, תכנון וביצוע מערך שבילי אופניים ברחבי העיר, עבודות ניקוז ברחבי העיר, פרויקט עיר חכמה – התקנת מערכות שליטה ובקרה, מצלמות ופריסת תשתיות ברחבי העיר, מערכת לאכיפת חניה ונת"צים, פיתוח והקמת מתנ"סים, פיתוח והקמת אולמות ספורט, השקעות בבנייה חדשה כולל שדרוגים של מוסדות חינוך ברחבי העיר.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן