האם בנות השירות הלאומי יחזרו למוסדות החינוך ברמת השרון כדי לפתור את מצוקת כח האדם?

פנייה ברוח זו העבירו היום (שני) יו”רים של הנהגות ההורים בגני הילדים ובבתי הספר ברמת השרון לשלומית שפיגלבלט, מנהלת אגף החינוך בעירייה.

במכתב שכותרתו “מצוקת כח אדם במסגרות החינוך והחזרת מתנדבי השירות הלאומי למסגרות ברמת השרון”, טוענים 13 נציגי בתי הספר והגנים כי הפנייה נעשית בתקופה בה הצוותים בגנים ובבתי הספר כורעים תחת העומס על רקע ריבוי בידודים ומחסור בכח אדם.

במכתב צוין: “עד לפני כמה שנים פעלו בבתי הספר מתנדבות בנות השירות הלאומי, תרומתן הייתה חיובית ובתי הספר והגנים בהן פעלו נהנו מההסדר. לצערנו, בשלב מסוים הופסק ההסדר משיקולים חיצוניים. מאז, מזה מספר שנים, מנהלות ומנהלים מנועים מלקלוט את מתנדבי השירות הלאומי”.

ראשי הנהגות ההורים ציינו עוד: “אנו מבקשים להחזיר את מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי למסגרות החינוך שלנו לטובת סיוע לצוותים החינוכיים באופן שוטף. מבחינתנו, העדפה או מניעת העסקה מטעמי דת/מוצא וכיוב’, אסור שיהוו שיקול בהחלטה ושכל עובד או מתנדב ייבחנו על פי כישוריהם”.