תושבי השכונות הצפוניות של הרצליה חוששים מתוכניות בנייה שימלאו את האזור בבניינים גבוהים ויפגעו בצביון הקיים. צבי דותן, תושב גן רש"ל ומנהל מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, מסביר מדוע התושבים מתנגדים לתוכניות הגרנדיוזיות

שרון יונתן

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

התנגדות לתוכניות הבניה בצפון הרצליה – צבי דותן תושב גן רש"ל ומנהל מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה

האם בשנים הקרובות ישתנה הצביון והנוף של צפון הרצליה? בהחלט יכול להיות, אם וכאשר יצאו לפועל תוכניות הבניה "קרית מסלול", על שטח שדה התעופה, והתוכניות לגבי הרובע הצפוני בשטחן של השכונות גן רש"ל ונחלת עדה. תוכנית רובע צפון הרצליה מדברת על הוספת 14 עד 16 אלף יחידות דיור בבניינים גבוהים בגל השטחים הפנויים סביב ובתוך שתי שכונות אלו.

תכנית קרית מסלול מדברת על בניית 1,700 יח"ד והיא הופקדה בחודש דצמבר האחרון בותמ"ל (הועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים המועדפים לדיור). לאחרונה הוגשו לתכנית זו מאות התנגדויות מתושבים מהרצליה והאזור. גם עיריית הרצליה הגישה התנגדות מפורטת לתכנית "קרית מסלול" ובה כתבה: "עיריית הרצליה מתנגדת בתוקף לאישור כל תכנית המקודמת בשטחי צפון הרצליה עד שלא תאושר תכנית המתאר הכוללנית לעיר. מתוך תכנית המתאר אמורה להיגזר התכנית המתחמית לרובע הרצליה צפון ורק לאחר אישור תכנית זו ניתן יהיה לתכנן את קרית המסלול".

כדי לקבל את עמדתם של התושבים הסמוכים נפגשתי עם צבי דותן, תושב גן רש"ל ומנהל מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, שהסביר מדוע התושבים מתנגדים לתכנית הבניה הגרנדיוזית שמקדמת המדינה.

דותן מסביר גם מדוע תושבים רבים שינו את עמדתם בקשר לנחיצות המשך תפעולו של שדה התעופה בהרצליה: "שדה התעופה הוא המגן היחידי נגד הקטסטרופה האורבנית שהמדינה מתכננת לנו. לא הבנו זאת בעבר. אני הייתי מאלו שהגישו את העתירה לפני תשע שנים לפינוי השדה והבנו שזאת הייתה שטות ואנו מבקשים לשמור על אופי השכונות. אנחנו מעדיפים מטוסים על מגדלים".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן