צעד מפתיע במועצת העיר של רמת השרון: חבר המועצה ירון גדות הודיע לפני זמן קצר לראש העירייה, אבי גרובר, על התפטרותו ממועצת העיר.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

גדות היה מספר 5 ברשימת "רמת השרון חופשית" בבחירות האחרונות לפני קצת יותר משלוש שנים, אך כחצי שנה לאחר תחילת הקדנציה הנוכחית פרש מהסיעה על רקע חילוקי דעות עם חבריה והקים סיעת יחיד בשם "התעוררות" והיה חבר אופוזיציה פעיל מאוד תוך כדי התנגדות לרוב החלטות העירייה, העומד בראשה אבי גרובר וסגנו יעקב קורצקי. גדות קידם במהלך כהונתו מספר נושאים והיה זה שיזם ודחף את ההצעה לקיום בדיקת פוליגרף לחברי המועצה בנושא פרשת ראש החזיר.

במכתב ארוך ומפורט שהעביר הבוקר לראש העירייה וסגנו דני לביא מפרט גדות את הסיבות שהביאו להתפטרותו: "בעקבות האירועים בישיבת מועצת העיר האחרונה בהקשר להצבעה על ייעוד בית קובי" החלטתי להתפטר מחברותי במועצת העיר רמת השרון. מבחינתי. בישיבת המועצה האחרונה בדיון על בית קובי נחצה גבול שאינני מוכן לקבל. תוך כדי הדיון, שהיה לכשעצמו סוער ומביש מאין כמוהו ושבר שיאים של שפל ולאחר שהתברר שאין רוב להצעה לעבור, הסכים המציע (עידן למדן) למשוך את ההצעה ולקיים במקומה פגישה בינו לבין סגן ראש העיר. כתוצאה מכך החליטה חברת המועצה ענבל דדון, הנמצאת בחודש התשיעי להריונה, אשר לה 6 ילדים קטנים בבית, ועובדת כשכירה בבית חולים, לעזוב את הישיבה לביתה בשעה הלילית המאוחרת . כאשר ראו תומכי ההצעה שהיא הלכה בטרם הסתיים הדיון החליטו לקיים את ההצבעה בכל זאת ולנצח בה בזכות ניצול עייפותה חולשתה של חברת המועצה והיעדרותה מההצבעה. עברו 48 שעות מישיבת המועצה, האירוע נראה כי עבר מעל סדר היום ואף אחד לא חוזר להפוך בו ועל כן ולאחר שיחות עם מספר חברים גמלה בי ההחלטה להפסיק את כהונתי".

גדות מוסיף: "אין לי רצון להימנות על קבוצת חברי מועצה (או כל קבוצה) הפועלת בדרך זו. דרך שבינה ובין מוסר הוגנות וערכיות אין כלום. זו לא דמוקרטיה. זו היא לא דרכי, זו היא לא דרכם של חלק גדול מחברי המועצה ומי שנהגו כך משיקולים פוליטיים מגעילים אותי ואין לי רצון לשבת איתם יחד באותו פורום . במהלך הדיון עצמו שהתנהל בצורה מבישה וחסרת תרבות נשמעו קריאות מהקהל כלפי חברי המועצה שאלו מביישים את העיר בהתנהגותם. אני מסכים עם כל הקריאות הללו ואמרתי זאת תוך כדי הדיון. לאורך כהונתי גם אני אמרתי דברים נחרצים ובוטים. לעולם לא השתמשתי בשואה, לעולם לא כיניתי אדם אנטישמי, ולא דיברתי אל יריב פוליטי בצורה פוגענית כפי שבמועצת העיר רמת השרון (ועובד עירייה אחד) מרשים לעצמם חלק מהחברים לדבר אלי ואל אחרים. הדברים תמיד מגיעים מצד אחד, מהצד של יעקב קורצקי ושותפיו".

גדות לגרובר במכתבו: "כל עוד תמשיך את שיתוף הפעולה עם יעקב קורצקי, לא תצליח להיות ראש עיר איכותי וטוב, לא תוכל לנהל מועצת עיר הגונה וממלכתית, לא תוכל לשרת את הציבור בשקיפות ערכיות וניקיון כפיים. כל עוד תאפשר ליעקב קורצקי לפעול כפי שהוא פועל, תפר את חובתך לבוחר, תאלץ לנהוג בדרכים עקומות, באופן פוגעני כלפי חברי מועצה כולל שותפיך לקואליציה. לא ייתכן כי המתנהלים כך בישיבות המועצה ובתככי המסדרונות יקבלו פרס. יעקב קורצקי, סיעתו, תומכיו ולאחרונה שותפיו הפוליטיים החדשים, מבזים את עיריית רמת השרון. גם לציניות הפוליטית צריך שיהיה גבול. גם לפוליטיקאים צריך שיהיו קווים אדומים".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן