על רקע חזרת מערכת החינוך לפעילות, יעלה איל פביאן (בתמונה), חבר מועצת העיר הרצליה, הצעה לסדר בישיבת מועצת העיר שתתקיים מחר (שלישי) ובה יקרא לעירייה לפעול בשקיפות מלאה לגבי כל מה שקשור לתחלואת הקורונה במערכת החינוך, על כל מרכיביה.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

פביאן גורס בהצעתו: "כדי שתהיה למשפחות ולתושבים תמונה מלאה – נדרש כי העירייה תפרסם באופן שוטף נתוני תחלואה וכאלה הקשורים בה ובהשלכותיה באופן שקוף ומפורט לתושבים, כפי שמשרד הבריאות נותן חתך עירוני. ניתן לעכב מעט את פרסום הנתונים השוטפים כדי לשמור על פרטיות אם נדרש".

בהצעתו מציע פביאן כי עיריית הרצליה תפרסם באופן שוטף ובאופן מקוון בכל האמצעים והערוצים העומדים לרשותה את הנתונים הבאים: עבור כל מסגרת לימודית או חינוכית ושכבת לימוד בעיר – מספר התלמידים המאומתים, מספר התלמידים בבידוד, מספר עובדי ההוראה המאומתים וכמה מהם בבידוד, חתך מידע של מקור ההדבקה (מוסד הלימוד, חוג עירוני, פגישה עם חברים, הדבקה במשפחה).

בנוסף, מציע פביאן כי עיריית הרצליה תכין ותפרסם "תוכנית רמזור" עירונית אשר תכלול יעדים עירוניים שקופים וידועים מראש, באילו נתונים העירייה עוצרת כל פעילות חוגים או פעילויות אחרות.

פביאן מסביר מדוע הצעתו נחוצה והכרחית: "יש אמנם עד כה פרסומים פה ושם על מאומתים במערכת החינוך, אבל רב הנסתר על הגלוי ואין סיבה שהנתונים יהיו חסויים מן התושבים, מדובר בענייני ציבור. איך יוכלו לקבל החלטה – על חוגים למשל – בלי שתהיה תמונה מלאה? העניין יסייע גם לתיאומים מול מוסדות החינוך והחוגים הספציפיים בכל הנוגע לפעילות ולתשלומים ועוד. בפועל אנחנו עדים לכך שבשטח יש עיכוב של כמה שבועות בקריאת מפת ההתפשטות.

לעירייה יש את כל האמצעים והערוצים לפרסם לציבור את הנתונים באופן שוטף – ברשתות החברתיות השונות באתר האינטרנט העירוני ועוד כפי שיוצאים "מבזקי קורונה". כשמספקים לתושבים מידע על פעילויות מוצעות שונות ללא הנתונים הנ"ל, לא מאפשרים להם לנתח את המצב ולקבל החלטות מתאימות. גם ההחלטות העירוניות על עצירת חוגים או פעילויות אחרות צריכות להיות ברורות ושקופות".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן