מובילי הגוש החילוני ברמת השרון, שקיבלו ביחד 7 מנדטים, נכנסו השבוע לעימות קשה לאחר שעידן למדן ממרצ העלה הצעה לסדר בישיבת המועצה ביום ראשון להשמיש את בית קובי כבית למתנדב ומרכז מתנדבים בעוד שדני לביא, מספר 2 בסיעת רמת השרון חופשית מוביל מזה שלוש שנים מהלך להשמיש את המקום כמוזיאון לאמנות רב תחומית ואודיטוריום.

אסינמטק. אסי דיין. עשור למותו. 9.5-30.5 2024. תרבותית,עיריית הרצליה, סינמטק הרצליה

לפני יומיים פרסמנו ב"שרון און ליין" סקר אינטרנטי שהורכב משאלה אחת, מה אתם התושבים מעדיפים שיהיה בבית קובי. נכון לבוקר זה (חמישי), התקבלו 6,419 תוצאות, כאשר 72.3% (4,641 הצבעות) תמכו בהצעת דני לביא ו- 27.7% (1,778 הצבעות) תמכו בהצעת עידן למדן.

מספר הערות: יש לציין כי מדובר בסקר אינטרנטי בלבד שהורכב משאלה אחת על כל המשתמע מכך וכמובן שהוא לא מתיימר להציג מדגם מייצג של תושבי רמת השרון. כמו כן, יש להדגיש כי בהצעת דני לביא רק סעיף "מוזיאון לאמנות" מופיע בתב"ע (תכנית בניין עיר) הקיימת.

בסיעת רמת השרון חופשית טוענים כי עיתוי הצעתו של למדן אינו מקרי וכי מדובר בסיבות פוליטיות בלבד, פחות משנתיים לבחירות המקומיות, כאשר ברור כי שתי הסיעות נאבקות על קולות הגוש החילוני ברמת השרון.

רמת השרון חופשית: שיקולים זרים ופוליטיים מצד עידן למדן

דני לביא אמר אתמול ל"שרון און ליין": "בית קובי, לזכר קובי בן שם ז"ל, חלל צה"ל שהיה תושב רמת השרון, נתרם ע"י אביו אלי בן שם ומשפחתו לפני כמעט 20, להיות מוזיאון לאמנות על פי התב"ע שנקבע עשור קודם. המוזיאון בבית קובי יהיה מוזיאון לאומנות וכמקובל במוזיאון אומנות עכשווי הוא לא יוגבל לצורת אמנות אחת, אלא יהיה מוזיאון אמנות רב תחומית. במקום יהיו חללי תצוגה, ארכיון, אוסף אמנות ואודיטוריום מודולרי קטן לתצוגה של עבודות. המוזיאון לאמנות הוא חלק מתוכנית/פרוגרמה לכלל הנכסים החסרים ברמת השרון ומהווה מקום הכרחי לעיר. תושבי רמת השרון, ובראשם תושבי רמת השרון המערבית ייהנו ממוסד תרבות ממעלה ראשונה".

לביא לא חסך בביקורת כלפי עידן למדן: "עידן למדן נמצא כבר 13 שנה במועצה. כל השנים הללו עומד בית קובי במצבו הנוכחי וכל אותן שנים לא מצא למדן לנכון לפעול למצוא פתרון ולהביא להפעלתו של בית קובי. מצער עד מאוד שכאשר החזון נראה כיום ברור מאי פעם בעקבות עבודתי ביחד עם אלי בן שם והעירייה, שיקולים זרים הביאו להעלאת הצעה שאמורה לטרפד את השלמת הבניה לטובת מרכז תרבות עדכני".

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

צחי שריב, יו"ר סיעת רמת השרון חופשית, תקף את למדן בפוסט שהעלה בפיייסבוק: "סגן ראש העירייה, דני לביא מרמת השרון חופשית, בסיוע מינהל הנדסה, בתמיכת ראש העיר ובעידודו הנמרץ של אלי בן שם, שם לעצמו כמטרה לחנוך במבנה את המוזאון שכה חסר בעיר. לאחר מעל שנתיים של עבודה מאומצת ומעוררת השראה, אנו קרובים מאי פעם להפעלת מוזיאון לאומנות ברמת השרון. מטעמים פוליטיים לחלוטין, החליט עידן למדן ביחד עם יעקב קורצקי, לסכל את הפעלת המוזיאון, בהצעה לסדר שנדונה בישיבת מועצת העיר השבוע. הישיבה השבוע סימלה שפל חדש בהתנהלות מועצת העיר רמת השרון. לא נירתע ולא נעצור. בית קובי יהיה מוקד עירוני תוסס של תרבות ואומנות, כמתוכנן. בית קובי ינציח את זכרו של קובי בן שם ז"ל, כפי שרצתה משפחתו. ורמת השרון תישאר חופשית. כי ככה אנחנו אוהבים אותה".

למדן: "לא אגיב להתקפה הפרועה והמתוזמרת של כל אנשי החופשית כנגדי"

עידן למדן, ראש סיעת מרצ-הירוקים, אמר בתגובה לדברים של ראשי רמת השרון חופשית: "יזמתי את הקמת בית המתנדב כבר לפני למעלה משנה, ומאז פועל לקידום היוזמה. מלכתחילה כוונתי הייתה לעירוב שימושים, שהמקום ישמש באופן פעיל גם לצרכי אמנים רמת שרוניים וגם לקהילה באמצעות מגוונים כגורם מקצועי בקהילה. בניגוד מוחלט לנטען, אני נמצא בקשר רציף עם מר אלי בן שם, רק הבוקר (שלשום – ש.י.) שוחחתי עמו, ופועל בתיאום איתו כדי לצקת תוכן לבית הקרוי ע"ש בנו ז"ל. לבקשת ראש העירייה, הבעתי ואני מביע שוב את נכונותי המלאה להיכנס לדיאלוג משולש אינטנסיבי עם דני לביא ועם אלי, כדי לגבש ביחד מתווה לפעילות המבנה. אני מוכן לקיים זאת באופן מיידי. לבסוף, אין לי עניין להגיב להתקפה הפרועה והמתוזמרת של כל אנשי החופשית כנגדי, מעדיף להתמקד בביצוע ובגיבוש מתווה פרודוקטיבי להפעלת בית קובי, לכבודם של אלי ובנו".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן