העירייה אוסרת על הכנסת מוצרים חד פעמיים לחופי הרחצה, אבל גם מודה שאין באפשרותה לאכוף זאת

שרון יונתן

יש לכם רגישות? תתחברו לאתר הרווחה והחברה של ישראל!

עיריית הרצליה רוצה מאוד להילחם בתופעת הכנסת מוצרים חד פעמיים לחופי הרחצה, אבל היא בעצמה מודה שלא תצליח לאכוף את חוק העזר.

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי השבוע הובא תיקון לחוק העזר העירוני בו תוספת של שורה אחת : "איסור הכנסת ומכירת מוצרים חד פעמיים", אבל ראש העירייה ציין בעצמו כי אין פקחים שיאכפו תקנה זו.

חברת המועצה, דנה אורן ינאי, הסבירה מדוע חשוב להעביר את התיקון לחוק העזר: "יש חשיבות לאמירה של העירייה שאומרת שהיא מתנגדת לפלסטיק בחוף הים. אם הייתה אפשרות להגדיל את כמות הפקחים זה היה נעשה".

חבר המועצה יונתן יעקובוביץ' השיב: "אין צורך, יש כבר פקחים בחוף, אבל הם לא עושים את זה. בעבר הייתה יוזמה שבה שמו על כל חופי הים שלטים וקנסות ושום דבר לא נעשה. אני כבר שש שנים צועק שאין אכיפה בחוף הים, אז להגיד עכשיו שיש אמירה זה לא רציני. העירייה כבר שנתיים עם אמירות. חוק עזר שמחוקקים אותו הוא בשביל שיאכפו אותו".

לאחר דיון קצר אושר התיקון לחוק העזר פה אחד.

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

יעקובוביץ' הסביר לאחר הישיבה מדוע תמך בהצעת החוק למרות דבריו במועצה:

"אני לא מתנגד לחוק. אני מתנגד לשימוש הציני בחקיקת חוקי עזר כדי לייצר כותרת. אין בחוק העזר הזה שום דבר חדש. העובדה היא שראש העירייה הצהיר שאין פקחים ולא יהיו פקחים היא לא נכונה. בכל חוף יש פקח בעונת הרחצה והמדיניות שלו זה לא לאכוף כנגד זיהום הפלסטיק. חברת המועצה דנה אורן ינאי טענה שחקיקת העזר היא גם אמירה. אז אני שואל שוב, מה ההבדל בין האמירה הזאת להודעה על הכוונה לחוקק חוק עזר או כל אמירה אחרת בתחום העיר ללא פלסטיק. קיים חוק עזר ולא אוכפים אותו אז למה לחוקק חוק עזר שווה במהותו? האם אנו עושים שימוש בחקיקת עזר כדי לייצר כותרת ותו לא? כנראה שכן".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן