מחר (5.5), יום העצמאות, יתקיים טקס מצטייני נשיא המדינה, במסגרתו יעניק הנשיא יצחק (בוז'י) הרצוג את אות מצטייני הנשיא ל- 120 חיילים מצטיינים לכבוד יום העצמאות ה-74.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

השנה, נבחרו שישה חיילות וחיילים מכפר סבא שזכו לקבל את אות מצטיין הנשיא לשנת 2022 והם: רב"ט נועם שחר, רב"ט אריאל קבריק, סגן יובל דהן, סמ"ר רן רוטשילד, רב"ט נ (מסווג) ורב"ט ת' (מסווג).

רב"ט נועם שחר, יחידת חילוץ והצלה פיקוד העורף, צילום: דובר צה"ל

רב"ט נועם שחר, יחידת חילוץ והצלה פיקוד העורף, צילום: דובר צה"ל

רב"ט נועם שחר (20) מכפר סבא, היא החיילת הטרנסג'נדרית הראשונה שתקבל ביום העצמאות את אות מצטיין הנשיא. נועם, המשרתת ביחידת חילוץ והצלה בפיקוד העורף, עשתה את מסע הכומתה שלה עם דגל גאווה באפוד. "לפני שהתגייסתי היה לי ברור שאתגייס לקרבי. חיפשתי מידע ברשת על לוחמים ולוחמות טרנסים ולא מצאתי כלום. הרגשתי שאני חייבת להוכיח שזה אפשרי", מספרת שחר, "אמא שלי כמעט התעלפה כשסיפרתי לה".

רב"ט אריאל קבריק, תותחנים 215. צילום: דובר צה"ל

רב"ט אריאל קבריק, תותחנים 215. צילום: דובר צה"ל

רב"ט אריאל קיבריק (20), המשרת בחטיבת התותחנים 215, הוא בן להורים שעלו ארצה מארגנטינה, ובוגר תיכון רבין בעיר. קיבריק משמש כמדריך כושר לחיילים ומתאים עבורם תכניות אימון ותזונה, בזמנו הפנוי אוהב לעסוק בספורט ולשחק משחקי מחשב, ולאחר שירותו הצבאי הוא שואף לעסוק בתחום ההייטק. יותר מכל, הוא מעיד כי אוהב לשבת עם חבריו הטובים ולשוחח, "לא כיוונתי לשרת בתותחנים אבל מהרגע שהגעתי לשם, שאפתי הכי גבוה שאפשר", אומר קיבריק.

סגן יובל דהן, גדוד 334, תותחנים.

סגן יובל דהן, גדוד 334, תותחנים. צילום: דובר צה"ל

סגן יובל דהן, היא לוחמת ומפקדת בגדוד הרעם 334, שגדלה בבית עם שני הורים קציני צה"ל. כבר מגיל צעיר תכננה יובל לשמש כלוחמת ומפקדת בצה”ל. לאחר שהתגייסה לחיל התותחנים ושובצה בגדוד 334, יצאה לקורס קצינים וכיום משרתת כמפקדת צוות בהשלמה החיילית של חייל התותחנים. “להיות מצטיינת נשיא לעולם לא עלה במחשבה שלי", אומרת דהן, "אני חושבת שאני עדיין לא מעקלת את המעמד, אני מודה בכל יום למקום שאליו הגעתי ולאנשים שצברתי בדרך”.

סמ"ר רן רוטשילד, חטיבת הנח"ל. צילום: דובר צה"ל

סמ"ר רן רוטשילד, חטיבת הנח"ל. צילום: דובר צה"ל

סמ"ר רן רוטשילד (21), משמש בתפקידו כראש תחום אופרטיבי בחטיבת הנח"ל. הוא בוגר תיכון הרצוג בכפר סבא ושימש בילדותו כמרכז שבט בצופים. הוא מספר כי הדמות ממנה קיבל הכי הרבה השראה הוא המ"פ הקודם שלו – עידו אסף: "הוא בחור קטן בגודל אבל הוא הבן אדם הכי טוב שיש, הישגי מאוד ותמיד נותן הכל בשביל כולם".

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

ראש העיר רפי סער: "גאווה גדולה היום בכפר סבא. בשם כלל תושבי העיר אני מברך את החיילות והחיילים המצטיינים שלנו, נועם, אריאל, יובל, רן ועוד שתי חיילות בתפקידים מסווגים – כל הכבוד! הבאתם למשפחות שלכם, לעיר ולתושבי העיר כולם – כבוד גדול. החיילים שלנו חשובים ומוערכים העירנו ושנעשה הכל כדי לסייע להם תמיד במהלך שירותם הצבאי. חג עצמאות שמח וברכות על ההישגים המעולים שלכם".

אות מצטיין הנשיא הוא אות הצטיינות לחיילי צה”ל, נגדיו וקציניו, מעיטורי נשיא מדינת ישראל, המוענק על ידי נשיא המדינה במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ”ל, אלופי צה”ל ונכבדים נוספים. הנשיא יצחק בן-צבי פתח במסורת זו בשנת 1959 ונערך טקס בגינת צריף הנשיא. במעמד קבלת האות, מקבלים החיילים המצטיינים מלגת לימודים בסך 1,000 $ תרומת קרן בלווטניק מבריטניה, באמצעות האגודה למען החייל.

בנוסף לכך, במופע הדגלנים השנה הצפוי הערב (4.5) בטקס הדלקת המשואות המרכזי בהר הרצל, ישתתפו שלשה חיילים מכפר סבא: סגן גיא נובק, קצינת ת״ש במדור בודדים, רס"ל נגה גלזר מחיל המודיעין וסגן רועי קורן קצין קשר בגדוד 603 הנדסה קרבית. שלושתם מוסרים כי הם "מאוד מתרגשים ומלאי גאווה".

מטס יום העצמאות של חיל האוויר צפוי לעבור מעל שמי כפר סבא מחר (5.5) בערך בין השעות 11:15- 11:30, לצפייה במועדי המטס המלאים: https://matas.iaf.org.il/#locationPopup

 


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן