אירוע שהתרחש בפינת החי ברעננה הסתיים במקרה מצער מאוד שאולי היה יכול להימנע עם קצת יותר תשומת לב והשגחה מצד האחראים.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

אייל נלכד בקרניו בגדר של המקום ואייל אחר תקף אותו, ובסופו של דבר התקיפה גרמה למותו של האייל המותקף. לדברי המבקרים במקום הגורמים האחראים לא התייחסו לפניות הרבות שלהם ולבקשות שלהם שיתערבו.

ס', שביקרה באותו היום בפינת החי והייתה נוכחת במקרה חזרה מזועזעת לביתה והיא טוענת ש"היה מחדל מזעזע".

"ביקרנו בפארק רעננה בפינת החי. אנחנו אוהבים להגיע לשם מדי פעם לפינת החי עם האיילים. כשהגענו, ראינו אייל שהיה תקוע עם הקרניים שלו בין גדרות מעץ שיש שם ואייל אחר שממש נכנס באייל התקוע עם הקרניים שלו לתוך הבטן של האייל התקוע וגרם לו לפציעה ממש עמוקה. היה לו דימום והוא היה במצב ממש רע. לא רק אנחנו ראינו את זה. כולם היו בהלם. אמא שלי התקשרה למוקד, התקשרנו הרבה פעמים עד שהגיע מישהו שאחראי על פינת החי. הוא לא הסתכל על הפציעה רק גרם לבהלה של איילים ופשוט הבריח אותם בחזרה לדיר שלהם", היא מספרת.

האייל המותקף אחרי הפציעה

האייל המותקף אחרי הפציעה. צילום: פרטי

לדבריה, האייל הפצוע נבהל ובכוחותיו האחרונים רץ לשם עם שאר העדר. "האחראי לא בדק אותו ולא כלום", אומרת ס' שמוסיפה: "הייתה לו פציעה מזעזעת. אנחנו פחדנו שהוא לא ישרוד וביקשנו מהאחראי שיבדוק אותו אבל הוא לא התייחס אלינו ורק ניסה לגרש אותנו משם. בסופו של דבר הלכנו הביתה וכשהגעתי הביתה התקשרתי שוב למוקד העירייה וסיפרתי להם את הסיפור. יצרתי גם קשר עם פעיל למען חיות הבר כדי לחפש מענה. רצינו להציל את האייל. נאמר לי דרך הפעיל שהגיע בן אדם וקבע שזאת פציעה שטחית והכל בסדר ושבבוקר יגיע וטרינר ויחליט אם צריך טיפול. למחרת כל היום ניסינו לברר מה מצבו של האייל ובסופו של דבר התבשרנו שהוא לא שרד ושהוא מת. כל הלילה הוא סבל ובסוף הוא מת. המחדל הוא שהמקום מאוד קטן ולא מותאם להרבה איילים, ואם זה ככה אז לפחות צריך שיהיה וטרינר שיהיה זמין ויגיע למקום בזמן אמת. יצרתי קשר עם מנכ"ל צער בעלי חיים שאמר שהוא יטפל בזה. זה לא יעבור בשתיקה. אין סיבה שחיות יחיו ככה בהפקר. זה פשוט עצוב לדעת שמקום כל כך ידוע כמו פארק רעננה מתנהג ככה לחיות הבר שנמצאות בפינת החי שלו".

האייל התוקף. צילום: פרטי

האייל התוקף. צילום: פרטי

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "העירייה קיבלה פנייה בנוגע לאייל ותוך זמן קצר ביותר הגיע למקום מנהל פינת החי, אשר עדכן מידית וטרינר מומחה בתחום, כולל שליחת תמונות הפציעה, והווטרינר קבע כי לא נדרש פינוי של האייל לבית חולים וטרינרי. שלומם ואיכות חייהם של בעלי החיים בפינת החי חשובה לנו מאוד והם מטופלים במסירות ובאהבה גדולה על ידי צוות המקום. אין בכוונתנו להקל ראש וייערך בירור מקיף בנושא, בכדי לוודא כי בעלי החיים במקום מקבלים את הטיפול הטוב ביותר".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן