בתחילת השבוע אותרו ברחוב הגפן בשכונת הדרים בכפר סבא שישה עצי פיקוס, שעל פי החשש הורעלו באופן מכוון. מבדיקת העצים על ידי אגף חזות העיר, עולה כי עצי הפיקוס הוותיקים נקדחו בצורה שיטתית במקומות שונים לאורך הגזע וככל הנראה הוזרק להם חומר רעיל במטרה להמיתם. כתוצאה מהפעולה, מתו שניים מהעצים והצפי הוא שעקב בדיקת פקיד היערות במשרד איכות הסביבה, וכן מתוקף החשש כי יקרסו ויפגעו בתושבים, תיאלץ העירייה לכרות אותם.
במקביל, עירב ראש אגף חזות העיר, אודי להב, את המשטרה הירוקה, המחזיקה בסמכויות חקירה נרחבות במקרים כאלה, שתפתח בחקירה פלילית בניסיון לאתר את האחראיים להרעלת העצים. על פי פקודת היערות, ניתן להשית על מי שימצאו אשמים בפעולה עונשים כבדים – עד כדי מאסר בפועל.
יש לציין, כי מקרים דומים התרחשו לאחרונה בערים נוספות, דוגמת תל אביב ורחובות.

עץ פיקוס שהורעל בכפר סבא. צילום: עיריית כפר סבא
ראש העיר רפי סער: “בכוונת העירייה לפעול בחומרה בנושא ולנקוט על פי הצורך בהליכים פליליים, מתוך תפיסה ששימור עצים מהווה אינטרס ציבורי ועירוני מרכזי. במקרה הנדון, הועברה חקירת האירוע לטיפול משרד החקלאות ואנו נפעל בהתאם לתוצאות הבדיקה”.
תגובות