ילדי רמת השרון סיימו במקום החמישי מתוך 31 מדינות בתחרות הסקולוויז'ן הבינלאומית – האירוויזיון של בתי הספר היסודיים. הזמרים והזמרות הם תלמידי בתי ספר יסודיים בעיר, כאשר כותבת מילות השיר המרגש היא  אריאל אופנהיימר, תלמידת כיתה ג'.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

השנה, כל בתי הספר היסודיים של רמת השרון חברו ושלחו את נציגיהם, הזמרים הטובים ביותר בהמלצת המורים למוזיקה.

מי שעומדים מאחורי הפרויקט הם מירב מיימון, מנהלת הפרוייקט מטעם אגף החינוך, הדר כלפון שהכינה את הסרטון לקונסרבטוריון העירוני, מיכל פלהיימר מנהלת מחלקת בתי הספר היסודיים, ומנהלת אגף החינוך, שלומית שפיגלבלט.

ילדי רמת השרון זכו במקום החמישי בתחרות הסקולויז'ון. צילום: באדיבות עיריית רמת השרון

ילדי רמת השרון זכו במקום החמישי בתחרות הסקולויז'ון. צילום: באדיבות עיריית רמת השרון

מירב מיימון היא מורה ומחנכת 21 שנים, רכזת חברתית בבית ספר קלמן, רמת השרון,  מובילת מנהיגויות מורים וילדים, מדריכת מחנכים חדשים ורכזות חברתיות ומנחת הורים, יזמית ומלווה יוזמות חברתיות בית ספריות וקהילתיות של תלמידים ומורים, מהרעיון ועד לביצוע בארץ וברחבי אירופה.

מיימון סיפרה על הפרויקט: "זו השנה התשיעית שיש לי הזכות והעונג להשתתף בתחרות האירוויזיון לבתי הספר באירופה – הסקולוויז'ן. תשע שנים בהן כל שיר זכה לכבוד ולהערכה. לכל שיר סיפור, לכל שיר אופי, כל שיר יחיד ומיוחד. אז איך בכל זאת ניתן בשנה תשיעית לחדש ולהגיש שיר ביצירתיות ולקיים את כל הערכים החשובים לי בחינוך? מה השתנתה השנה הזו מכל השנים?

"שיתוף פעולה עם אגף החינוך של רמת השרון. עם שלומית שפיגלבלט, מנהלת אגף החינוך, שיודעת להצית את הלהבה שבוערת בתוכי לבבות, ומאפשרת לכולם סביבה לחלום ולהגשים את כל החלומות. מיכל פלהיימר, מנהלת בתי הספר היסודיים ברמת השרון, שאוהבת להגיש עבודה יסודית, מקצועית ומהוקצעת. ענת כוהנה, סגנית בית ספר אוסישקין לשעבר, שכל כך אוהבת ילדים ושירים, הדר כלפון, המנחה המוזיקלית, שיודעת להדהד את השירים בחדרי הלב עם לחן וקליפ, שנוגעים בייחודיות של כל ילד.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

"ברמת השרון עשרה בתי ספר יסודיים שלכל אחד קבוצות מנהיגות ילדים שונות ומגוונות. בתי החינוך שלחו אלינו שירים שנכתבו בשיעורי שפה, כחלק מלימוד ספרות. מורות למוזיקה בחרו את הילדים המעורבים חברתית בטקסים ובארועים בית ספריים, שהביעו רצון להשתתף.

מירב מיימון

מירב מיימון. צילום: טוהר רייך

"בחרנו שיר, הלחנו, ערכנו חזרות, צילמנו והקלטנו את השיר "עוד יום עבר", של אריאל אופנהיימר, מכיתה ג'. השיר נשלח לתחרות בתי ספר באירופה, הוצג באתר התחרות ואתמול התקיימה התחרות כשמשתתפי התוכנית היו בכנס משותף סגור ויכלו לצפות ולהכריז תוצאות מדינתם. במהלך השבוע האחרון, מורים לאנגלית ומחנכים צפו יחד עם הכיתות בשירים שונים, דירגו את השירים ושלחו תגובות מפרגנות לשירים, באתר התחרות.

"הילדים הכירו ולמדו מדינות שונות, תרבויות מגוונות, צפו בנופים מרהיבים בהם צולמו השירים, בתי ספר ומקצועות לימוד שונים הוצגו בשירים. ראינו ילדים מעולמות רקע שונים, שלהם תחומי עניין וערכים חשובים, שביקשו להעבירם באמצעות השיר שלהם.

"קבוצת הילדים שלנו התגבשה והפכה לקבוצת מנהיגות עירונית, עם חברויות אמיצות לשנים רבות. למדו להכיר זה את זה, לתמוך ולפרגן.

"רבים וטובים שהפרויקט נגע בהם וביקשו לסייע : רננה גלוברמן, אטי עזר, רוני עזורה, רויטל משעני.

"ההורים, שהכירו בחשיבות הפרויקט, וליוו בעת פגישות, חזרות, צילומים והקלטות בכל מקום ובכל שעה.

"מנהלות בתי הספר היסודיים ברמת השרון, ובמיוחד צוות ומנהלות בתי הספר אורנה נמיר בגולן ורונית באוסישקין, שם גיבשנו את הפרויקט ב-2014.

"ראש העיר, אבי גרובר, הוקיר ונתן את בירכת הדרך.

"לכל ילדי וצוותי הסקולוויז'ן ברחבי אירופה, היה אירוע מתמשך, עצום ומטלטל את אירופה כולה בצל המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. כולנו תקווה שהמלחמה תסתיים, שילדים והורים יחזרו לבתיהם, מאחלים תקווה ובריאות לכל הפצועים ונחמה למשפחות החללים.

"השיר של אריאל אופנהיימר, נכתב בהשראת מותה בטרם עת של דודתה, אך בא לשקף את הכאב והצער שילדינו חווים בעוצמה, של אדם קרוב ומבקש לתת כוח, מזור ואופטימיות לכל המתמודדים עם המלחמה העקובה מדם.

"ילדי הפרויקט בישראל שוחחו על הנושא והביעו הזדהות עם הכאב של ילדי אוקראינה, בזמן צילום והקלטות השיר.

"לפרויקט בגודל כזה ישנם המון אתגרים הטמונים בהנעת הצוותים החינוכיים, בלוחות זמנים, בניהול צוותי בק אופיס, שתומכים בהוצאתו אל הפועל, בדרישות הורים וילדים, וטומן בחובו הכרות עם עולם הילדים והתמודדות עם המון רגש ומתח, יחד עם זאת, פרויקט הסקולוויז'ן שווה את הכל, שינה  חיי הילדים והצוותים שלקחו בו חלק בשנים האחרונות, כולנו אמונה כי חלומות מתגשמים.

"תודה גדולה למייקל מסקוטלנד, סטפן מגרמניה ולמארק מפולין, מורים ומחנכים מעוררי השראה, ולכל מורי ותלמידי אירופה, שפגשנו בדרך. והגענו למקום החמישי המכובד, מבין 31 מדינות".

 


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן