על רקע המשבר בכוח האדם במערכת החינוך בכל רחבי הארץ, בהרצליה עושים מאמצים במהלך חופשת הקיץ של התלמידים כדי לגייס כמה שיותר עובדי הוראה לפני ה-1 בספטמבר.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

בעקבות תכנית עירונית של עיריית הרצליה, הצליחה העירייה לצמצם את הפערים הקיימים בבתי הספר היסודיים מ-90 מורים ל-30 מורים, ובבתי הספר העל-יסודיים מ-30 מורים ל-8 מורים.

בעירייה מדגישים כי בעיות עמוקות של הסכמי שכר לא ייפתרו ברמה המקומית ו"כולנו תקווה כי הארגונים המקצועיים וממשלת ישראל ישכילו למצוא פתרונות הולמים".

מצוקת כוח האדם במערכת החינוך, המתבטאת במחסור במאות מורות, סייעות וגננות, הינה מצוקה ארצית הפוגעת במוסדות החינוך בכל הארץ.
בחודשים האחרונים, יחד עם הנהגת ההורים, הפעילה העירייה תכנית עירונית למציאת פתרונות טובים ויצירתיים לטיפול בבעיה הקשה, על מנת שניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים תשפ"ג כסדרה, ושלכל ילד וילדה תהיה מסגרת טובה, מקצועית ותומכת.

ראש העירייה משה פדלון כינס בתחילת החודש סדרת מפגשי "שולחן עגול" בהשתתפות כל גורמי החינוך הרלוונטיים, כפי שדווח ב"שרון אונליין". במפגשים הוצגו פערי כוח האדם בעיר והאתגרים המרכזיים בהם מצויה מערכת החינוך בארץ, שבראשם תחושת שחיקה, עייפות ותגמול לא ראוי.

לאור קריאתו של ראש העירייה לגבש רעיונות יצירתיים ומקוריים כיצד לשמר את אנשי החינוך הקיימים וכיצד לקלוט חדשים, בנה הצוות "ארגז כלים" של פתרונות שתורגמו לתוכנית עבודה עירונית מעשית וסדורה, ביניהם:
גיוס מורים באמצעות קמפיין ייעודי; החזרת מורים פנסיונרים בשכר ייחודי שיהווה תמריץ עבורם; קידום מהלכים מול משרד החינוך על מנת לטייב את דרכי ההוראה בביה"ס היסודיים; קידום הטבות למורים הקיימים ובחינת אופציות לתגמול ושיפור תנאי התעסוקה שלהם; העסקתם מורות חיילות, מתנדבים בשנת שירות וסטודנטים בפרויקט פר"ח שיעברו הכשרה מקצועית ייעודית; שדרוג סביבת העבודה של המורים.
כמו כן העירייה ממשיכה להעניק מלגות לימודים להסבת אקדמאים לתחום ההוראה, בשיתוף עם סמינר לוינסקי.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

מעיריית הרצליה נמסר כי בעקבות סידרת הפעולות המידיות האלו, הצליחה העירייה לצמצם עד כה את הפערים הקיימים בבתי הספר היסודיים מ-90 מורים ל-30 מורים, ובבתי הספר העל יסודיים מ-30 מורים ל-8 מורים.

בימים הקרובים תעלה העירייה קמפיין פרסום רחב התומך בתדמית המורים בהרצליה ומדגיש את איכויותיה הייחודיות של המערכת העירונית.

בעירייה מדגישים כי בעיות עמוקות של הסכמי שכר לא ייפתרו ברמה המקומית ו"כולנו תקווה כי הארגונים המקצועיים וממשלת ישראל ישכילו למצוא פתרונות הולמים".

ראש העירייה, משה פדלון, ציין: "אני שמח שהפעולות הקדחתניות של העירייה, יחד עם הנהגת ההורים, נושאות פרי ואנחנו מצליחים לצמצם את הפערים הגדולים בכוח האדם במערכת החינוך. מצוקת כוח האדם במערכת החינוך היא בעיה לאומית שמסכנת את עתידה של מדינת ישראל והנושא הזה מדיר שינה מעיניי".

מ"מ וסגנית ראש העירייה מחזיקת תיק החינוך, איה פרישקולניק, הוסיפה: מחסור עובדי ההוראה הינו משבר לאומי אשר דורש פתרון דחוף על מנת להבטיח את פתיחת שנת הלימודים כסדרתה. אנו בעירית הרצליה יצרנו מספר פתרונות כדי להקל על המצב ולגייס כוח אדם איכותי עבור ילדי העיר".

וזיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית הרצליה, סיכמה: "לשמחתי צוות עירוני הכולל נציגי עירייה, נציגי צוותים חינוכיים והורים, מטפל בנושא כבר תקופה ארוכה ובוחן לעומק כל רעיון אשר עולה, כולל ניצול "חכמת ההמונים" מרעיונות שעולים בפייסבוק. אני מודה לכל אלו המשקיעים שעות רבות במציאת פתרונות, ומאמין שזה תהליך שצריך להמשיך באופן קבוע, במיוחד לאור הצמיחה הגדולה בכמות הילדות והילדים בעיר".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן