על רקע הרישום לגנים לשנת הלימודים הבאה המתקיים בימים אלה, יצאה עירית כפר סבא בהודעה המבהירה כי "בניגוד לפרסומים שונים בימים האחרונים ו'פייק ניוז' ברשתות, בעיר כפר סבא לא מתקיים שום מחסור בגננות או בצוותי חינוך בגנים". והם מוסיפים: "שקר שחוזרים עליו שוב ושוב לא הופך לאמת, ההפך הוא הנכון, מערכת החינוך הקדם יסודי נהנית ממצבת כח אדם מלאה שהתייצבה בצורה ניכרת, לאחר שהעירייה יצאה בתחילת השנה לקמפיין גיוס נרחב של סייעות, וכעת הגנים בעיר מאוישים במצבת כח אדם איכותית של גננות וסייעות מקצועיות".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

לדברי העירייה, השינויים הצפויים שעומדים לטייב את מערכת החינוך נעשים בשקיפות לאורך כל הדרך בהובלת אגף החינוך בשיתוף הנהגת ההורים וועד גני הילדים.

"צר לנו", נכתב בהודעת העירייה, "כי הסתדרות המורים החליטה להוציא מידע לא סופי בטרם אגף החינוך הספיק לעבד את נתוני הרישום על מנת לזרוע פחד בקרב הציבור, ולהוכיח את צדקת ההפגנה הצפויה שהם עורכים, וזאת על חשבון גב ההורים והילדים שלנו.

"הסיבה האמיתית לכך שלא ייפתחו גנים בודדים בעיר, נובעת מירידה ברישום לגנים. נתוני הרישום הלא הסופיים מראים באופן מובהק כי רבים מהגנים היו עם רישום אפסי, או מספר ילדים זעום בחלקם, מספרים שאינם מאפשרים את פתיחתם".

והם מוסיפים: "יש להבהיר כי ממוצע הילדים בגן, נוכח השינויים הצפויים, נשאר 29, נמוך בהרבה מהממוצע הארצי (העומד על 35) והכי נמוך באזור השרון כולו. עם השנים חלה ירידה בכמות הילודה בכפ"ס, מה שהפחית את מספר הילדים שביקשו להירשם השנה לגנים. עקב הפער שנוצר, נדרשה העירייה לבצע התאמות במערך מוסדות החינוך בעיר".

עיריית כפר סבא והנהגת הורי הגנים הגיעו למודל מוסכם לפיו החלטה על סגירת גן תהיה בפועל רק לאחר השלמת הליך הרישום ולפי נתוני ההיצע והביקוש באזור של אותו גן. ואכן, חלק מהגנים ברשימה המקורית להם היה ביקוש גבוה לא ייסגרו. לעומתם, ייסגרו גנים עם ביקוש נמוך. בנוסף, לאחר הערכת מצב נוספת, צומצם מספר הגנים שייסגרו.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

כעת מבצע אגף החינוך הקדם יסודי בקרת איכות אחרונה לנתונים תוך העברתם דיוק דמוגרפי אחרון ומכינה את תוצאות השיבוצים לפרסום בשבוע הבא. "כאמור", נמסר מהעיריה, "לא יישאר שום ילד ללא שיבוץ בתיאום עם הוריו".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן