לאחרונה התקיים מפגש מרגש בין תלמידי חטיבת עלומים מרמת השרון לבין תלמידים ערבים מחט"ב ב' בטירה. מדובר על פרויקט רב תרבותי של עמותת "אפשר אחרת" שמתמקד בחינוך לחיים משותפים של ערבים ויהודים בקרב תלמידים, הורים צוותי חינוך ובקהילה. הם אף קיבלו את פרס ירושלים לאחדות מנשיא המדינה יצחק הרצוג.

אל תוותרו על החלומות שלכם! הירשמו לתואר ראשון או שני בשערי מדע ומשפט בהוד השרון. לחצו לפרטים > המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט

עמותת "אפשר אחרת"- יוצרים חיים משותפים בישראל, פועלת מזה 20 שנה מתוך מחויבות לבנות חברה משותפת בישראל. העמותה פועלת ככוח מאחד אשר מאתגר את הקרעים הקיימים ביחסי יהודים וערבים בישראל. החזון שלהם הוא לאפשר שינוי דרך יצירת מפגש אישי וישיר בין האנשים עצמם, להפחית חששות, דעות קדומות, ניכור, חשדנות ועוינות, ולהחליפם בסובלנות, הבנה, אמון, כבוד ומחויבות עמוקה לשותפות רב תרבותית בין ערבים ויהודים.

"אפשר אחרת" מפעילה ברחבי הארץ תוכנית חינוכית ארוכות טווח המבוססות מודל הוליסטי- רב קהילתי, שמאפשר לכ- 5000 ערבים ויהודים לפעול במשותף בכל שנה ולבסס חברה משותפת חסונה ומשגשגת בישראל. המודל פועל במקביל עם תלמידי בתי הספר, צוותי החינוך וההוראה, הורים, מנהיגים מקומיים וצוותי העיריות. .

ארז  בר, מנכ"ל עמותת "אפשר אחרת" סיפר ל"שרון אונליין" על המפגש המרגש ועל פעילות העמותה. "'אפשר אחרת' עושה תוכניות חינוכיות שמפגישות קהילות, בתי ספר, הורים ומורים יהודים וערבים", הוא מספר ומוסיף: "אנחנו עובדים הרבה שנים ברמת השרון. התחלנו בחודש שעבר פרויקט חדש של בית ספר עלומים חטיבה ובית ספר חט"ב ב' בטירה. לאחרונה היה מפגש משותף הראשון שלהם. בחודש שעבר כל כיתה עשתה מפגש הכנה בנפרד. הם דיברו על סטיאוטיפים, על חששות, הכירו קצת את התרבות השנייה".

מפגש תלמידים מרמת השרון ומטירה

מפגש תלמידים מרמת השרון ומטירה. צילום: אפשר אחרת

המפגש הראשון היה מאוד חגיגי. הם יצאו לפארק ברמת השרון ועשו סדנה של שלוש שעות שעסקה בשיתוף פעולה. "הסדנה כללה תחנות שונות שמאפשרות לתלמידים להתמודד בכל מיני סיטואציות שדורשות מהם לעבוד יחדיו", מסביר בר, "היו תחנות מעולם הספורט, פתירת בעיות  משותפות. אנחנו קוראים לזה מסע אתגרי בטבע. היה מאוד מוצלח. הם עבדו ביחד מאוד יפה, במיוחד שמדובר במפגש ראשון. הייתה הרבה התרגשות. בשבוע הבא יהיה המפגש השני שלהם. תלמידי רמת השרון יגיעו לטירה להתארח אצלם. הקשר אמור להמשיך לשנה הבאה ולהרבה שנים קדימה. הפעילות של אפשר אחרת יוצרת קשר בין שני בתי הספר לטווח ארוך. הרעיון שלנו פונה לקהילה של בית הספר – גם התלמידים, גם המורים וגם ההורים. בנה הבאה יהיה ערב עם הורים".

לדבריו, הרעיון שעומד מאחורי המפגשים הוא האינטראקציה הישירה בין המשתתפים. "דרך אינטראקציה המבוססת של חוויה והתנסות ישירה עם הצד השני", מסביר בר\, "אתה לומד להכירו מפתח אימון והבנה. זה הראציונל שעומד מאחורי הדברים. אם מישהו בא לצפות בפעילות שלנו הוא רואה שהמשתתפים אקטיביים. הם מחולקי לקבוצות קטנות עד 20 ילדים בקבוצה וחווים ביחד מצבים שדרכם הם לומדים שאפשר אחרת, אפשר לעבוד ביחד בכבוד ובהבנה הדדית. בסוף התהליך הם עושים התנדבות משותפת בקהילה. שהתלמידים יראו שהם לא רק יכולים להכיר על ידי עבודה משותפת אלא יכולים להשפיע לטובה על הקהילה".

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות
עמותת אפשר אחרת מקבלת את פרס ירושלים לאחדות

עמותת אפשר אחרת מקבלת את פרס ירושלים לאחדות. צילום: בית הנשיא

ד"ר תקווה ברכה, יו"ר העמותה ומייסדת שנה, היא תושבת רמת השרון, וקיבלה את אות יקירת העיר לפני שנתיים. " אני גרה ברמת השרון כבר 40  שנה", היא מספרת, "כל הילדים שלי התחנכו בעיר, והמטה המרכזי של העמותה נמצא ברמת השרון ברחוב סוקולוב. אנחנו מחוברים בשורש שלנו לעיר.  המפגשים מחברים בין הורים להורים ותלמידים בקהילה ומרחיבים את מעגלי ההכרות. ראש העיר גם מגיע לחפעמים למפגשים האלה. זה כל הזמן מתרחב ומתרחב".

והיא מוסיפה: "הפרויקט ברמת השרון נעשה בשיתוף מלא עם עיריית רמת השרון שמאוד תומכת, מאוד מסייעת ומאוד מחויבת לתהליך. מגיע להם קרדיט. חלק גדול מההצלחה זה השותפות שלהם. רק ככה אפשר לעשות שינוי קהילתי ולא נקודתי".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן