השבוע הוצב שלט עם שמה של 'דידה' – מקימת התיאטרון העירוני של הרצליה על המרכז לאמנות רב תחומית בהרצליה.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

דידה לבנדובסקי שהלכה לעולמה לפני מספר שנים, הייתה שחקנית. היא נולדה ברומניה באמצע שנות הארבעים של המאה העשרים ועלתה לישראל ב-1962. הייתה בעלת תואר ראשון בחוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב והסבה את עיסוקה לחינוך נוער לתיאטרון. שימשה במשך שנים כמנהלת מדור תיאטרון במרכז התיאטרון העירוני של הרצליה.

"דידה היתה המורה הגדולה ומקימת התיאטרון העירוני הרצליה", סיפר השבוע יניב גוטוירט מנהל מרכז דידה, "היא זאת שנתנה ללהקה את ההזדמנות לקום. כשבאנו אליה וביקשנו להקים להקה היא אמרה לנו שהיא 'לעולם לא תעצור אנשים שחולמים'. הלהקה הוקמה וכותרת המשנה שלה היא 'הופכים חלומות למציאות'. את הזיכרון של דידה לבנדובסקי, מורה, בימאית ואשת חזון מצאנו לנכון להנציח על בית שיהיה כולו אומנות ואהבת האדם. כוכבים יש בשמים. דידה היא הכוכב החדש שלנו בהרצליה".

יניב גוטוירט ולהקת על הבמה הרצליה

יניב גוטוירט. צילום: פרטי

גוטוירט, כאמור, הוא מנהל מרכז דידה החדש לאמנות רב תחומית. "בעצם לקחו שני מוסדות שהיו פה", הוא מסביר, "בתוך החברה לאמנות ותרבות – מועדון 'הכוכב השמיני'  שזה מועדון לנוער ואת התיאטרון העירוני הרצליה ואיחדו אותם לישות אחת שנקראת 'דידה בית לאמנות רב תחומית'. השאיפה שלנו היא להיות סוג של בית קהילתי רב תחומי לתושבי הרצליה והאזור שיהווה פלטפורמה ליצירה ולתמיכה במגוון עולמות התוכן התרבותיים והחברתיים בכל שכבות הגיל אבל בעיקר בקרב הנוער".

מה יהיה בדידה?

"בתוך הבית הזה יהיו פעילויות לצעירים ולכל הגילאים.  השאיפה היא ליצור מרכז שייתן גם סדנאות, גם הצגות ומופעים, גם פעילויות וקורסים, סוג של מגדלור שייתן את הדבר הזה וכחלק מזה היום אנחנו פותחים את אירועי הקיץ שלנו שנקרא 'דידה ליין', שזה ליין של מסיבת קיץ מטורפת לבני נוער עם מופע של אגם בוחבוט ובנוסף יש לנו שני מופעי סטנד אפ שקורים כאן. הכל קורה פה במקום הזה. יש פה כל כך הרבה אפשרויות – יש אולם מחול, יש אולם מופעים גדול, יש אמפי להופעות בחוץ. אנחנו רוצים לתת לנוער לבוא ולראות דברים, וגם לתת אפשרות לנוער שרוצה ליצור אם בתחום המוזיקה, התיאטרון, התנועה צילום  וידאו ועוד. אנחנו רוצים לתת מגוון של אפשרויות כדי שמי שמעוניין יוכל למצות את עצמו. גם להקת 'על הבמה' להקת הנוער הייצוגית של העירייה שאני מוביל אותה 20 שנה פועלת כאן".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

המרכז הפך למרכז "דידה" בחודש ספטמבר האחרון ולפני יומיים הוצב כאמור השלט. "דידה הייתה המנהלת המיתולוגית של התיאטרון העירוני של הרצליה", מספר גוטוירט, כשהגעתי  אליה לראשונה לפני 20 שנה ואמרתי לה שאני רוצה להקים להקת נוער היא אמרה 'לעולם לא אעצור אנשים שחולמים'. המשפט הזה מהדהד בי חזק והפך להיות דרך חיים בשבילי. אני באמת מאמין שאסור לעצור אנשים שחולמים. כשהגעתי והבנתי שהמקום מוקם  וצריך למתג אותו היה נראה לי נכון לקרוא למקום על שמה ולתת לה את כבוד הזה כמי שהקימה את התיאטרון והייתה מהמורות הראשונות וגידלה דורות של יוצרים ביניהם מילי אביטל, עברי לידר ועוד גדולים ורבים. במקום שאמנות תוכל לצמוח בו אולי נצליח לתת משהו ממה שהיא האמינה בו – לתת לאנשים להיות  גדולים ולעוף על החלומות שלהם. היא עשתה  נפלאות לעיר הזאת, הקימה את אחד מהמוסדות הכי משמעותיים של חינוך לתיאטרון ולכן היה נראה לנו נכון לקראו למקום על שמה. ובאמת, יש פה משהו מהרוח שלה – אנרגיה חיובית מלאת שמחה ואהבה וזה מה שהבית הזה יהיה.  זאת השנה הראשונה שלנו אבל אנחנו בתנופת גדילה והשאיפה היא שכמה שיותר אנשים יבוא לפה ויגלו את המקום".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן