בשורה טובה לנוסעי התחבורה הציבורית: בשיתוף פעולה בין עיריית תל אביב יפו לבין עיריית רמת השרון, ייצא בשבוע הבא לדרך שלב נוסף בשיפור שירות התחבורה הציבורית בגוש דן, כחלק ממדיניות ענפה של הערים לתיעדוף תחבורה ציבורית, רוכבי אופניים והולכי הרגל על פני נסיעה ברכב פרטי.
בשבוע הבא יחל סימון נתיבי העדפה לתחבורה הציבורית ברחוב משה סנה באורך של כ- 900 מ' לכל כיוון, אשר יקצרו משמעותית את זמן הנסיעה למשתמשים וייצרו אמינות בזמני הגעה.
הנת"צ החדש יסומן לאורך רחוב משה סנה, לכיוון צפון מזרח – מצומת הפיל (בני אפרים) לצומת הכפר הירוק, ומשם ייתחבר לנת"צ הקיים; לכיוון דרום מערב – מהנת"צ הקיים במחלף הכפר הירוק עד צומת הפיל (קריית שאול).
הנת"צ יפעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 7:00 עד 19:00 וביום שישי בין השעות 7:00 עד 17:00. במטרה לצמצם את הפגיעה ברכב הפרטי ישמר לאורך כל הרחוב לפחות שני נתיבים לרכב הפרטי לכל כיוון.
בעיריות גורסים כי הנת"צ יאפשר חיבור בין תל אביב-יפו לרמת השרון ויתחבר לנתיבי העדפה שנסללו לאחרונה באזור מחלף הכפר הירוק, ובכך ישלים רצף מהותי של רשת צירי ההעדפה המאפשרת גישה מהירה לתוך העיר. זהו נת"צ טקטי המבוצע כפרויקט מקדים לפרויקט "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה בציר.
רחוב משה סנה הוא אחד מצירי הכניסה הראשיים המובילים לתוך תל אביב -יפו והוא משרת תושבים רבים מהערים הסמוכות, עבורם ההתניידות באוטובוסים תהיה הרבה יותר מהירה ואמינה עם פתיחת הנת"צ, אשר משרת קווים עירוניים ובינעירוניים רבים, כגון קו 24, 47, 48 ו-531 הפופולריים. בשעות השיא עוברים בו מעל 35 אוטובוסים. בחודשים הקרובים משרד התחבורה התחייב להגביר את השירות, כאשר לאורך הנת"צ יותקנו גם מצלמות אכיפה.
זהו הנת"צ השני שמקודם בתל אביב-יפו עם רשות נוספת ומחבר בין ערים. כזכור, בחודש שעבר סומן נתיב תחבורה ציבורית בדרך השלום, אשר חיבר בין תל אביב-יפו לגבעתיים. שני מהלכים אלה מדגישים את החשיבות של נתיבי התחבורה הציבורית לא רק בתוך הערים עצמן אלא גם ביכולת שלהן לקישור וחיבור בינן לבין תושבות ותושבים מהערים הסמוכות.
אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון: "אנחנו מברכים על המגמה לתעדף תחבורה ציבורית על פני כלי רכב פרטיים. אין דרך אחרת לחסוך בפקקים, ולהפחית את זיהום אויר בעיר. בתקופה הקרובה אנחנו נשיק גם שביל אופניים מטרופוליטני במשה סנה שיתחבר לרשת השבילים של השרון וגוש דן. כמו כן, אנחנו בהליכי הקמת מערך תחבורה מיקרו מובילית. כל אלה יחד יתנו לתושבי ותושבות רמת השרון את האפשרות לוותר על הרכב ולנסוע בתחבורה אלטרנטיבית".
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אנחנו עושים הכל כדי להעביר אנשים משימוש ברכב פרטי לתחבורה ציבורית. בסוף, הציבור רוצה להגיע מדלת לדלת במהירות האפשרית. ככל שהנסיעה באוטובוס תהיה מהירה יותר- בתוך הערים עצמן, ובין עיר אחת לשנייה- ככה נצליח לשכנע את הציבור לנטוש את הפקק – ולהעדיף אוטובוס נעים, מודרני, יעיל – ומהיר. אני מברך את שותפי ליוזמה אבי גרובר, שפעל יחד עמי לשיפור השירות בתחבורה הציבורית, בשיתוף פעולה שמוכיח שוב שרשויות מקומיות יכולות וצריכות לעבוד ביחד לטובת כלל התושבות והתושבים".
ד"ר צחי שריב, מחזיק תיק התחבורה וההנדסה בעיריית רמת השרון: "האתגר העיקרי שלנו, במקביל לסימון נתיבי תחבורה ציבורית, הוא תגבור הקווים ותוספת משמעותית של אוטובוסים. רק שיפור דרמטי בתכיפות הנסיעות ובכיסוי פריסת הקווים יביא למעבר המיוחל והנדרש של נוסעים מרכב פרטי לתחבורה ציבורית. נמשיך לפעול להשגת היעד הזה".
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה: ״חזון התחבורה העירוני 'השינוי בדרך' ממשיך לתפוס תאוצה ופורץ גם את גבולות העיר, מתוך ההבנה שתיעדוף ושידרוג התחבורה הציבורית כאחד המענים לבעיית הפיקוק אינו רק עניין פנים עירוני, אלא גם בינעירוני. רק בחודש האחרון סימנו נתיב תחבורה ציבורית יחד עם עיריית גבעתיים בדרך השלום, וכעת אנו משתפים פעולה עם עיריית רמת השרון ברחוב משה סנה, כאשר בהמשך גם יסלל לאורך הרחוב שביל אופניים. ההשקעה בתחבורה הציבורית והקצאת נתיבים יעודיים שנועדה לעודד אלטרנטיבות לרכב הפרטי היא צו השעה, ונמשיך לפעול ביתר שאת כדי לעשות זאת, בין אם באופן עצמאי ובין אם במסגרת שיתופי פעולה בין הרשויות במטרופולין".
ברחבי תל אביב -יפו יש כיום כ-60 ק"מ של תחבורה ציבורית, יותר מכל עיר אחרת במדינת ישראל, והשנה יבוצעו מעל ל- 10 קילומטרים נוספים בצירים החשובים ביותר, בהם עוברים מרבית האוטובוסים, וזאת על פי לרוב על חשבון נתיבים לרכב הפרטי.
רק חבל שהתמונה היא של הכביש שליד פארק הרצליה ולא של משה סנה
עתירה נגד עיריית תל אביב בהכנה על הפגיעה באיכות החיים של תושביה בשינויים הקיצוניים שהיא עושה ברחבי העיר והעלאת מחירי הארנונה יותר מכל עיר אחרת בארץ.
הכביש במשה סנה – הכפר הירוק נסלל מחדש בצורה ירודה ומחפירה וכבר יש בו בורות וטלאים באספלט.
הפגיעה בתושבי שכונת המשתלה כבר מוגזמת. תושבי שכונת המשתלה מרגישים מוכים ומקופחים ושקופים והיחס המחפיר של העיריה בשלוש השנים האחרונות כבר עובר כל גבול ומתגבשות פעולות נגד חמורות:
התחלתם בהפקעת חניות לרכבים לטובת נתיבי אופניים שאינם בשימוש ואין בהם צורך, המשכתם בצביעת שטחי אפור בכחול לבן, בהקמת חניון למשאיות כבדות מרמת השרון בתוך השכונה על חשבון חניון לתושבי השכונה שנותרו ללא חניה והדבר החדש זה נתיבי הנת״צ באיזור פקוק ממילא שהופך את הכל לפקוק הרבה יותר! אנחנו משלמים לעירייה ארנונה גבוהה יותר משאר השכונות בעיר וגרים בפאתיה, במקום שהתחבורה הציבורית בו לא מצריכה ביטול נתיב תחבורה. נהפוכו, אם כבר מצריכה מציאת פתרונות יצירתיים להפחתת העומס והפקקים בשעות השיא, ביטלתם נתיב שלם בשעות העומס הכי קריטיות והפכתם את חיי כל תושבי האיזור לסיוט. בנוסף הוספתם זיהום אויר ומטרד רעש שעולה מהפקקים הגדולים יותר שיצרתם ביציאה ובכניסה . איכות החיים באזור ירדה וכן ערך נכסינו שקנינו כאן ממשיך ויורד.
כמות של 40 האוטובוסים שעוברת כאן היא אפסית לעומת אלפי המכוניות. הנתיב ריק ברב הזמן ( כמו שבילי האפניים). התעדוף שלכם כאן הינו מוטעה ובמיוחד לאור העובדה שאינכם מספקים תחבורה ציבורית הולמת וכי לא יכולה תחבורה ציבורית לשרת את תושבי השכונה כראוי.
הקשישים בבית האבות לא ישתמשו בה, ההורים המסיעים ילדים ופעוטות למסגרות השונות מחוץ לשכונה ( כי אין מסגרות בשכונה לכל הגילאים ואין מספיק מסגרות לאחרים) גם הם לא ישתמשו בתחבורה הציבורית.
החזירו לתושבים את החיים!