לאחר שתשעה מתוך 24 ילדי הגן אומתו בקורונה, להורי גן דליות נמאס והם הודיעו לעירייה כי לא ישלחו את ילדיהם לגן ביום חמישי הקרוב אם נשות הצוות לא יחוסנו או יציגו אישור על החלמה מקורונה או בדיקת קורונה שלילית. העירייה: "העירייה פועלת על פי החוקים והמתווה שקבע משרד החינוך"

שרון יונתן

בתמונה: גן דליות. ההורים זועמים

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

האם קרוב היום שהורי ילדי הגנים לא ישלחו את ילדיהם לגן? לפחות לגבי גן אחד בהרצליה התשובה לכך עשויה להיות חיובית.

הורי הילדים בגן דליות, גן טרום טרום חובה ברחוב לייב יפה בהרצליה הירוקה, שיגרו אתמול מכתב לראש העירייה, משה פדלון, אהוד לזר, מ"מ מנכ"ל העירייה וראשי אגף החינוך בעירייה, ובו ציינו כי אין בכוונתם לשלוח את ילדיהם לגן ביום חמישי הקרוב, היום בו הגן אמור לחזור לפעול לאחר תקופת הבידוד, אם לא תהיה להם וודאות מלאה כי נשות הצוות מחוסנות או בעלות תעודת החלמה.

ההורים הוציאו מכתב זה לאחר שתשעה מתוך 24 הילדים אומתו כחיוביים לקורונה לאחר שסייעת בגן נמצאה מאומתת בקורונה ביום שני שעבר וכתוצאה מכך הגן נסגר וכל ילדי הגן, הצוות והמשפחות נשלחו לבידוד, קרוב למאה אנשים.

ההורים ציינו כי אחד הילדים אף הובהל לבית חולים באמבולנס עם קוצר נשימה ואימו שנמצאת בסיכון גבוה חלתה ואם תעבור את המחלה בשלום, תצטרך עוד 20 ימי בידוד. ההורים ציינו כי כבר ב- 25 בינואר פנה ועד הגן לעירייה והתריע על מצב הגן אך לא קיבל מענה עד עצם היום הזה.

"אנו אובדי עצות ועומדים מול שוקת שבורה כיצד לדאוג לבריאות ילדינו וכיצד למנוע את הבידוד הבא. חייבים להתחיל לקחת אחריות. איפה זה ייעצר?", כתבו ההורים בפנייתם לעירייה והוסיפו: "אנו מבינים כי המצב מורכב ומהצד שלנו כהורים משתדלים לקחת אחריות אישית. כמו כן, יש ברשותנו רשימה מסודרת של כל הורי הגן שמחוסנים. עם זאת, ישנם מגוון פתרונות יצירתיים שניתן לחשוב עליהם, במשותף. אנו מכבדים את אנשי הצוות ומעריכים את עבודתן/ם המסורה וחשוב לנו שזכויותיהן/ם תישמרנה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

ההורים מציינים: "אנו מודיעים בזאת כי לא נשלח את ילדינו ביום בו תגיע אשת צוות שאין לנו ידיעה ברורה לגביה שהיא מחוסנת או מחזיקה בתעודת החלמה. לכן לצערנו הרב ביום חמישי הקרוב, הגן יישאר ריק".

ההורים כותבים עוד: אנו מאוכזבים מיחס העירייה למצב, שמפקירה את הילדים שלנו, שלא יכולים להתחסן. לא יעלה על הדעת שאחרי שנה בה אנו שומרים על ילדינו מכל משמר, כמעט ללא מסגרת חינוכית, ולאחר שלושה סגרים ותקופה ממושכת בבית, הזמנתם את הילדים לחזור לגן כדי ש-40% מהם ידבקו בתוך שבוע בלבד. שלא לדבר על כך שכל המשפחות כולל ההורים והאחים מצויים בבידוד. לא ניתן את בריאות ילדינו לסכן".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת על פי החוקים והמתווה שקבע משרד החינוך"


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן