ישנה דרך שבה תגרמו לכל הרוכשים להתאהב בדירה שלכם בקלות ולקבל עליה הרבה יותר כסף.

הכניסה לבית של מריה ואבי מוקפת בכמות מרשימה מאוד של צמחים, חלקם כבר מכסים חלק לא מבוטל מהשטיחון הקטן שבמפתן הכניסה. גם בכניסה לביתם מתגלה כמות גדולה של חפצים שמונחים על שידות רחבות לאורך קירות הבית. "אלה מזכרות מהטיולים שלנו בעולם", מכריזה מריה בגאווה. הבית שבו מתגוררים בני הזוג הוא נכס וותיק בשנים וניכרים בו סימני התיישנות שלא בחן, כמו שטיחים מרופטים ותמונות מאובקות על הקירות, שרחוקות למדי מחלון האוורור הקרוב ביותר.

"מוכרי דירות, בעיקר מבוגרים שצברו בתוך ביתם המון חוויות, זיכרונות וחפצים, יודעים שהם עומדים לעבור ולכן לא רואים טעם בשיפוץ או בסידור הבית דווקא עכשיו. התוצאה היא שהקונים נפגשים עם בית חשוך, עמוס פריטים ואבק – כל הדברים הלא נכונים שיגרמו להם להסתייג", אומרת עידית סלנט – אדריכלית ומעצבת פנים הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם חברת כץ נדל"ן ומתמחה בליווי מוכרים וקונים מול בתים ישנים הזקוקים לשיפוץ ולהתאמות צרכים מחודשות.

"חשוב להבין שאנשים רוצים לראות את עצמם גרים בתוך הבית, אך הם לא יצליחו לעשות זאת כאשר האופי של בני הבית נקשר לעומס, אבק וצפיפות", מוסיפה עידית. "ולכן הפתרון הוא להתחיל לארוז ולאחסן חלק משמעותי מהתכולה ועוד לפני שמזמינים בכלל אנשים להתרשם מהדירה".

המוכרים רוצים להרוויח יותר. האם שיפוץ הדירה הוא בהכרח התשובה?

בתקופה שבה יוקר המחייה מטפס, שוק העבודה הופך להיברידי וגם תחום החינוך הביתי צובר תאוצה, קל להבין מדוע כל דירה בשוק מצריכה שיווק טוב: הטובות, הנחשקות והמתוחזקות שבדירות הנמכרות ייחטפו במהירות ובמחירים גבוהים, בעוד שהמיושנות שהשיפוץ האחרון בהן התרחש לפני עידן ועידנים צפויות להמתין זמן רב מאוד לקונה. אבל קל יותר לומר מאשר לעשות – אם כל מוכרי הדירות מעוניינים לקבל כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן, מדוע שישקיעו זמן וכספים על שיפוץ?

"כשאני מוכרת דירה, עליי לזכור שעומדים להיכנס אליי הביתה אנשים שמחפשים קליק ורושם ראשוני. הם רוצים להבין שהגיעו למקום שונה, אחר, שנכנס להם ללב. מכיוון שהם פועלים על בסיס אינסטינקט ורגשות, אפשר לחזק את הקליק הזה דרך תחושה ולאו דווקא באלמנטים טכניים יקרים", אומרת המעצבת ליטל קפלן, גם לה שיתוף פעולה הדוק וארוך טווח עם משרד התיווך המקצועי כץ נדל"ן.

תקציב קטן עם הצלחות גדולות

למען האמת, אין כל צורך בשיפוץ כדי לתת לקונים הפוטנציאליים תחושה של בית וניתן לבצע מספר מהלכים בתקציב נמוך, כדי להניב מהמכירה ערך גבוה פי כמה וכמה.

ליטל: "הבית צריך להיות מסודר וחמים. אפשר להוסיף שטיח בסלון ווילונות שמסתירים את האלומיניום החשוף, להוסיף צמחים במרפסת כדי להעניק לה מראה יותר טבעי ולשמור על מטבח מסודר ומאורגן. ניתן להניח גם קערה עם יקרות או פירות טריים שיעניקו אווירה של בית".

עידית: "חשוב שיהיה בבית ריח טוב, פחות של בישולים ויותר אוורור. אפשר אפילו לקנות זר פרחים ולהניח על שולחן האוכל. הרבה פעמים אנשים מפספסים בתים מאוד טובים, ממש כמו בבליינד דייט, שבו הרושם הראשוני עלול לחבל ולא מזהים את הדבר שיכול להיות מושלם".

ומה עוד ניתן לבצע?

ליטל: "ההמלצה שלי היא להקצות לשלב ההתרשמות מהדירה מצעים לבנים ולפרוש אותם על גבי המיטות, מה שנותן תחושה של חופש, ניקיון וכיף, כמו בבית מלון. מצעים וגם מגבות לבנות מעניקים תמיד תחושה של סדר וכיף ומשדרגים את החדר לא משנה מה. גם ברמת הריהוט, ניתן לספק תחושת גודל משמעותית יותר בהזזה של 2-3 ס"מ מהקיר את המיטה, השידה או הספה."

"קירות מלוכלכים אפשר לנקות עם ספוג הפלא, מה שמשפר מאוד את הלובן של הקירות ומעצים את התחושה הטובה. זה גם יעזור למוכרים לשדר מסר חיובי יותר מאשר "בא לנו כבר לעוף מפה".

עידית: "אחרי שמנקים, מאחסנים ומסדרים, כדאי להזמין צבעי לתיקון חורים, כתמי רטיבות ועובש. מדובר אמנם בסכום של כמה אלפי שקלים, אבל הכסף הזה משמעותי – קונים שמגלים כתם פשוט של רטיבות עלולים לפתח כבר באותו הרגע בעיית אמינות ואפילו להסתייג מהנכס באופן לא ממש מודע. למרבה האבסורד, תחזוקת הקירות נמצאת במודעות הרבה יותר גבוהה דווקא בחנויות – שם מקפידים למשוך אנשים ולעורר אצלם חשק קבוע לקנות. המוכר הפרטי צריך לזכור שגם הוא מוכר מוצר ועוד אחד יקר במיוחד. לכן מומלץ להשקיע סכום כדי לגרות את הקונים ולקבל סכום משמעותי יותר על הדירה".

אז כמה זה בעצם עולה?

המעצבות עדית וליטל מסכימות שאת רוב הדברים ניתן לבצע בהשקעה של אלפי שקלים לכל היותר. "אם רוצים לעשות סשן צילומים לדירה, אז אפשר להחליף למצעים לבנים ולצלם איתם כדי להרשים יותר. זה גם מתקבל טוב יותר מכל טקסטורה. בנוסף אפשר להוסיף קצת אקססוריז כמו ספרים או כרית", לדברי ליטל. אפשרות נוספת תהיה להשקיע מעט יותר גם על פרקט: "הבדל של כמה אלפי שקלים לעומת מיליונים המתקבלים על הבית, נחשבים להוצאה זולה מאוד. אם הזמנו צבעי לתיקונים ואחר כך גם עשינו פרקט, אפשר אפילו להגיד כבר שזה בית משופץ למרות שאלה הדברים היחידים שביצענו. הם כבר ישווקו את הדירה בעצמם הרבה יותר טוב", מוסיפה עידית.

משקפים את הפוטנציאל האמיתי של הדירה

אפשרות נוספת שניתן ליישם דרך מעצבת פנים מקצועית, תהיה לייצר שרטוט לנכס, שכולל את מיצוי הפוטנציאל המדויק שלו. ליטל: "לפעמים יש בית עם קיר מיותר או חדר נידח והמוכר יכול לקבל שיחת ייעוץ כדי להבין איך לסדר את הנכס כדי שיתאים לצרכים האישיים של הקונים. אחרי שמיישמים את הדברים לבד או איתי, הם יוצרים סדר בדירה ומקפיצים את ערכה בכמה וכמה".

עידית: "הרבה פעמים הקונים לא יודעים להעריך את פוטנציאל הנכס מעבר למה שהם רואים כרגע וצריך להראות להם את האפשרויות שלו, איך אפשר יהיה לסדר אותו טוב יותר בעתיד ואת הנתונים האלה להציג לקונה. אין ספק שהדבר יעזור לשיפור ההיצע לפני מכירה".

הכנה מקצועית ויעילה לדירה לפני יציאה למכירה

בסוכנות התיווך כץ נדל"ן אנו פועלים מול קשת רחבה של בעלי מקצוע שתפקידם לסייע למוכרים שלנו וגם לקונים המעוניינים בכך, כדי שיגיעו למטרה המדויקת מהר, בקלות ועם מקסימום רווח. באמצעות החיבור הייחודי בין תיווך מקצועי למומחיות בעיצוב פנים, ניתן להשיג עלייה בשווי הדירה ללא השקעה כלכלית גבוהה, לצד אלמנטים פסיכולוגיים שמשפיעים לטובה על תחושות הקונה.

דרך כץ נדל"ן תוכלו לשוחח עם מעצבות הפנים עמן אנו עובדים בשיתוף פעולה, כדי לקבל טיפים לשדרוג, סדר פעולות לקראת יציאת הדירה למכירה וגם תכנון או שרטוט מותאם לנכס, כדי להציג אותו ממספר כיוונים בשלב המכירה. בעל מקצוע הוא גורם שרואה את הדברים מזווית טובה יותר ומבין כיצד לממש את הפוטנציאל העתידי של הדירה תוך ראייתה מעבר. באמצעות יצירת סקיצה או הדמיה לגבי המראה האפשרי של הדירה, ניתן יהיה לעזור גם לקונים להבין כיצד למקסם צרכים אישיים מהנכס.

 

סייעו בהכנת הכתבה: עידית סלנט וליטל קפלן

 

דורון כץ מתמחה בנדל"ן כבר למעלה מ-13 שנים ומציע מעטפת מקצועית, אישית ואיכותית למכירת נכסים בהרצליה. המשרד מלווה בהצלחה עסקאות רבות ומספק את כל קשת השירותים המשיקים לביצוע עסקאות אופטימליות לרבות עריכת דין במקרקעין, ייעוץ השקעות, שמאות, ניהול שיפוצים ועוד.

 

 

ליצירת קשר למכירה/קנייה:

 

הטלפון של דורון – 050-4914444

 

אתר הבית של דורון: www.kdre.co.il

 

זירת הפייסבוק של דורון: www.facebook.com/katz.doron1

 

 


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן