תנו הרבה כבוד לליהיא רז (ליקי), בת ה- 17 מרמת השרון, שזכתה אתמול במדליית ארד באליפות אירופה בהתעמלות מכשירים ועל הדרך הבטיחה את השתתפותה באולימפיאדת טוקיו. מורן קלפנר, המאמנת האישית שלה והמאמנת הראשית של קבוצת ההתעמלות ב"מגוונים" רמת השרון, מספרת על כל הדרך שעברה המתעמלת הצעירה מגיל 6 ועד ההישג המדהים. שאפו ענק!

 

סיפור האהבה הזה התחיל לפני 11 שנים. טיילתי בין גנים ברמת השרון לחפש ילדות עם נתונים שמתאימים לקבוצה תחרותית. באחד הגנים ראיתי אותה יושבת כמעט בשפגאט, ילדה יפה עם עיניים ירוקות ובלי שיניים. מיד ראיתי את הכישרון אבל לא חלמתי כמה רחוק היא תגיע…

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

בתחילת הדרך התאמנו שלוש פעמים בשבוע באולם כדורסל שפורק והורכב לפני כל אימון עם מקבילים מתנדנדים, קורה אחת ופס קרקע שצריך לחבר אחרי כל מתעמלת. זה התאים  למסלול תחרותי, לא אולימפי שבו התחרינו. לא היא ולא אני מיהרנו להיכנס לענף מלא הפוליטיקה וחששנו מאוד.

כשליקי הייתה בת 11 הצעתי לה לראשונה לעבור למסלול האולימפי אחרי שזכתה 5 שנים ברציפות בתחרויות במסלול הלא האולימפי. היא חששה והחליטה שלא. לקח לה בדיוק עוד שנה כדי להבין שזה הדבר הנכון בשבילה והתזמון היה מושלם כי באותה שנה (2016) אבי גרובר, ראש העירייה, ויעקב קורצקי, שהחזיק אז את תיק הספורט ברמת השרון, האמינו בי ובדרך שלי והקימו אולם ייעודי של התעמלות בקרית הצעירים, דבר שאיפשר לנו לעבוד כמו שחלמתי תמיד.

היום אני מרגישה שזה מרכז לייצור אלופות. הבנות מככבות על הפודיום בכל תחרות והפכנו להיות הקבוצה המובילה בישראל הרבה בזכות ליקי שנותנת השראה והיא מודל לחיקוי של כולן באולם.

ליקי זכתה במכביה בשנת 2017 במדליית הזהב בתרגיל הקרקע ולאחר מכן נסענו לתחרות הבינלאומית הראשונה שלה בסרביה. שם היינו בשוק כי שתינו היינו בתחילת הדרך. מאז השתתפה ליקי באליפות אירופה, גביעי עולם ומחנות אימונים בחו"ל וצברנו ניסיון. מילדה קטנה ולא מנוסה ליקי הפכה להיות מתעמלת מרשימה.

הגענו לאליפות העולם באוקטובר 2019, שנערכה בשטוטגארט שבגרמניה, מתרגשות אבל נטולות ציפיות. אחרי שליקי עשתה תחרות טובה, הטלפון שלי רעש וגעש. לא ידענו אפילו שהיא יכולה לעשות קריטריון בינלאומי לאולימפיאדה אבל הייתה מי שהצליחה להוריד אותנו ואמרה לנו: "אל תדאגו, יש לה לעבור קריטריון ישראלי. את זה היא לא תצליח לעבור".

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

מה שיפה בליקי שאצלה אין לא יכולה, אין לא מצליחה. היא תשיג כל מה שהיא רוצה בגלל האופי המיוחד שלה. אני מאמינה שזה מה שהביא אותה להישגים הרבים שכבר השיגה והיא רק בת 17. ליקי הגיעה לאליפות אירופה הנוכחית שבטורקיה שעליה לחץ כבד מעצמה ומכולם סביבה. זאת הייתה ההזדמנות שלה לעבור את הקריטריון הישראלי ולייצג את ישראל באולימפיאדה.

ליקי עמדה בלחץ כמו מתעמלת מנוסה והצליחה לא רק לעבור את הקריטריון הישראלי בקפיצות וקרקע אלא גם להשיג מדליה, מה שלא עשתה מתעמלת ישראלית לעולם. אני גאה להיות זאת שמחוללת שינוי בענף ההתעמלות ומקווה שזו המתעמלת הראשונה ולא האחרונה שתצא מאולם האימונים שלנו ותייצג את ישראל בכזה כבוד.

חשוב לי לציין שניים שעזרו להצלחתה של ליקי: המאמנת שיר סולומון שעובדת איתי מתחילת הדרך ולצערי בשנים האחרונות מצטרפת רק פעם בשבוע לאימוני נבחרת ישראל במכון וינגייט ואילן גזית שהצטרך לצוות לפני שלוש שנים ומכניס המון אופטימיות ואנרגיה באימונים. (לתרגיל הזכייה של ליהיא במדליית הארד לחצו כאן)

 

 


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן