מיומנות אישית חשובה, אבל מקצועיות ומערך שיווקי אפקטיבי – קריטיים לא פחות להצלחתו של סוכן הנדל"ן שלכם. יניב אדרי, בעל סוכנות הנדל"ן "לידרס", מסביר שגם במקרה הזה, לא כל הנוצץ זהב

מקצועיות המתווך לעולם לא מתחילה ונגמרת רק במיומנויות אישיות ויש בה גם היבט קריטי לגבי בנייה נכונה של התהליך כולו. ברוב המקרים, נדרש תהליך של מכירה שעומד במקביל לתהליך של קנייה. אלו תהליכים שלא חיים בנפרד זה מזה ולכן המתווך נדרש לראות ולהבין כבר מבראשית את התהליך המלא שיעבור הלקוח שלו. אם יעשה זאת, הוא יוכל לשקף ללקוח כבר בתחילת הדרך את כל הנתונים לגבי ההוצאות העתידיות לצד אתגרים שונים שכרוכים בפעולת המכירה והקנייה.

מהי רמת הידע שהמתווך נדרש לה?

תיווך נדל"ן הוא מקצוע שדורש ידע והבנה במכלול רחב של תחומים בתוך הענף ובתחומים שמשיקים לו. המתווך נדרש להכיר היטב את רמות הנכסים ומחיריהם, לנתח את קהל היעד שיתאים לאותו המוכר, להתוודע לעומק לכל האזור וסביבת המגורים ולהשתמש בידע כדי לאתר את הקונה המתאים ביותר.

 בנוסף, המתווך נדרש להיות בקיא מאוד בהוצאות השונות של הליכי המכירה. על הסוכן שבחרתם לדעת כיצד להתמודד עם חריגות בנייה וכיצד מציגים אותן בצורה נכונה לקונים, לבצע הערכת שווי המבוססת על נתונים רבים על מנת שהמוכרים ידעו בכמה כסף כרוכה הכניסה לתהליך ולוודא שהתקציב מאפשר להם להגשים אותו.

מערך השיווק והיכולת שלו להגדיר סוכן מוצלח

אפיקי הפרסום של המתווך אמורים להיות מגוונים ועליו להימנע ממצב של הפניית עיקר המאמצים לאפיק שיווקי אחד בלבד. ניקח את פייסבוק כדוגמה טובה: רבים משתמשים בקבוצות הסגורות על מנת לפרסם נכסים למכירה, אך האם הקונה הנכון באמת נמצא שם? האם באמת נוכל לאתר את אותו קונה מדויק שמוכן לשלם על הנכס את הסכום הגבוה ביותר?

כדי למצוא את אותו קונה, פרסום בקבוצות ברשת החברתית בלבד איננו מספיק ונדרש מגוון עשיר הרבה יותר: הנעה והמרה דרך קמפיינים ברשת החברתית ובגוגל, אתר אינטרנט, שימוש במערכות דיוור חכמות, שיתופי פעולה עם מתווכים נוספים ועוד.

שקיפות מוחלטת

חשוב שהמתווך שלכם יעדכן משבוע לשבוע בנוגע להתקדמות: כמה ביקורים התרחשו, כמה פניות חדשות התקבלו על הנכס מתוך כל האפיקים השונים, האם ישנם רוכשים פוטנציאליים שהביעו עניין והתקדמו לשלב הבא וכו'. בסופו של דבר, המתווך נדרש לספק נתונים בנוגע להתקדמות התהליך ולאפשר ללקוח לשאול שאלות נוספות בנוגע להמשך הדרך.

כל פעולותיו של המתווך נועדו לעמוד בקנה אחד עם העדפותיכם האישיות, כמו למשל ברמת העדכונים השוטפים: חלק ממוכרי הדירות מעוניינים להתעדכן לגבי כל קונה שביקר בנכס ולקבל סיכום קצר של השיחה עמו לאחר מכן. לעומת זאת, מוכרים אחרים יהיו מעוניינים לשמוע רק כאשר תגיע הצעה רצינית במיוחד. דוגמה אחרת היא לגבי ביקורי הקונים הפוטנציאליים בנכס: האם לאפשר להם להגיע לאורך רוב ימות השבוע, או שמא לבעלי הדירה יהיה נוח יותר ליצור יום התרשמות מרוכז?

איך לא לבחור סוכן נדל"ן?

לא כל הנוצץ זהב: עמלות נמוכות עלולות להעיד על השקעה מינימלית ובלתי מספקת באפיקי הפרסום השונים ולא פעם גם על קשיים או בעיות ברמת המיומנות של הסוכן. אם הוא טוב, ככל הנראה יעריך את עצמו גבוה יותר ויספק לכם שירות איכותי, מקצועי ומשתלם בפועל הרבה יותר.

חוסר חיבור אישי: תהליך קנייה או מכירה של נכס לא אורך יום. הוא נפרש על פני כמה חודשים טובים שיודעים עליות ומורדות. ולכן ככל שהמאפיינים והתכונות שהמתווך שידר מלכתחילה יתאימו לכם יותר, כך יהיה קל לנהל מולו את התהליך ולהרגיש שהוא מתפתח כפי שאתם מצפים.

פערי אמון בין הצדדים: גם המתווך וגם הקונה אמורים להתנהל מתוך אמון הדדי, מה שיאפשר לתהליך להתנהל כראוי בכל שלב ולהגשים את המטרה הסופית שמשותפת לשניהם.

צוות לידרס הרצליה - משרד תיווך
צוות לידרס הרצליה

.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון און ליין"

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן