חבר המועצה יונתן יעקובוביץ', לשעבר יו"ר החברה לפיתוח התיירות, מסביר מדוע הוא מתנגד לתכנית שהעירייה מקדמת לבניית שוברי גלים מצפון לחוף אכדיה צפון

שרון יונתן

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

חבר המועצה יונתן יעקובוביץ' מסביר מדוע בניית שוברי גלים תהיה טעות

כל תושב הרצליה מכיר את שלושת שוברי הגלים הנמצאים מול שלושת חופי אכדיה (דרום, מרכז וצפון), אך לא הרבה יודעים שכבר תקופה ארוכה יש לעירייה תכנית להוספת מספר שוברי גלים מצפון לחוף אכדיה צפון.

חבר המועצה יונתן יעקובוביץ', שכיהן בקדנציה הקודמת כיו"ר החברה לפיתוח התיירות, מוביל את המאבק לבניית שוברי הגלים וטוען שזאת תהיה טעות קשה לטווח הארוך.

"אני קיבלתי את התכנית לידי בקדנציה הקודמת ולשמחתי הצלחתי לעצור את התכנית להקמת שוברי הגלים מדרום למרינה מכיוון ששם החופים כרחבים מספיק. הצעתי להתחיל בהזנת חול בחופים הצפוניים בשילוב בחינת פתרונות שונים להגנה על המצוקים".

דבריו המלאים של יעקובוביץ' מובאים בכתבה המצולמת שלפניכם

מהעירייה נמסר בתגובה:

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

מהשוואת צילומי חופי הים של הרצליה כיום לאלו של המאה הקודמת, נראית בבירור נסיגה מתמשכת של החול בחופים וקרבה מסוכנת של הים למצוקים – היוצרת סכנת התמוטטות.


הפתרון היחיד, המוכח בישראל מזה כחמישים שנה והמאפשר שמירה על קו חוף רחב ויציב לטווח זמן ארוך, הוא הקמת שוברי גלים. פתרון זה הוא בר קיימא מבחינת השימוש במשאב הטבעי של החול הימי ומוסכם על אנשי סביבה שחקרו את הנושא בעולם, למניעת נסיגת החופים ושמירה על המצוקים. פתרון זה מאפשר לאורך זמן את הרחבת משטחי החול הצרים, מגן וממזער את תופעת כרסום הגלים במצוקים והתמוטטותם וגם מגדיל את בטיחות הרוחצים בים.                      

על כן, בהתבסס על חוות הדעת המומחים לנושא וגורמי המדינה העוסקים בעניין, בימים אלו מקדמת עיריית הרצליה תכנית לחזית חוף הים ולשיקום החול בחוף, התוכנית כולל הקמת של 7 שוברי גלים בחלק המרכזי של רצועת החוף. כך נשמר את משאב הטבע החשוב ביותר שלנו – חוף הים – גם למען הדורות הבאים.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן