מרכז המדעים הרצליה קיים את התחרות הארצית "אדם וים", הנעשית בשיתוף עיריית הרצליה, מרכז המדעים הרצליה ועמותת "דולפין" – יוצאי שייטת הצוללות.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

"אדם וים" היא תחרות נושאת פרסים בנוכחות חבר שופטים מהאקדמיה והתעשייה, שמלמדת על הקשר החשוב בין האדם והים וחורטת על דגלה את העידוד לחקר וחשיבה יצירתית.

בתחרות משתתפים תלמידי כיתות ט' עד י"ב מבתי ספר בעלי אוריינטציה ימית או טכנולוגית, מדן ואילת, והיא מעניקה להם התנסות בעבודת חקר משמעותי, עם חשיפה מול אנשי מקצוע בתחום.

התלמידים מתחרים ב-4 קטגוריות: הנדסה וטכנולוגיה בסביבה הימית, קיימות ושמירה על הסביבה, מדעי הים, ותחרות צילום – מעל ומתחת למים.

השנה השתתפו 15 בתי ספר שונים מרחבי הארץ שהציגו כ-50 עבודות מדעיות וכ-50 תצלומים אמנותיים מעל ומתחת למים.

התחרות הארצית "אדם וים" בהרצליה. צילום: דוברות עיריית הרצליה

התחרות הארצית "אדם וים" בהרצליה. צילום: דוברות עיריית הרצליה

הזוכים במקומות הראשונים:

יש לכם רגישות? תתחברו לאתר הרווחה והחברה של ישראל!

בקטגורית צילום – מעל ומתחת למים: במקום הראשון זכה התלמיד נועם שושני מחטיבת סמדר הרצליה.

בקטגורית הנדסה וטכנולוגיה בסביבה הימים: במקום הראשון זכו תלמידי כיתה י"ב מתיכון משה שרת נתניה על עבודתם בנושא: "מציאות מדומה כערכה טיפולית במחלת ים".

בקטגורית מדעי הים – בבתי ספר תיכוניים: במקום הראשון זכו תלמידי כיתה י"ב מתיכון רבין אילת על עבודתם בנושא: "השפעת לטרליות בחולון ים הסוף (Ocypode saratan) על כיווניות בניית המחילה"

בקטגורית מדעי הים – בחטיבות הביניים: במקום הראשון זכו תלמידי כיתה ט' מבית ספר יצחק רבין אילת על עבודתם בנושא: "השפעת הגאות והשפל על סרטני הנזיר".

בקטגורית קיימות ושמירה על הסביבה – בבתי ספר תיכוניים: במקום הראשון זכו תלמידי כיתה י"ב מבית ספר תיכון דרכא רמון גדרה על עבודתם בנושא: "ההשפעה של נוכחות האדם על כמות ומגוון הפסולת בחופים בעלי נגישות שונה".

בקטגורית קיימות ושמירה על הסביבה – בחטיבות הביניים: במקום הראשון זכו תלמידי כיתה ט' מבית ספר עירוני א' לאומנויות תל-אביב על עבודה בנושא: "מה הקשר בין המדדים במי הירקון בזרימת שטף מול זרימה לאחר סערה, היכולים להעיד על זיהום במי הירקון".

בתואר חביב הקהל* נבחרו שני בתי ספר: ישיבת בני עקיבא נתניה על עבודה בנושא: "השפעת טמפרטרת המים על הופעת מינים חדשים", וחווה חקלאית עין שמר על עבודה בנושא: "שימוש באור ככלי לשיפור הגידול, השרידה והצבע של חסילון לבן הרגל במערכת תעשייתית סגורה".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, העניק פרסים לזוכים, ואמר: "הצירוף של "אַדַם וְיַם" מבטא את החשיבות הרבה שיש לים עבורנו, בני האדם בכלל, ובישראל – השוכנת לחופי הים התיכון – בפרט. התחרות מתקיימת מדי שנה בהרצליה, ולא במקרה. כעיר חוף, הרצליה מזוהה עם הים, וגם הצליחה לפתח ולטפח חופי ים יפהפיים, מרינה תוססת, מַעַגֵנַה, בתי מלון, מועדוני ספורט ימי ועוד. הים עבורנו הוא משאב תיירותי חשוב וגם מקור לפעילות פנאי ונופש עבור תושבי העיר כמעט לאורך כל השנה. כל תחרות שכזו מהווה הזדמנות להגברת  הידע והטכנולוגיה שלנו לגבי הים ואני מודה על שיתוף הפעולה בין כל הגורמים, וכמובן, לכל התלמידים החכמים והיצירתיים שלקחו בה חלק".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן