תושבי רחוב המתנחלים זועמים על מפגעי בטיחות ופגיעה באיכות חייהם כתוצאה מבניית הבית המשותף ברחוב במסגרת פרויקט פינוי בינוי. הם מצפים מהעירייה שתאכוף את ההפרות מצד הקבלן. העירייה: "אנו פועלים באינטנסיביות כדי למזער את ההפרעה לשכנים"

 

שרון יונתן

החשש של תושבי רחוב המתנחלים התברר לטענתם כנכון. מאז שהחלה בניית הבית המשותף במקום הבית שנהרס במספר 32 ברחוב, איכות חייהם נפגעה ומפגעי בטיחות רבים צצים על בסיס יומיומי.

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

כזכור, לפני שלושה חודשים פרסמנו ב"שרון און ליין" כי מאבק ארוך של התושבים הסתיים ללא הצלחה והתנגדותם לפרויקט נדחתה. מדובר על בניין של 3 קומות על עמודים שנהרס במסגרת פרויקט פינוי בינוי ובמקומו החלה בנייתו של בניין חדש של 8 קומות.

התושבים טענו אז כי הרחוב צר מלהכיל משאיות וטרקטורים ואלו יחסמו את הכביש, את החניות והיציאות מהבתים וייצרו רעש כבד. כאמור, חששם לא התבדה והם סובלים באופן קבוע. מעבר לכך, לתושבים טענות רבות על העירייה בכך שהיא אינה אוכפת מול הקבלן את הסיכומים שהתקבלו מראש.

לטענת התושבים, בכל יום ישנם מקרים של חסימת כביש, כניסת משאיות רבות לרחוב שהוא ללא מוצא, נסיעה שלהן באין כניסה, דיבור בריוני של העובדים אל הדיירים ושאיפת חומרים עם ריח חריף המגיע הישר לדירות השכנים. מבחינת התושבים, שיא השפל הגיע שלשום, כאשר חלק ממדרכה, המשמשת במיוחד ילדים, קרסה.

לטענתם, רק לאחר לחץ חזק שהפעילו הדיירים שכלל פרסומים על המחדלים ופוסטים שזכו לתמיכה גדולה מצד שאר תושבי העיר, הוציאה העירייה צו הפסקת עבודה לקבלן עד להחזרת המדרכה למצבה המקורי. לטענתם התושבים, נכון לשעת סגירת הכתבה (רביעי לפני הצהריים) העבודות בשטח נמשכות, למרות צו הפסקת העבודות.

אני רביץ, נציגת ועד הפעולה של תושבי הרחוב, אמרה ל"שרון און ליין": "השכנים מתוסכלים ואובדי עצות ושואלים מה הלאה ולמה מחכים. מדוע אין פיקוח הדוק וקפדני יותר על הקבלן הספציפי בפרויקט ספציפי זה. האם מחכים לאסון שיקרה?  בעירייה בוחרים להעביר אחריות מאחד לשני. אחד אומר שהפיקוח אשם, השני אומר ההנדסה השלישי משטרה הרביעי אומר שהשילוט הוא הבעיה וכך זה מסתובב לו. בלי פתרון ובלי שאף אחד לוקח אחריות. אותנו מאוד מעצבן חוסר באכיפה משמעותית של העירייה מול הקבלן שנראה לכאורה מתנהל מול העירייה כאילו האיזור שלו. האם העירייה מחכה שיקרה אסון במתנחלים 32 כדי להתעורר"?

יש לכם רגישות? תתחברו לאתר הרווחה והחברה של ישראל!

רביץ מוסיפה בכעס: "המצב בלתי נסבל. אני אומרת היום לעירייה, לחברי ועדת התכנון ובנייה ולראש העירייה עצמו: אישרתם? הרמתם יד לאישור למרות הכל? חתמתם? אז עכשיו תגנו כולכם על חיי הדיירים שליד ״הנכס הנשגב״. גם לנו מגיעה הגנה. אנחנו רק בתחילת הבניה והבריונות של הקבלן על השטח לא מפסיקה״.

מהעירייה נמסר בתגובה: "שלשום, במסגרת עבודות דיפון מרתף, קרס חלק קטן מהמדרכה בפרויקט המתנחלים. בעקבות זאת, מחלקת הפיקוח על הבנייה הוציאה באופן מיידי צו הפסקת עבודה, המחייב את הקבלן לשקם את המדרכה לפי הוראת הקונסטרוקטור. עד שלא יושלמו עבודות השיקום והגידור, לא ימשיכו העבודות בפרויקט עצמו, ומהנדס מטעם העירייה מפקח על כך. מעבר לכך, בכל הנושא של פיקוח על תנועה, העירייה פועלת באינטנסיביות כדי למזער את ההפרעה לשכנים. בנוסף, מדובר באחד מעשרות פרויקטים של התחדשות עירונית, שמטרתם לחדש בניינים עירוניים שנבנו בשנות ה70 וכבר אינם עומדים בתקנים של 2021".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן