סוף לתלונות תושבים על חשבונות מים מנופחים ושגויים? מועצת העיר אישרה בישיבתה שלשום (ראשון) הצעת החלטה להקמת ועדת בדיקה שתבחן את הטענות הרבות לחיובים שגויים וחשבונות מים מנופחים שהועלו כנגד תאגיד המים "שרונים". ההצעה עברה פה אחד.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

הצעת ההחלטה, שהתקבלה לאחר דיון ארוך, שילבה בפועל שתי הצעות לסדר שונות להצעה שלמה אחת. הראשונה, של סגן ראש העירייה עידן למדן וחבר המועצה גיא קלנר, והשניה של חברת המועצה באצ'י אלקובי.

למדן, קלנר ואלקובי, ציינו בהצעותיהם לסדר כי במהלך השנה האחרונה נתקבלו בידיהם ואף פורסמו ברשתות החברתיות תלונות רבות של תושבים אודות חשבונות מים מנופחים שגויים שנתקבלו מתאגיד המים "שרונים" אלא שעד כה לא התקבלו תשובות מניחות את הדעת, ושגם אם היה טיפול פרטני זה או אחר התחושה הציבורית היא של התעלמות. השלושה הדגישו כי מבירור שערכו הועלו טענות דומות גם בערים שכנות וראשי עיר שונים (רמת גן, ראשון לציון, בת ים ועוד) נקטו פעולות לביצוע או לבדיקת התלונות שעלו מהציבור.

הנדבך המרכזי בהצעה הינו, כאמור, הקמת ועדת בדיקה ציבורית בלתי תלויה לבדיקת התלונות הרבות שעלו במהלך השנה האחרונה (ואף קודם לכן) והצגת תוצאות הבדיקה בפני מועצת העיר. הועדה תורכב, בין השאר, מבעלי תפקיד בעירייה וחבר מועצה שאינו חבר בדירקטוריון התאגיד, ובשילוב עם הצעת אלקובי במסגרתה ישולב איש ציבור בעל רקע באחד מהתחומים הבאים: שופט לשעבר/ רו"ח/ מהנדס מים בכיר. 

כמו כן, בהתאם לנוסח ההצעה המקורית של קלנר ולמדן, בהצעת ההחלטה שולבו גם מרכיבים פרקטיים במטרה לבצע בדיקות בשטח באופן עצמאי ומתוך ראיה מעשית ולא רק תיאורטית. בעקבות הדיון במועצת העיר סוכם שרכיבים אלה יוכלו לשמש את הועדה לצורך פעולתה אך הועדה עצמאית ותוכל לקבוע היקף נרחב יותר של בדיקות או ביצוע כל בדיקה נדרשת אחרת שתידרש לה. בין הכלים שהוצעו בידי השניים היו הצבת מדי מים ב- 150 בתי אב מטעם העירייה זאת במקביל לתאגיד, בדיקת 80 מדי מים עם חריגה של מעל 30% משנה קודמת ועוד 80 מדי מים בבדיקה שכונתית רנדומלית.

קלנר ולמדן הדגישו כי הפקת הלקחים מבדיקה שנעשתה למול אותן ערים הינה הקמת ועדה שתייצר שיתוף פעולה וזאת בהיות מועצת העיר אסיפת בעלי המניות של התאגיד ולאור העובדה שהציבור הרחב אינו מודע לכך שהתאגיד ישות עצמאית, מבחינתו התאגיד הוא העיריה ומייצגה לטוב ולרע. לטענתם, מסיבה זו, לא יעלה על הדעת שלא תבוצע בדיקה ושהתושב יישאר ללא הסבר או מידע בנושא. השלושה הדגישו כי הגשת תלונות פרטנית מתישה את התושב וגורמת לו להפסיק את הבירור מה שלא יקרה בבדיקה כלל יישובית.

EYE טק. optometrists. חנות המשקפיים שלך בשרון. 1+1 אבל באמת. *בלי טריקים ובלי שטיקים! החרש 3, אזה"ת הרצליה | נייד 052-2782678 חניה ללקוחות מול החנות

כאמור, בדיון שהתקיים במועצת העיר זכתה ההצעה לתמיכה רבה ועברה פה אחד. בתאגיד המים "שרונים" לא התייחסו לטענות והסתפקו בתגובה קצרה: "לא ידוע לשרונים דבר על כך"


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן