מדוע חברת "נתיבי ישראל" החלה בעבודות להקמת מחלף אפולוניה אם הנושא המשפטי של תוכנית הבנייה נמצא עדיין בהליך משפטי?

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

בשאלה זו טרודים תושבי הרצליה פיתוח ושכונת נוף ים וזאת לאחר שבשבוע האחרון החלו עבודות הסימון להקמת מחלף אפולוניה (בתמונה), שיאפשר כניסה מכביש החוף לשכונת המגורים המתוכננת להיבנות במקום אקו-פארק אפולוניה.

כזכור, תוכנית הבנייה שאושרה במסלול המהיר של הותמ״ל, בוטלה לאחר מכן על ידי בית המשפט המחוזי בת״א שקיבל את טענות התושבים שהופקדה ללא השלמת כל הסקרים הנדרשים. בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה ברוב של שניים נגד אחד, ואיפשר את התכנית. התושבים, עיריית הרצליה ועמותת אדם טבע ודין לא ויתרו וביקשו דיון נוסף בבית המשפט העליון, בהרכב מורחב של שבעה שופטים, שיתקיים ב- 16 בפברואר.

התושבים ועמותת "אדם טבע ודין" טוענים כי למרות שהתוכנית עדיין נידונה בבית המשפט, בחרה נתיבי ישראל להתחיל בעבודות, שפוגעות באופן בלתי הפיך באקו-פארק אפולוניה ומבזבזות כספי ציבור יקרים בעידן קורונה, למרות שיתכן שלא יהיה כלל צורך במחלף לאחר פסק הדין הצפוי בקרוב של העליון.

עו"ד אלי בן ארי, היועץ המשפטי של עמותת "אדם טבע ודין", שיגר מכתב ליועץ המשפטי של חברת נתיבי ישראל ובו כתב: "גם אם ביצוע עבודות אלו לא נאסר מבחינה משפטית, עדיין אני חייב להביע תמיהה רבה על עצם ביצוען. לעניות דעתי, מבחינת חובותיה הציבוריים של מרשתך, ביצוע עבודות אלו אינו תקין בלשון המעטה. כידוע, תכנית אפולוניה עומדת להידון בפני הרכב מורחב בחודש פברואר. אמנם ההליך אינו מתייחס למחלף, אולם הסעד המבוקש הוא ביטול התכנית, סעד אשר אם ינתן משמעו גם ביטול האישור להקמת המחלף. העובדה שנקבע דיון נוסף בהליך זה מלמדת על הרצינות בה רואה אותו בית המשפט העליון, ולפיכך ברור שהאפשרות כי ינתן הסעד המבוקש כלל אינה מופרכת. במקרה כזה ברור גם כי אין כל ודאות שהתכנית תאושר מחדש".

עו"ד בן ארי ממשיך: "בנסיבות אלה, הוצאת כספי ציבור בהיקף משמעותי ע"י גוף ממשלתי לצורך קביעת עובדות בשטח שקולה ללקיחת הסיכון של השלכת כספים אלו לפח. העובדה שעבודות ההכנה בהן מדובר גורמות גם לנזק סביבתי שיתכן כי עוד יתברר שנגרם לשווא, ושתיקונו עלול לחייב את מרשתך בהוצאות נוספות, אף היא מעידה על חוסר ההיגיון שבלפעול כך כעת. אף חברה עסקית כלשהי לא הייתה נוהגת באופן זה בנסיבות דומות של אי ודאות מהותית, והעובדה שמרשתך נוהגת כך בכספי הציבור עליהם היא מופקדת מעידה על התנהלות בלתי אחראית מצידה, שבימים אלו של גירעון עצום בתקציב המדינה עקב משבר הקורונה יכולה להיחשב כהתנהלות מופקרת ממש, ובלשון המשפט – התנהלות החורגת בעליל ממיתחם הסבירות. אודה לך אם תביא דברים אלה בפני מרשתך על מנת שתשקול הפסקה מוחלטת של הוצאת כספים וביצוע עבודות לצורך קידום הקמת מחלף אפולוניה עד למתן פסק דינו של בית המשפט העליון בענין התכנית". 

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מקדם את כלל מאות פרויקטי התשתית תחבורה הלאומיים מתוקף החוק וכך ימשיך להיעשות. יצוין, כי בניגוד מוחלט לנטען במכתב, פרויקט מחלף אפולוניה נמצא כעת בשלב ראשוני מאוד של סימון השטח, שלב אשר אינו כרוך בהוצאות גבוהות".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן