שחקניות קבוצות הכדורשת בהרצליה לא מבינות מדוע העירייה מונעת מהן להתאמן באולמות הספורט וזאת לאחר שבאותם אולמות מתאמנים ילדים ובני נוער. האמת? גם אנחנו לא. גם שחקני ושחקניות הכדורעף עדיין לא חזרו להתאמן. החלם בהתגלמותו

שרון יונתן

מחאת שחקניות הכדורשת ושחקני ושחקניות הכדורעף נמשכת וזאת לאור המשך הסירוב של העירייה לפתוח עבורם את אולמות הספורט לפעילות של אימונים.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

כזכור, לפני שבוע וחצי פרסמנו ב"שרון און ליין" את הטענות שהעלה בפני בכירי העירייה צדוק בראל, מנכ"ל עמותת הכדורעף מכבי ברדלס הרצליה. נכון להיום, המצב לא השתנה – האולמות סגורים והשחקנים והשחקניות, בשני הענפים אלו, מיואשים לחלוטין ואפשר בהחלט להבין אותם. לא מובן מדוע בני נוער וילדים יכולים להתאמן באולמות הספורט ומבוגרים לא. ברמת השרון, למשל, המצב הוא אחרת וכל ענפי הספורט חזרו לפעילות בתחילת נובמבר.

לאחרונה היפנו שחקניות הכדורשת המשחקות בקבוצות של איגוד הכדורשת מכתב לבכירי העירייה ומחלקת הספורט ובו כתבו: "בהתאם להנחיות הרשמיות לקיום פעילות ספורטיבית החל מה-1 בנובמבר 2020, הותרה חזרה לפעילות של ספורט תחרותי ולרבות איגודים. בהתאם לכללי התקהלות במבנה. אנו ראשי קבוצות כדורשת הרצליה שתחת איגוד הכדורשת, פונות אליכם בבקשה להחזיר ולאפשר במיידי את הפעילות באולמות הספורט, בהתאם להנחיות. כפי שכבר התנהלו בתקופת הקורונה בין הסגר הראשון לשני. קבוצות הכדורשת שמתאמנות בעיר הרצליה, תחת האיגוד מונות 9 קבוצות וכ 120 שחקניות. מיותר לציין את חשיבותם של פעילות גופנית ספורטיבית, חזרה לשגרת אימונים והשפעתם החיובית מבחינת גוף ונפש בכלל ולנשים בפרט.

השחקניות טוענות: "קבוצות כדורשת הרצליה שבכפוף לאיגוד הכדורשת הישראלי, מתנהלות על פיו, כענף תחרותי מאוגד ומוסדר, ככל תחום אחר. בהתאם לכך, יש להתיר לנו לשוב לפעילותנו באולמות. יחד עם חזרת בתי הספר לפעילות, אין כל סיבה למנוע את הפעילות באולמות הספורט. בכל פעם שפנינו בבקשה ושאלה דרך רכזת התחום שלנו, נענו בשלילה, ללא צפי חזרה לפעילות. זאת כאשר בערים ורשויות רבות אחרות ואף שכנות יש לציין, חזרו לפעילות כבר מתחילת החודש. וכמו כן טורחים להתייחס לתחומנו כספורט תחרותי לכל דבר ועניין. מדוע עלינו, קבוצות העיר, לחפש אלטרנטיבות אחרות, בחוץ, תחת כיפת השמיים בתקופה זו ו/או בערים ורשויות אחרות, בזמן שהאולם בו אנו מתאמנות עומד סגור. ויותר מכך האבסורד שלפני שעת האימונים שלנו האולם פתוח ומותר לפעילויות חוגיות שונות, שהתנהלותן רחוקה מלהתקיים תחת ההנחיות. בידכם המפתח להחזיר לנו את אולמות הספורט ולהתייחס אלינו ברצינות, כתחום תחרותי כמו שהשכילו לעשות ערים ורשויות רבות. אנו פונות אליכם לאפשר לנו לחזור לפעילות באולמות, בהתאם להנחיות המתירות פעילות ספורטיבית, או מתווה שיתיר את הפעילות".

אלי הולצמן, מנכ"ל העמותה לספורט עממי במחוז השרון, פנה היום למנכ"ל העירייה ובכירי מחלקת הספורט בעירייה וכתב: "קבוצות הכדורשת לא קיבלו עדיין תשובות לבקשתם לקיים אימונים באולמות. מזכיר לכם שבענף הכדורשת אין כמעט מגע בין השחקניות. בניגוד גמור למשחקי הליגות בכדורסל של כל הקבוצות בעיר בליגות השונות. אין כל היגיון בהחלטה שלכם בהרצליה שלא לאפשר לקבוצות הכדורשת להתאמן. אני מבקש מאד לבדוק שוב את הנושא ולאפשר לקבוצות הכדורשת להתחיל להתאמן".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא ייבדק בימים הקרובים על ידי ועדת הקורונה העירונית. לנגד עינינו עומדת השמירה על בריאות הציבור ומיתון גלי ההדבקה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן