צדוק בראל, מנכ"ל עמותת הכדורעף, לא מבין מדוע העירייה לא מאפשרת לקבוצות הכדורעף והכדורשת לחזור ולהתאמן באולמות הספורט ברחבי העיר, כאשר הרצליה עיר ירוקה ובערים השכנות פעילות הספורט החובבני והעממי חזרה כבר מזמן למתכונת רגילה. העירייה: "הנושא ייבדק בימים הקרובים על ידי ועדת הקורונה העירונית"

 

שרון יונתן

"אנחנו לא מצליחים להבין איך יכול להיות שכל הספורט בהרצליה חזר לתפקד כרגיל כבר לפני חודש והעירייה החליטה להשאיר בבית רק את ענפי הכדורעף והכדורשת", כך אמר אתמול בזעם ל"שרון און ליין" צדוק בראל, מנכ"ל עמותת הכדורעף גברים ונשים מכבי "ברדלס" הרצליה. והוא צודק לגמרי כי מדובר בהחלטה שאי אפשר להבין ולקבל אותה.

נעים בעיר 2024. ספורט וכושר בגנים ובפארקים. אפריל-אוקטובר 2024. ההשתתפות ללא העלות | פרטים באתר העירייה

פעילות הספורט לילדים ובני נוער המשתתפים בליגות תחרותיות חזרה למתכונת מלאה כבר לפני כחודש, ב-1 לנובמבר, אבל בעירייה החליטו, בהחלטה תמוהה, שלא להתיר את חזרת ענפי הספורט החובבנים וחצי מקצוענים כמו קבוצות הכדורעף וקבוצות הנשים בכדורשת. כתחליף, חזרו קבוצות אלו להתאמן בשטח הפארק, אבל החשכה והקור גרמו לספורטאים אלו להתייאש ולתהות (בצדק) מדוע הם לא חוזרים לפעילות.

צדוק בראל כתב, בשם שחקני הכדורעף והכדורשת, לראש העירייה משה פדלון ולמנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא: "זה למעלה מחודשיים, שחקני ושחקניות הכדורעף והכדורשת בעיר סגורים. אין אולמות, אין אימונים, אין תקווה, הייאוש השתלט על כל חלקה טובה שהפרחנו בעמל רב בשנים האחרונות. הכושר האישי בתחתית של התחתית. שחקנים ושחקניות, שרגילים לעסוק בספורט, להתאמן, ולהוציא אנרגיות פשוט תקועים בבתים, זה למעלה מחודשיים. לידיעת כל הנוגעים בדבר, בערים השכנות: רעננה, כפר סבא, רמת השרון, הוד השרון, אישרו לקיים אימונים באולמות".

"לא מתחשבים בצורך החיוני להתאמן"

צדוק ממשיך: "אצלנו בעירנו האהובה אין כלום. אז התאמנו בפארקים ובמגרשי חנייה, אבל כבר קר וגשום וקשה מאד להתאמן כך. מועדון הכדורעף מכבי ברדלס הרצליה מונה כמאה וארבעים שחקנים ושחקניות. אני בתפקידי כמנכ"ל העמותה והאגודה, נחשף לקשיים קורעי לב בקרב השחקנים שכל כך חסר להם הספורט והכדורעף. כל העיר שלנו ירוקה ופתוחה. הילדים והנוער מתאמנים חופשי ואילו אנו בספורט הכי פחות מסוכן, שאין בו מגע בכלל בין השחקנים והמרחק בין השחקנים הוא כורח המשחק, אותנו סוגרים כבר חודשים. לא מתחשבים בצורך החיוני שלנו להתאמן. הגיע הזמן שתחזירו לנו את התקווה ואת הכושר, ואת האימונים. הספורט העממי והתחרותי, שהוא לא כדורגל, שובק חיים. אנשים מיואשים ואתם בשלכם, לא נותנים לפתוח אולמות. אנא החזירו לנו את הספורט והאימונים בכפוף לתקנות. יש לנו ממונה קורונה בכל קבוצה תחרותית. הכל ייעשה בזהירות הנדרשת ותוך שמירה על התקנות. גלו חמלה והבנה. הגיעו מים עד נפש. תחזירו אותנו לעורק החיים שלנו. תחזירו לנו את הכדורעף והכדורשת. זוהי זעקה לעזרה אמיתית ולא מכתב תלונה".

בערים השכנות פעילות הספורט חזרה במלואה

כאמור, בערים השכנות הוחלט כבר מזמן על פתיחת הספורט החובבני והעממי. גיא קלנר, סגן ראש עיריית רמת השרון ומחזיק תיק הספורט, אמר היום ל"שרון און ליין": "עיריית רמת השרון סבורה שיש לאפשר לתושבי העיר פעילות ספורט לכל הקבוצות בכל ענפי הספורט. מרגע שנקבעו כללי תו סגול לפעילות קבוצות תחרותיות, יישמה העירייה את התקנות לכל הקבוצות בכל ענפי הספורט ופתחה את כלל מגרשי הספורט לפעילות של תושבי העיר. מרגע שאושרו כללים לפעילות קבוצות ספורט, אנחנו לא מבדילים בין איגוד כזה או אחר. כל פעילות שיכולה לעמוד בתנאים שנקבעו, תתקיים ברמת השרון. הסכנה בחודשים של אי פעילות גופנית, לא פחותה מסכנת הקורונה, במיוחד בעיר ירוקה שמקפידה לקיים פעילות בהתאם לנהלי משרד הבריאות כמו רמת השרון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא ייבדק בימים הקרובים על ידי ועדת הקורונה העירונית. לנגד עינינו עומדת השמירה על בריאות הציבור ומיתון גלי ההדבקה".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן