ההורים אינם מבינים מדוע הפעילות בגנים לא מתחדשת בימי שישי למרות נתוני התחלואה הטובים. ועד גני הילדים: "לאור הנתונים החיוביים, ניתן למצוא פתרונות חדשים ויצירתיים שיאפשרו שיגרה לילדנו גם בימי שישי". העירייה: "אנו בוחנים את מתווה והמשמעויות התקציביות"

שרון יונתן

"לא מובן לנו מדוע אין לימודים בגני הילדים בימי שישי", כך אמרה אתמול אמא לילד בגן חובה ל"שרון און ליין" תוך היא מבטאת תרעומת קשה של הורים רבים לילדי גנים בהרצליה.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

גני הילדים חזרו לפעילות ב- 18 לאוקטובר במתכונת של חמישה ימים בשבוע. הסיבה, רצון שלא לערבב בין גננות וסייעות מחליפות לילדי הגנים עצמם מהסיבות המובנות בתקופה זו. בפועל מתברר שבכל שבוע מגיעות לגנים גננת וסייעת מחליפה כך שההומוגניות לא נשמרת כפי שמסבירה האמא: "בהתחלה אמרו שכדי למנוע ערבוב יהיו חמישה ימי לימוד בשבוע, אבל אנחנו רואים שהגננת אצלנו לא מגיעה בימי רביעי ובאותו יום מגיעה גננת מחליפה ויש גם יום אחד עם סייעת מחליפה. האבסורד הכי גדול הוא שהגננת מגיעה ביום שישי אבל לא יכולה לקבל את הילדים. אם המטרה הייתה למנוע חשיפה אז זה לא קורה וממילא בפועל אין הדבקה בגנים מאז חזרתם, אז מה הבעיה שהפעילות בשישי תחזור".

ההורים מצפים שעירית הרצליה תיקח את הנושא ברצינות ותפתור את הבעיה: "עירייה מבוססת כמו הרצליה יכולה למצוא פתרונות ולהוסיף סייעות כדי שהילדים יהיו בגן גם ביום שישי. העירייה חסכה מספיק כסף מאירועים גדולים שלא התקיימו השנה. העירייה צריכה להקל על ההורים אחרי תקופה קשה שעברנו וללכת לקראתנו".

מועד גני הילדים נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים אנחנו נמצאים בקשר יומיומי עם העירייה במטרה למצוא פתרון יצירתי שיאפשר החזרת ימי שישי לגנים. המעבר לחמישה ימים נולד כחלק מרצון פורום ה- 15 לצמצם את ההדבקה ומעבר של אנשי הצוות בין המסגרות. עם זאת, ולאור הנתונים החיוביים בערים השונות, ניתן למצוא פתרונות חדשים ויצירתיים שיאפשרו שגרה לילדנו גם בימי שישי. ההצעות שהעברנו לעירייה נמצאות בבדיקה ואנחנו מקווים שיאמצו אותם בהקדם. אין סיבה שעיריית הרצליה לא תוביל סדר יום חינוכי חדש ותהווה דוגמא לערים נוספות גם בנושא זה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בשלב זה עיריית הרצליה בוחנת את המתווה ואת המשמעות האופרטיבית והתקציבית של הנחיות משרדי החינוך והבריאות".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן