השטח העצום, עליו מתוכננת להיבנות שכונת מגורים ענקית כחלק מרמת השרון, הפך בסוף השבוע לאגם ענק ומרשים. עו"ד יואב קרמר, ממובילי המאבק בתוכנית הבניה, מסביר מדוע אסור לבנות על שטח זה ולפגוע בערכי הטבע הנדירים שבמקום

 

שרון יונתן

צילום: תומר פרוכטמן

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

ברמת השרון אמנם לא נרשמו הצפות במהלך סוף השבוע הגשום, אבל בפאתי שטח העיר נרשם מראה מרהיב, כאשר עמק גלילות (בתמונה), הממוקם בשטח שיפוט רמת השרון הוצף לחלוטין והפך לאגם אחד גדול ורוחב גדות נחל אחיה הגיע בשעות השיא לכ- 12 מטר. עמק גלילות, שגבולותיו הם: כביש 5 בצפון, דרך נמיר במערב, שכונת רמת אביב ג' בדרום ונתיבי איילון במזרח, הוא שקע אבסולוטי במרחב ומצוי בסמוך לנחל אחיה אשר מנקז כמויות מים מאגן היקוות גדול מאד מכל אזור רמת השרון והכפר הירוק.

על שטח זה מתוכננת תכנית בניה (רש/800) אותה מקדמת רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) עם 12 אלף יחידות דיור ועוד מאות אלפי מ"ר של מסחר. מנגד, מתקיים מאבק ציבורי של תושבים המתנגדים לבנייה ומעוניינים להשאיר את השטח כטבע. לתוכנית הבניה הוגשו בזמנו עשרות התנגדויות, לרבות מטעם עיריית רמת השרון, החברה להגנת הטבע והקהילה, המיוצגת על ידי עו"ד יואב קרמר.

התושבים מספרים כי המקום כולל ערכי טבע ואקולוגיה יוצאים מו הכלל וכי במקום ישנם מיליון פקעות של נרקיסים, נחל זורם, שדות פריחה, מאורות של יונקים, בעלי חיים רבים, מערות קבורה מהתקופה השומרונית, מאורות של תנים, דורבנים ודו-חיים שחלקם אף מצוי בסכנת הכחדה חמורה, כגון טריטון הפסים.

עו"ד קרמר אמר היום ל"שרון און ליין": "כ-100 מ"מ גשם ביממה אחת גרמו לכך שעמק גלילות הוצף כמעט במלואו, זאת השנה השלישית ברציפות. אנו רחוקים 70 ק"מ בלבד מהמדבר בעיצומו של משבר אקלים חמור. בתוכנית הבינוי למתחם מבקשת רשות מקרקעי ישראל לבנות אלפי יח"ד על עמק הנרקיסים, ולשפוך חלק מהמים הללו לים התיכון באמצעות מובל בכביש החוף. זאת שגיאה תכנונית משמעותית. את המים הללו יש לקלוט באקו-פארק גלילות כבריכות חורף ואגמונים אשר יסייעו בויסות המים, חלחול למי תהום, בתי גידול לבעלי חיים ונקודות תצפית מרהיבות. We need to Re-Wild the Earth ולשמור על המים המתוקים של ארצנו המופלאה. יש בשטח זה אתגרים ניקוזיים אדירים".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן