רועי, עמית, בן וטום מלווים את כוכב הכדורסל ההרצלייני כבר מילדות. הם חלקו איתו את השלט בסוני, מספרים על דני שהם מכירים ובטוחים שגם את הקושי בליגת ה-אן בי איי הוא יהפוך לאתגר. רגע לפני הרגע הגדול בחייו, ראיון מיוחד עם אלה שמכירים את דני אבדיה באמת

 

גל שרון משיח

הרגע הגדול של דני אבדיה מתקרב בצעדי ענק, כאשר בעוד מספר שעות הוא ישתתף בדראפט האן בי איי ויגלה מי מקבוצת ליגת הכדורסל הטובה ביותר בעולם בחרה בו לשחק בשורותיה בעונה הקרובה. בתקופת החיים שבה רוב בני העשרים בישראל עולים על מדים, חולמים על הטיול הגדול ואולי כבר תוהים מה ירצו ללמוד, דני נמצא על סף ההפיכה מגיבור מקומי לכוכב בינלאומי. מרחק נגיעה מחלום שמעטים מעזים לדמיין ומעטים עוד יותר מצליחים להגשים.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

על הכתפיים שלו, דני נושא הרים של פוטנציאל. מדברים עליו כמי שעתיד להפוך לאחד הספורטאים הגדולים בישראל וככוכב בינלאומי ענק. כמו כל כישרון ישראלי בולט מעבר לים, מצופה מדני גם להפוך לשגריר ישראלי. אבל בלי לחץ.

מי שראו במשך שנים את ההתקדמות המטאורית של דני הם חבריו הקרובים מהרצליה. השותפים שחולקים איתו מילדות את האהבה לכדורסל, את הניצחונות, המשברים ולפעמים גם את השלט של הסוני. בראיון עם ארבעה מחבריו הקרובים – רועי בסט, עמית בורשט, בן מאירי וטום אפשטיין, נשפך אור לא רק על הכישרון, אלא על התכונות והאישיות של דני, ברגעים המעטים בהם הוא לא נמצא על הפרקט. כל האלמנטים שיהפכו גם הם לחלק בלתי נפרד מהתקופה באן בי איי. 

  • איך מגדירים את דני במילה אחת?

בן: "במילה אחת לב. בשתי מילים, לב זהב. כל מה שהוא עושה, הוא עושה עם אהבה גם על המגרש וגם מחוצה לו".

טום: "חיובי. הוא אדם חיובי וכיף להיות איתו, מצחיק. בכל פעם שאני רואה אותו הוא מעלה בי חיוך".

  • ובכמה מילים?

רועי: "לדני יש אופי של אחד חזק שלא נשבר בשנייה, פייטר. כל השנים הוא השקיע, הכישרון והשאפתנות שלו השתלמו לו".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

עמית: "לדני אין פוזה, הוא צנוע. גם כשחתם הוא שמר את זה לעצמו. לא עושה דברים כדי להרשים אחרים, מתרכז בכדורסל ואין לו מניירות של ספורטאים שעולה להם לראש".

"אנחנו האחים שאין לו"

מי שמכיר את דני מקרוב יודע שאם יש דבר שחשוב לו לא פחות מכדורסל, הוא חברים. בראיונות שנערכו עמו, מסר שאת ההצלחה העתידית שלו בליגה הוא יקטוף רק אם תהיה לו קבוצה שתאמין בו. כבן יחיד ויליד קיבוץ שרכש ערכים קבוצתיים מגיל צעיר, החברים של דני מאמינים שהנתק מהם הוא זה שעשוי להפוך אצלו לאתגר.

טום: "הוא תמיד אומר שאנחנו האחים שאין לו. היה לו קשה לעזוב את החברים ותמיד שאנחנו מדברים בפייסטיים הוא אומר לי כמה שהוא מתגעגע."

בן: "בארץ, חוץ מהמעטפת של מכבי והמשפחה, החברים זה משהו שמאוד חשוב לו. זה יכול להקשות עליו, אבל משתדלים לשמור על קשר ולהשלים פערים וחוויות."

רועי: "דני מסוגל להיות אוזן קשבת ולהפנים עצות מהחברים. הוא תמיד היה פתוח לדעות. גם ממרחק, אני בטוח בהצלחה שלו שם."

  • איך דני מתמודד עם משברים?

רועי: "דני תמיד הפך כל חולשה ליתרון. למשל, היה לו מנהג קבוע לצפות בעצמו אחרי כל משחק, להבין איפה טעה וללמוד מזה למשחק הבא."

עמית: "דני מגיל קטן היה נחוש מאוד, לקח את הכדורסל כמסלול חיים מהרגע הראשון. אבל למרות זאת נשאר אותו אדם, ישר, הוגן, אכפתי. הוא שונא שמשקרים לו."

בן: אנחנו מדברים המון בטלפון, גם אחרי משחקים לא טובים או ימים קשים, מתייעצים ומרימים אחד את השני.

  • מה לגבי הצלחות?

רועי: "אחרי כל ניצחון שלו, נהגנו לשבת באיזה בית קפה ולחגוג יחד כל החברים."

"זה מטורף. זה חלום של כל ילד קטן"

רועי נפגש עם דני כששיחקו בקבוצות נפרדות בגילאי היסודי. עמית ודני שיחקו יחד באותה הקבוצה בכיתה ד'. את טום ובן הכיר בגיל 13, כשעבר לשחק במכבי תל אביב. יחד הם צברו לא מעט חוויות משותפות, ניצחונות, תבוסות, אהבות, אכזבות וגם הרבה הומור טוב, מהסוג הפנימי ששמור רק לחברים קרובים.

"הוא היה נראה טיפה שובב בהתחלה, אז היינו בריב", מספר עמית, "אבל כשזה מגיע למגרש, פתאום הוא היה הופך לרציני, לא פחד מכלום".

בן: "דני הגיע מבני הרצליה ובהתחלה לא כל כך התחברנו. עם הזמן הכרנו אחד את השני וגילינו הרבה דברים משותפים. היינו נפגשים מעבר למסגרת האימונים המון, נהפכנו מהר לחברים הכי טובים."

לחברים יש לא מעט תחומי עניין משותפים, בראש ובראשונה האהבה לכדורסל ולספורט בכלל. אחריה באים גם המפגשים בים, במסעדה או בית הקפה, בבית של אחד החברים וגם הטעם המוזיקלי. "שנינו ממש אוהבים את הזמר passenger ואת סגנון המוזיקה הרגוע", אומר בן.

  • איך זה לגלות שחבר קרוב פתאום נכנס ל-NBA?

עמית: "כולם הבינו מאוד מהר שיש בדני משהו מעבר. אחרי שלקח את אליפות הקדטים כבר התחילו לדבר מסביב על האן בי איי. מהרגע שהיה במכבי, הוא פשוט הוכוון לשם. זה היה תהליך".

בן: "זה מטורף. זה חלום של כל ילד קטן וכשזה חבר טוב זה בכלל הזוי. עדיין קשה לי להשלים עם זה שהוא תיכף עובר לארה"ב ויהיה רחוק מאיתנו, אבל משתדלים ליהנות איתו וממנו כמה שיותר עד שיטוס".

טום: "הכרתי את דני מכיתה ט' אז לא קיבלתי את הבשורה בהפתעה. תמיד ידעתי שיש לו כישרון והוא יכול להגיע רחוק ובכל פעם הוא הפתיע מחדש. פעם בקדטים בעתודה, פעם במכבי".

עמית: "קפיצת המדרגה הכי גדולה החלה בכיתה י', כשהוא גבה 17 ס"מ בשנה וכל הכישרון התחיל להתחבר לו".

  • אילו תכונות אופי דני יעריך אצל שחקנים וחברים לקבוצה העתידית?

בן: "אנשים עם ראש על הכתפיים, שיעזרו לו להישאר מפוקס וממוקד במטרה שלו. בעיקר אנשים חיוביים, מצחיקים וכדומה."

טום: "לא חושב שיש מישהו ספציפי שהוא היה בוחר בו. אנחנו חבורה של אנשים איכותיים ולדעתי הוא לומד מכל אחד, כולם משלימים אחד את השני ובאים לטובתו האישית."

  • משהו שהייתם רוצים שדני ידע, רגע לפני הנסיעה?

בן: "אם צריך להצביע על משהו שאני אוהב אצלו זה הקור רוח שלו בכל מיני סיטואציות בחיים ומצד שני הוא בנאדם מאוד חם. מאחל לו שיכבוש את העולם ויראה לכולם מה הוא יודע. שיצליח ויגיע הכי רחוק באן בי איי.


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן