ההורים לילדי הצהרון בגן שיבולים, הנמצא ברחוב עזרא בשכונת מורשה, טוענים להתנהלות לא מקצועית של רשת מגוונים תוך אי שיתופם בזמן אמת וקבלת החלטות שעלולות לפגוע בילדיהם. ממגוונים נמסר בתגובה: "כל המידע נמסר וכל ההנחיות התקיימו במלואן"

 

שרון יונתן

הורים לילדי הצהרון בגן הילדים "שיבולים" (בתמונה), הנמצא ברחוב עזרא בשכונת מורשה, טוענים להתנהלות לא מקצועית של רשת מגוונים, שהובילה לדבריהם למשבר אמון של ממש בין ההורים לרשת המספקת את שירותי הצהרון לילדי הגנים ברמת השרון.

בעל.ת עסוק, רוצה שיכירו אותך? לקבלת חשיפות שיא בשרון אונליין לחצ.י כאן!

ההורים טוענים כי לאחרונה היו מספר מקרים בהם מגונים לא שיתפה את ההורים בכל המידע הנדרש ופעלה בחוסר מקצועיות. ההורים גורסים כי במגוונים לא שיתפו את ההורים בזמן אמת לגבי מצבה של אחת הסייעות שחלתה בקורונה, ימים ספורים לאחר חזרת פעילות הגנים, כפי שסיפר אבא בגן ל"שרון און ליין": "הגנים חזרו לפעילות ביום ראשון ה-18 באוקטובר. כעבור יומיים, בים שלישי, אחת הסייעות לא הגיעה לעבודה ונאמר לנו שזה בגלל סיבות אישיות. בדיעבד, זה היה בגלל בדיקת קורונה שעברה ובה נמצאה חיובית גבולית. רק למחרת, כאשר התברר שהיא חולת קורונה קיבלנו הודעה שהגן נסגר וכל הילדים נכנסים לבידוד. לא מובן לנו מדוע לא נאמר לנו כבר ביום שלישי שישנה אפשרות שהיא חלתה בקורונה. למה היה צריך להסתיר את המידע החשוב הזה מההורים?".

מתברר שזה רק נדבך ראשון בטענות ההרים. לטענתם, למרות שהילדים שהו בבידוד במשך 12 יום, מגוונים לא הצליחה להתארגן על פתיחה מחודשת של הגן, ביום שני השבוע. בשל חוסר וודאות רפואי לגבי סייעת אחרת והעובדה שהנהלת יול"א הודיעה רק בשעה 12:00, שעה וחצי לפני פתיחת הצהרון כי הסייעת קיבלה אישור לעבוד, החליטו ההורים לא לשלוח את ילדיהם לצהרון וחלקם אמרו כי בשל ההתנהלות הם שוקלים לבטל את הרישום לצהרון. גם למחרת, יום שלישי, הגיעו מספר בודדים של ילדים.

הורי הילדים: "מרגישים כמו קהל שבוי"

טענה נוספת של ההורים היא לגבי מספר הסייעות. לטענתם, מאחר וסירבו לצרף מספר ילדים מגן סמוך לצהרון שלהם, החליטו במגוונים כי תהיה רק מובילה וסייעת אחת ולא שתי סייעות.

אחד ההורים ביטא את תחושות ההורים: "היחס של מגוונים כלפי ההורים הוא כמו קהל שבוי. הם מנצלים זאת וההורים מתוסכלים. נקרעים בין כניסה למצב הזה שתהיה להם אפשרות לצאת לעבודה בתקופה המשוגעת הזו לבין שמירה על בריאות הילדים. יש תחושה של משבר אמון בין ההורים להנהלת יול"א שזה בעינינו דבר חמור מאוד. ההורים לא סומכים על הנהלת יול"א בכל מה שקשור לשיתוף ההורים, העברת מידע אמיתי ובזמן אמת וההחלטות שמתקבלות. במגוונים אומרים שהם משתפים את ההורים, אבל בפועל התחושה שלנו שונה מזו לגמרי. הגן הזה עבר בשנה שעברה חילופי צוות רבים וכל מה שאנחנו רוצים זה יציבות וקבלת החלטות בריאה ונכונה. חשוב לנו לציין ולהדגיש שהטענות הן כלפי הנהלת מגוונים ולא כלפי צוות הצהרון שעושה עבודה טובה מאוד".

מגוונים : "כל המידע נמסר וכל ההנחיות התקיימו במלואן"

מרשת מגוונים נמסר בתגובה: "לעניין הטענות, העובדת ביצעה בדיקת קורונה בהתאם לבקשה של מגוונים מכל עובדות יול"א, זאת על אף שלא הייתה צריכה. לאחר שקיבלה תשובה גבולית והתבקשה לבצע בדיקה נוספת היא הונחתה על ידינו ועל פי נהלי משרד החינוך להישאר בביתה עד קבלת התשובה לבדיקה הנוספת. ברגע שהתקבלה תשובה מהבדיקה השנייה, שתוצאתה הייתה זהה לבדיקה הראשונה, פעלנו על פי הנחיית משרד הבריאות: להוציא את העובדת וכל מי שבא איתה במגע, לבידוד".

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

בנוגע למצבת כ"א, נהלי משרד החינוך בקורונה מתירים מעבר של איש צוות עד 3 גנים, מגוונים והרשות החמירו הגבלה זו למעבר של איש צוות לעד 2 גנים, זאת על מנת להוריד את הסיכון של גנים להידבק. ההורים עודכנו ערב לפני מי צוות הצהרון, תוך שמירה על נהלי הקורונה".

"בנוגע לאיש צוות שלישי בגן, בהתאם למדיניות החמרת מעברי אנשי צוות לעד 2 גנים, ואי קבלת אנשי צוות מערים אדומות, אנו מפעילים את הצהרונים עם שני אנשי צוות ומציבים ככל האפשר איש צוות שלישי, זאת בתיאום עם הנהגת ההורים והעירייה".

"מגוונים פועלת על פי כל ההנחיות משרד הבריאות ומשרד החינוך ללא יוצא מן הכלל ובשיתוף פעולה מלא עם עיריית רמת השרון. אנו אף מחמירים עם ההנחיות על מנת לשמור על בריאות כל באי הגן: ילדים, הורים וצוות. אנו מצרים על תחושת הורי ילדי גן שיבולים, אך כל המידע נמסר וכל ההנחיות התקיימו במלואן".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן