עומדים למכור או לקנות דירה וחושבים שאתם יכולים לעשות זאת לבד? בטור אישי מסביר כץ מהם היתרונות בעבודה עם מתווך וכמה זמן וכסף זה יכול לחסוך לכם

 

דורון כץ - מתווך נדל"ן
דורון כץ – מתווך נדל"ן

תיווך נדל"ן הוא עסק של אינפורמציה: המתווך נדרש לדעת מי הלקוח שלו ומהן הציפיות שלו, להבין מה אותו לקוח מוכר, באיזה מחיר, לאילו לקוחות וגם באיזה נכס אחר הוא היה מעוניין. אם מתווך הנדל"ן שלכם טוב, תגלו מהר מאוד שהוא שואל הרבה מאוד שאלות כדי לאסוף מידע. במידע הזה הוא ישתמש כדי להתניע בסופו של דבר את העסקה המשתלמת ביותר לאינטרסים שלכם. אז מה קורה בבחירת מתווך נדל"ן שלא יודע איך להרכיב את התמונה המלאה? במקרה הרע הוא יביא לעסקה לא מוצלחת. במקרה הרע מאוד, המלצותיו עלולות לסבך את העסקה ולבלום את התקדמותה.

למה לא לבד?

אם עד לפני כמה שנים אנשים עוד הקדישו ימים שלמים לגלישה ברשת במטרה להבין איך לפעול לבדם, כיום כבר ישנה הכרה רחבה מאוד בכוחו של המתווך. אנשים מתחילים להבין שהמידע ברשת כבר לא מספיק לקבלת החלטות נבונות, בוודאי שלא כאלו שמערבות סכומי עתק. אמנם כל אדם שמוכר את ביתו יכול לעשות את זה לבד, אבל עליו להביא בחשבון שחלק גדול מהידע, כמו גם הניסיון המקצועי שנדרש לקידום והצלחת המכירה, יורגשו מאוד בחסרונם.

מתווך הנדל"ן מבצע למחייתו, מדי יום, את שאחרים מתעקשים לבצע לבד באופן חד פעמי. אלו הם המוכרים שמפרסמים בעצמם את הדירה, נפגשים עם קונה ראשון ואז שני ושלישי, ממתינים בסבלנות ל"קונה המושלם" ואם הוא מגיע, הם נקלעים ללופ ארוך ומייגע לגבי והתנאים. כשהקונה כלל לא מגיע והייאוש מתחיל לכרסם, המוכרים גם תוהים האם היו אמורים לחייג לכל אדם שראה את הנכס ולשאול לדעתו או להבין מה הפריע לו.

מסנן לכם את הקונים

מתווך הנדל"ן מזהה בדיוק את הדברים שהפריעו לקונה להתקדם. השיחה המקצועית ממנו מאפשרת לאותם קונים לחוש בנוח כשהם מעלים דברים שלא מצאו חן ביניהם, להפיג חששות, לקבל מענה לשאלות המשך ולפעמים גם להבין מה עליהם לחפש הלאה. מבחינת המוכר, זהו יתרון משמעותי בהרבה: המתווך מסנן מראש את הקונים, כך שרק המתאימים ביותר יגיעו לראות את הנכס. אלו שהגיעו למקום בעקבות שיחת המתווך, הם אלו שכבר עברו הפחתת התנגדויות ופתיחת חסמים, קיבלו מענה לסוגיות שהיו בלתי ברורות לגבי הנכס והתאפשר להם לקבל את מלוא המידע כדי להבין האם יש טעם להגיע ולראות, או להמשיך הלאה מבלי לבזבז את זמנו של המוכר.

אחרי המפגש עם הנכס, מתווך הנדל"ן יוכל להציף שאלות המשך ולברר האם הקונה זמין לעסקה. האם ביצע רישום למשכנתה? האם מעוניין קודם למכור נכס אחר? האם מדובר באדם שמסוגל כעת להיכנס לתהליך מכירה מלא? את כל המידע מגיש המתווך למוכר ומייעץ לו כיצד להתקדם על פי שלושה תנאים מסחריים חשובים: המחיר, מועד הפינוי ותנאי התשלום.

תמחור, זה כל הסיפור

הצורך במתווך נדל"ן נובע פעמים רבות גם מהצורך להעריך את שווי הנכס. דירות סמוכות שנמכרו סביב מחיר מסוים, תעריפי נכסים אצל שכנים וחברים מאותה השכונה וגם מידע על עסקאות של קולגות בתוך אותה העיר, מלמדים על טווח המחירים שאנשים כבר הסכימו לשלם. מכלול המידע ששמור אצל מתווך הנדל"ן, יאפשר למוכרים והקונים להבין טוב יותר את שווי הנכסים הרלוונטיים להם ולהימנע ממצב של תקיעות בשל מחירים לא ריאליים.

בקשו המלצות, חטטו בכישלונות, ראו את הערך

הבחירה במתווך הבלעדי מבוססת על התרשמות מהניסיון וכמות הידע, אך חשוב מאוד שהיא תתבסס גם על היכולת של אותו גורם להשיג עבורכם ערך מוסף. כאשר המתווך פועל כפי שהייתם פועלים לבדכם, אין בו כל צורך. אל תחששו לשאול שאלות חשובות לגבי אפיקי השיווק של הסוכן, לבקש טלפונים של לקוחות קודמים שיהיה ניתן לשוחח איתם ואפילו העזו ושאלו על לקוח שלא היה מרוצה או עסקה שנפלה. כך תוכלו לא רק להתרשם מהשקיפות והמקצועיות של המתווך, אלא להבין האם היה לו חלק ישיר בכישלון העסקה ואף ללמוד מזה מה עליכם לעשות באופן שונה. 

 

דורון כץ עובד בתחום הנדל"ן מזה 11 שנה בהרצליה ובעל משרד כץ נדל"ן, המציע ליווי אישי לעסקאות נדל"ן בכל שלב ובשיטת שיווק מוכחת ע"י בניית תוכנית ייחודית לכל מוכר או קונה בהתאם לצרכיו האישיים.

במשרדי נכסים רבים למכירה באזור "הירוקה המערבית" בנוסף לכלל הנכסים בהרצליה כולה.

ליצירת קשר למכירה/קנייה:

הטלפון של דורון: 050-4914444

אתר הבית של דורון: www.doronkatz.co.il

זירת הפייסבוק של דורון: www.facebook.com/katz.doron1


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן