לקראת החזרה הצפויה לפעילות גני הילדים בשבוע הבא, פנו ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, וסגניתו דוברת וייזר לשר החינוך והציעו מתווה מתבקש והכרחי לפיו גני הילדים לא יפעלו בימי שישי ובשאר חמשת ימי השבוע תהיה גננת אחת לכל גן ללא הצורך בגננת מחליפה. האם משרד החינוך ייעתר לבקשה? נדע בקרוב

שרון יונתן

החזרה לפעילות גני הילדים כבר באופק ואחת הסוגיות העולות על הפרק היא מניעת תחלואת הקורונה בגנים. לשם כך הציעו אתמול ראש העירייה, אבי גרובר, וסגניתו דוברת וייזר, מחזיקת תיק החינוך, לשר החינוך יואב גלנט מתווה מיוחד לחזרה, אותו הם מבקשים ליישם ברמת השרון.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

על פי המתווה, יופעלו גני הילדים בימים ראשון עד חמישי כאשר יום שישי יהפוך ליום החופשי של כל הגננות וגני הילדים יהיו סגורים וזאת על מנת למנוע מעבר של גננות בין גני הילדים.

גרובר ווייזר הסבירו במכתבם לשר החינוך כי על פי הסכמי העבודה גננות עובדות חמישה ימים בשבוע וגננות שהן אימהות לילדים מתחת לגיל 10 עובדות ארבעה ימים בשבוע. "המצב הזה מביא לאנומליה במסגרתה ילדי הגיל הרך מחויבים לקפסולות בעוד שגננות משלימות יכולות להחליף עד שישה גנים בשבוע", הסבירו השנים במכתבם והוסיפו: "לאור זאת אנו מבקשים להפעיל את מערכת החינוך בימים ראשון עד חמישי, כאשר יום שישי יהפוך ליום חופשי לכל הגננות".

השניים סיימו את פנייתם לשר וכתבו: "רמת השרון נמצאת היום בציון 2.8 במודל הרמזור עם יחס חולים לבדיקות הנמוך בישראל. ניקוד זה הוא פרי עבודה כלל מערכתית לצד חשיבה יצירתית. חשיבה כזאת נדרשת גם לנוכח האתגר העומד לפנינו. אנחנו מבקשים לאשר לנו להכיל את המתווה שהצענו וקוראים לך ולמשרד לאמץ אותו כמודל ארצי".

דוברת וייזר אמרה היום: "אנחנו לא נחכה יותר לדוור בדמות מקבלי ההחלטות שישלחו לנו, העם, מכתב ויביאו את הבשורה לפתיחת הגנים. חשבנו, תיכללנו ויצרנו פתרון לפתיחת הגנים כבר ביום ראשון. אני פונה בדרישה לשר החינוך: תן לנו לפתוח בחוכמה את גני הילדים. הורים לילדים קטנים חנוקים בבית – הילדים הרכים עוברים טלטלה ויצטרכו להסתגל מחדש למערכת. זה לא הגיוני כשיש את כל הפתרונות לפתוח בצורת קפסולות מדודות. למה צריך לחכות לרגע האחרון ולפעול בצורה אימפולסיבית?"


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן