עיריית הרצליה הודיעה לפני זמן קצר על יציאה ל"מבצע ברקת" לצמצום תחלואת הקורונה בעיר בצורה דרסטית. איך זה אמור להתבצע? כל הפרטים בכתבה שלפניכם

שרון יונתן

האם עיריית הרצליה תצליח עד סוף אוקטובר להוריד את מספר המאומתים ל-100 בלבד ולהפוך את הרצליה לעיר ירוקה? התחזית האופטימית הזאת, שנשמעת כיום כבלתי אפשרית, עומדת במרכזו של "מבצע ברקת" לקטיעת שרשרת הדבקה ומניעת התחלואה בעיר שעליו הכריזה העירייה בשעות אחה"צ וזאת לאור עקומת העלייה המתמשכת של התחלואה. כאמור, מטרת המבצע היא הפיכת הרצליה לעיר ירוקה תוך חודש ימים והגבלת היקף התחלואה עד ל- 100 מאומתים עד לסוף חודש אוקטובר ושמירת היקף תחלואה זה לחודשים הקרובים.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

המשימה היא קשה ביותר במיוחד לנוכח היקפי התחלואה הקשים בחודש ספטמבר שבו נוספו בהרצליה 719 נדבקים חדשים, כמעט מחצית מסך כל הנדבקים מפרוץ המגפה, כפי שפרסמנו מוקדם יותר היום ב"שרון און ליין". יש לציין כי נכון להיום ציון הרמזור של הרצליה עומד על 6.9 והיא מוגדרת עיר כתומה, כך שהדרך עד לרשות ירוקה, ציון 4.5 ומטה, היא ארוכה מאוד.

בעירייה מציינים כי במסגרת המבצע ולשם קטיעת שרשרת ההדבקה, הוקם מערך בדיקות אפידמיולוגית עירוני, אשר לצורך הקמתו הוכשרו 12 מתשאלים אפידמיולוגיים על פי הנחיות פיקוד העורף. כמו כן, הוקם חמ"ל "ברקת" שיאויש סביב השעון על ידי מתשאלים. התשאול יערך עד שעה מרגע הדיווח על האימות והדיווח ויעשה ללא שיהוי במערכת.

לצד הקמת מערכת הבדיקות, יוגברו מאמצי האכיפה של העירייה במניעת התקהלויות מכל סוג: בבתי כנסת ומקומות תפילה, סופרים, כניסה לפארקים, חוף הים. נוסף על כך, העירייה תאכוף סגירה של עסקים מתוקף תקנות שעת חירום לסגר. כל פעולות האכיפה יכללו מתן קנסות מנהליים ללא אזהרות.

כמו כן, במסגרת המבצע יוגברו מאמצי ההסברה, הכוללים תיווך מסרי העירייה לציבור התושבים. ההסברה בעיר תועבר באמצעים דיגיטליים וכן שילוט חוצות ותתייחס לנושאי התקהלויות, שמירת מרחק, קנייה בטוחה ברשתות המזון, תפילות, הפגנות שלא כדין וכדומה.

המבצע מנוהל על ידי ג'ו ניסימוב, סמנכ"ל בכיר בעיריית הרצלייה, ולצידו צוות הערכת המצב של המבצע בראשות ראש עיריית הרצליה, משה פדלון ומנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, ובו חברים סמנכ"ל פרוייקטים, מנהל אגף משאבי אנוש, דוברות העירייה ומנהל יחידת הבריאות.

פסחוף ישראלי בהרצליה. פעילויות לילדים נוער ומשפחות

משה פדלון, ראש עיריית הרצליה: "הורדת התחלואה היא בידיים שלנו. רק בשילוב זרועות ופעילות נחושה ועקבית נצליח לעצור את היקף התחלואה. כולנו תקווה כי תוך שבועות ספורים תחזור העיר להיות עיר ירוקה עם היקף תחלואה נמוך".


להצטרפות לקבוצות הוואצאפ של "שרון אונליין"

קבוצת הרצליה לחץ כאן

קבוצת רמת השרון לחץ כאן

קבוצת רעננה לחץ כאן

קבוצת כפר סבא לחץ כאן

קבוצת הוד השרון לחץ כאן

קבוצת כפר שמריהו לחץ כאן

קבוצת כפר יונה לחץ כאן

קבוצת נדל"ן לחץ כאן

לדף הפייסבוק של "שרון און לייין" לחץ כאן

לעמוד האינסטגרם של "שרון און ליין" לחץ כאן